Mooi cadeau…..

Maandagavond wilde mijn computer opnieuw niet opstarten, na wat morrelen en proberen hand-drawn-vector-illustration_smallbegon hij het na een uurtje toch wel weer te doen. Hij is ook ontzettend traag, als ik hem aanzet kan ik eerst wel even de afwas doen voordat hij helemaal klaar is voor gebruik en als ik foto’s in wil laden kan ik tussendoor mijn hele kamer wel doen. Ook wel handig hoor en je went er aan. Als ie het eenmaal doet dan werkt ie nog best goed en doet alles het nog.
Maar heel fijn is dat allemaal niet dus gisterenmiddag ging ik even in het dorp bij de computerwinkel kijken naar een nieuwe computer. De dame in de winkel gaf me een folder met twee computers daarin met een prijsverschil van 200 euro en toen ik vroeg wat nu precies het verschil was, was het enige wat ze me kon vertellen de snelheid.
Toen ik nog wat doorvroeg en zei wat ik er mee deed, wist ze daar niet veel meer aan toe te voegen. Ik vroeg ook nog of mijn bestanden overgezet konden worden zoals het office pakket maar dat kon alleen met de originele cd er van. Nou die heb ik al lang niet meer want de computer die ik nu heb is een tweedehandse van een vriendin en alles stond er al op inclusief photoshop. Dus zou er nog zo’n 130 euro bijkomen voor een officepakket.
Ik wilde ook echt een desktop, ik schrijf veel en wil gewoon mijn “gewone” toetsenbord houden en waarom moet ik een laptop, ik neem die computer toch nooit ergens mee naar toe. Dus een desktop moest het worden.
Thuis appte ik mijn zoon om te vragen of hij soms nog een officepakket heeft en hij vroeg wat moet je dan.220206_1470406452_zoom Dus even gebeld en gezegd dat ik toch wel een nieuwe computer moet hebben. Zullen we even naar de mediamarkt gaan zei hij, over een half uur ben ik klaar met werken dan gaan we meteen even naar de Oosterhof. Nou ja zo’n snelle service hoefde ook weer niet maar goed, zijn vriendin was met haar collega’s uit eten dus het kwam wel goed uit.
Bij de mediamarkt wordt je natuurlijk overstelpt met computers en de man die ons hielp was een meer dan vlotte verkoper die zijn bek niet kon houden maar wel grappig was en ook wel deskundig dus ik vergaf het hem. Zelfs de opmerking (schat dat hij zo begin 50 was) toen hij zei, ik ben denk wel ouder dan u. Alsof ik daarmee te paaien ben haha.
Alles zo even bekeken en na een half uur ging ik met een nieuwe computer de deur uit, wat een snelle aankoop. Die dingen wegen ook niks meer zeg, dan is mijn oude nog een zware jongen daarbij. Voordat ik wegging zei ik nog tegen die man, ik weet nog wel een goeie voor je als je het over leeftijden hebt. “Een man die de leeftijd van een vrouw kan raden is wel knap maar niet slim”. Hij schoot onbedaarlijk in de lach en zei, die zal ik zek
er onthouden.
Mijn zoon had inderdaad nog een officepakket en wilde meteen al in het ene uurtje dat hij nog had voordat hij weer naar de voetbal ging wel even beginnen.
Maar daar heb ik gauw een stokje voor gestoken. We hebben even lekker gegeten samen en ik zei, aankomend weekend heb ik niet veel opstaan dus dan ga ik me er wel eens in verdiepen. Als jij zorgt dat die CD er komt dan komt het allemaal wel goed. Alleen photoshop zal nog even een probleem zijn maar weet nog wel iemand waar ik het al eerder van gehad heb. Dat is niet het allerbelangrijkste al werk ik er natuurlijk met mijn foto’s wel heel veel in. Zit ook te overwegen om Adobe lightroom te nemen. adobeHeeft iemand er ervaring mee trouwens??  Zag even zoekend dat het programma 125 euro kost ongeveer dus misschien kan ik dat kopen van mijn verjaardagsgeld, kan mezelf natuurlijk geen cadeautjes blijven geven.
Ben heel benieuwd hoe het allemaal werkt en gaat. Heb nu nog Vista en hier zit Window’s 10 op. Maar dat went vast snel genoeg. Ben er wel blij mee en heb zin om me er dit komende weekend even helemaal op te storten.

Dit bericht werd geplaatst in Algemeen en getagged met , , , , , . Maak dit favoriet permalink.

27 reacties op Mooi cadeau…..

  1. matroos zegt:

    photoshop cs2 is gratis te downloaden en ook in het nederlands.Ze hebben het in 2013 vrij gegeven.Ik gebruik het ook want pc’s zijn tegenwoordig net een lege doos.Ook gebruik ik apache open office 4 ook al gratis van het web te plukken.http://www.openoffice.org/download/

    succes met je nieuwe pc.

  2. Myriam zegt:

    Veel succes ermee😁

  3. fialas zegt:

    succes, gefeliciteerd met je zoon, ik heb er ook zoeen, ook zo’n snelle beslisser. Ik had bij aanschaf laptop wel even gedoe met Windows 10, maar het went, en ik gebruik lang niet alle mogelijkheden, waarom zou ik!

  4. ellymay47 zegt:

    Gefeliciteerd met je nieuwe aankoop en heel veel blog plezier. …

  5. Gefeliciteerd met je nieuwe “helse machine” Anneke. Zelf gebruik ik Lightroom al jaren, en ben er erg tevreden mee.

  6. Hartelijke Hot Hulk zegt:

    Van Hartelijkehothulk gefeliciteerd met je nieuwe computer.
    Je zal schrikken van de snelheid, dat ding vliegt je kamer in het rond.
    Treeske liet enkel een nieuwe harde schijf monteren en verbaasde zich steeds alleen al over de opstart snelheid.
    Een zeer goede beslissing Anneke!

  7. Neeltje zegt:

    Dat wordt heerlijk computeren!

  8. ria zegt:

    Problemen met trage laptop noopte mij ook om pc-vriendje in de arm te nemen. Nu heb ik geen laptop meer, die ook al 9 jaar oud was, maar een computer. Eerst windows vista nu windows 7.
    Het was wel weer wennen., ook met outlook. Het gaat nu goed, het ding is sneller dan ik:-)
    Succes er mee Anneke

  9. Goed gedaan Anneke! Je zult zien hoe heerlijk je weer kunt computeren.. Alles gaat heerlijk snel. Nadat de PC dokter mijn nieuwe harde schijf in mijn laptop had gezet heb ik de Back-up die ik gemaakt had erop gezet en, het was de laatste dag van de gratis upgrade, Windows 10 erop gezet. Ging helemaal super! Maar dat jij kunt wachten tot het weekend… Zoooo knap! ☺️😆
    Veel succes en plezier met je nieuwe puut!

  10. セレネ zegt:

    Ik gebruik tegenwoordig GIMP in plaats van Photoshop, zou je ook nog kunnen proberen (een paar dingen zijn wel anders maar alle dingen die ik met Photoshop deed, kan ik ook met GIMP): https://www.gimp.org/downloads/

  11. rietepietz zegt:

    Ik ben niet jaloers, altijd een heel gedoe om zo’n nieuwe PC te installeren, hoewel láng zo lastig niet meer als 10 jaar geleden natuurlijk. Ik werk altijd met PSP 9 dáár kan ik eventueel wel een kopie van maken voor je. Die moet je er tegenwoordig ook altijd bijhouden want bij een grote update vraagt de PC áltijd om de CD.

  12. minoesjka2 zegt:

    O, wat fijn voor je zeg. Ik ben bang dat je in eerste instantie zal schrikken van het tempo van je nieuwe pc.

Geef een reactie

