Ff ontspannen

Kreeg img_1259vandaag een reactie van een van de bloggers of ik wel eens een paar uren ook niets deed en daar kan ik volmondig ja op zeggen hoor, hoewel de laatste weken er niet echt veel van kwam, dat klopt wel. Ik slaap ’s nachts meestal echt wel een uurtje of 7 of 8 als het kan.
Vandaag had ik met mijn zusje afgesproken om samen een stukje te gaan fietsen en even ergens wat te lunchen of zo.
Ze had voorgesteld om naar Alblasserdam te gaan omdat ze daar ook nog een cadeaubon moest kopen voor haar kleinzoon voor de kerstmis.
Ik was om 8 uur wakker, na een nacht in een ruk doorgeslapen te hebben. Het duurde wel even voordat ik in slaap viel want het leek wel of de buurman zijn huis aanimg_1260 het verbouwen was en dat om een uur of 1 vannacht. Het klonk alsof het in mijn eigen huis was en ben zelfs nog opgegaan om te kijken of het geluid wel echt bij de buren vandaan komt.
Die man die naast me woont heeft nog nergens ook gordijnen of vloerbedekking of iets dus het klinkt ook allemaal nog zo lekker door ook en zeker ’s nachts natuurlijk.
Het was leuk in Alblasserdam, we vonden zowaar meteen de viswinkel die we zochten en daarna gingen we naar een winkelcentrum waar ook nog een soort kerstmarkt was in het centrum stonden wat kraampjes. Met wat muzikanten erbij, druk, best een gezellig sfeertje eigenlijk.
Ik slaagde nog met een paar kleine kerstkegels van glas die ik gezien had ergens en zo leuk vond voor in de kerstboom. Verder had ik eigenlijk niets nodig. Lekker even zitten kletsen samen, heel leuk. Terug via Kinderdijk gefietst, ik vind het altijd mooi om daar te fietsen en hoewel het vandaag niet echt supermooi weer was, grijs en saai eigenlijk genoot ik er toch wel van. Het blijft gewoon mooi en ook nu was er nog een bus met Japanners gedropt die blijven gewoon komen, zomer en winter al was het nu natuurlijk een stuk rustiger wel.
Vanmiddag weer redelijk op tijd klaar en me heerlijk op de bank genesteld onder een dekentje,  wat tv gekeken, zo nu en dan ingedommeld, zo ontzettend ontspannen was ik heerlijk even hoor niets hoeven.
Zoonlief stuurde nog een paar foto’s van de kelder. Hij was met zijn vriendin een stukje vinyl wezen kopen en had het in de kelder gelegd. Dat maakte het wel helemaal af en ik was er best een beetje trots op dat het zo mooi geworden is. En alle spierpijn wel waard. img_1261
Vanavond weer even mij op mijn computer geworpen. Mijn emailaccounts toegevoegd alleen de office code pakt ie nog steeds niet dus morgen maar weer even mijn oude computer gebruiken om mijn dingen voor de krant te kunnen doen. Peter zou van de week even kijken. Vanavond had hij voor het eerst zijn open haard aangestoken en zaten de twee tortelduifjes te genieten in hun nieuwe huis en dat is ze van harte gegund. En ik, ik heb ook mijn open haard aan al is dat dan wel een nepperd maar daarom nog wel gezellig hoor met kaarsjes er bij en de kerstboom aan, zo neem ik nog als slaapmutsje een glas rode wijn.

Dit bericht werd geplaatst in Algemeen, Familie en getagged met , , , , , , , . Maak dit favoriet permalink.

12 reacties op Ff ontspannen

  1. Je moet je natuurlijk niet op de computer werpen Anneke, daar kan hij écht niet tegen. Gezellig zo’n (nep) open haard, het geeft toch een fijn sfeertje.

  2. beaunino zegt:

    Hier ook (maar liefst 2, erfenis) nep haardjes. Best gezellig, maar we zouden toch heel erg graag nog eens een echte willen maken. (De open haard attributen heb ik al van mijn ouders, die heeft mijn vader destijds zelf gemaakt).

  3. Gezellig toch het gaat om de sfeer wat een haard afgeeft.

    Ook wel heerlijk als na een geslaagde dag het ook ontspannen kunt afsluiten.

    Fijne Zondag 😊

  4. minoesjka2 zegt:

    Op die manier is het leven ook goed hé, even lekker tijd voor jezelf.

  5. rietepietz zegt:

    Wat een heerlijke ruime kelder heeft je zoon en hij ziet er spik en span uit!
    En eh…. na gedane arbeid is het goed rusten toch? 😉

  6. Kakel zegt:

    Heel vreemd dat je buurman om 1 uur ’s nachts nog bezig was! Je kan toch rekening met je buren houden?
    De molens blijven altijd trekken. Come rain or shine (-: Mijn schoonvader heeft er zijn hele leven gewoond en was er zó trots op.
    Alblasserdam heeft inderdaad een gezellig (winkel)centrum. En leuk fietsen langs het water!
    Lieve groet.

    • gewoonanneke zegt:

      Ik vind de molens ook geweldig mooi als het enigszins kan fiets ik daar op de terugweg graag langs. Ja die buurman, volgens mij staat zijn bed tegen mijn muur aan dus je snapt wat ie aan het doen was misschien……. maar of dat nou zo luidruchtig moet??

Geef een reactie

