Gekke dingen

kerstboom-smallSoms heb ik opeens van die gekke dingen, die ik op dat moment niet kan verklaren maar later gewoon heel logisch blijken te zijn.
Zoals vorige week toen ik bezig was met het versieren van de kerstboom. In een enveloppe zaten haakjes om de kerstballen aan op te hangen.
Toen ik bijna klaar was waren opeens al die haakjes verdwenen, terwijl ik zeker wist dat er nog een heleboel moesten zijn, ik had echt niet de laatste gepakt maar waar ze waren, onbegrijpelijk gewoon. De laatste twee ballen hing ik dus maar op met een paar draadjes.
Bij het opruimen van alle spullen voelde ik iets schuren en wat bleek, die haakjes die als een kluwen in elkaar zaten waren gewoon in mijn vest gehaakt een beetje aan de achterkant zodat het niet opviel.
Vrijdagavond wilde ik beginnen met het ombouwen van de computers maar eerst mijn toetsenbord even een goede schoonmaakbeurt geven. Dus alle knopjes even verwijderen een kwastje er door halen, schoonmaken en er weer doen.
Netjes rij voor rij de knoppen naast het schoonmaakwerk op de tafel neergelegd zodat ik ze allemaal weer op de goede plaats terug zou doen.
Maar blijkbaar waren er twee letters die daar geen zin in hadden gehad en die hadden stiekem van plaatsje gewisseld, het kan niet anders dan zo gegaan zijn. In ieder geval waren de b en de n verwisseld.
De installatie van mijn computer lukte en ik moest een toegangswoord opgeven zodat niet iedereen mijn computer zomaar in kan. computer111Dus ik besloot hetzelfde woord te nemen als bij mijn oude computer. Nu typ ik blind maar mijn toetsenbord stond nog niet op de juiste plaats dus zal ik toch op de letters gekeken hebben tijdens het tikken. En de b en n verwisseld. Ervan uitgaande dat ik dus hetzelfde woord had genomen voerde ik dat weer in nadat ik de computer uitgezet had en later opnieuw opstartte. Ik snapte er geen bal van, nog een keer proberen en nog een keer, werd er helemaal dol van tot ik opeens dacht shit die omgewisselde letters. Ik pakte de andere letter en ja hoor ik kon zo de computer weer in. Pffff …. Wat een gekke dingen kan je toch hebben.
Vanmiddag maar weer begonnen aan mijn missie computer, had eerst de oude nog aangesloten maar die deed het nu definitief niet meer. Boos natuurlijk dat ie afgedankt wordt heeft ie vast gedacht bekijk het dan ook maar, mij nog wel even willen gebruiken. No way…. (Als computer kunnen denken tenminste).
Goede raad was duur, het officepakket van zoonlief deed het niet dus mijn zus gebeld want die had verteld dat haar man ook nog een officepakket had en dat kon ik op gaan halen.
Dus even op de fiets gestapt en de stick opgehaald. Maar eenmaal thuis dacht ik misschien heb ik zelf ook nog wel de installatie cd en opgezocht en eenmaal thuis was het zo gepiept en kon ik weer gewoon mijn bestanden typen voor de krant. Hoe moeilijk kon ik doen, nou ja het was mooi weer om een stukje te fietsen.  Had wel niet veel maar wel een paar dingen die ik er deze week graag in wilde hebben. Mijn mails heb ik inmiddels allemaal binnen kunnen halen. Nu alleen nog mijn mappen waarin ik nog mails bewaarde, die moet ik nog ergens zien te vinden.
De basis dingen om te werken heb ik inmiddels. De hobby dingen zoals foto’s bewerken zullen nog even moeten wachten. Maar mijn zoon schijnt nog een photoshop programma te hebben dus dat wacht ik even af, dat komt er wel. Had wel een ander fotoprogramma even gedownload een gratis versie ergens van maar dthcdcsmv6aie haalt het gewoon niet bij photoshop dus even geduld hebben nog. Na inmiddels zo’n 20 keer nieuwe wachtwoorden bij verschillende site te hebben gekregen kan ik er nu mee werken en daar ben ik dan ook wel weer blij mee. En dan hoop ik weer eens iets anders aan mijn hoofd te hebben dan die computer……..Pfffffffff

Dit bericht werd geplaatst in Algemeen en getagged met , . Maak dit favoriet permalink.

9 reacties op Gekke dingen

  1. Hartelijke Hot Hulk zegt:

    Oud worden valt niet mee! 😉

  2. Marja zegt:

    Ik heb met je te doen.

  3. Oud en moe zijn, is voor een computer ook niet leuk, géén pensioen en ook net naar een verzorgingstehuis, hij wordt gewoon gedumpt na al die jaren trouwe dienst….schande!! hahaha.

  4. tagrijn zegt:

    Wat een ellende altijd zo’n nieuwe computer. Ik kan me voorstellen dat je daar stevig vab naalt eh.. van baalt.

  5. rietepietz zegt:

    Ohhhh ja, die haakjes , hier ieder jaar hetzelfde liedje, ze móeten er zijn maar komen nóóit tevoorschijn vóór we nieuwe gekocht hebben.
    Geweldig die verwisselde letters, ik trap nog wel eens de hoofdletterval.

Geef een reactie

