Room to move

Mijn img_8678bijkeuken is best groot, al mijn apparaten staan daar zoals de vriezer, de koelkast, de wasmachine, de gereedschapskast en sinds het overlijden van mijn moeder kwam daar nog een wasdroger, koelkast en een wasmachine bij.
Best groot maar ja met zoveel apparaten er in kon ik op zijn Hollands gezegd “mijn kont niet keren”. In de winter wil ik ook nog mijn fiets in de bijkeuken hebben omdat mijn schuur te vochtig is en mijn accu onder een bepaalde temperatuur niet meer opgeladen kan worden.
En zo werd het echt behelpen. Mijn dubbele vriezer/koelkast is bestemd voor mijn ex die hem graag wil hebben maar hem nog steeds niet opgehaald heeft.
Dat zal ook wel weer door zoonlief gedaan moeten worden en die barst natuurlijk van zijn werk dus wilde ik er ook niet teveel over zeuren.
De wasdroger is voor zoon en schoondochter bestemd, hij is praktisch nieuw en komt bij mijn moeder vandaan. Zelf gebruik ik nooit een wasdroger dus komt hij bij hen goed terecht.
Maar soms kan ik er niet helemaal tegen als ik dan amper mijn koelkastdeur open kan krijgen, dat resulteerde al eens een keer dat img_8685ik mijn fiets haast niet in de bijkeuken kreeg en ik opeens die andere rotkoelkast zo in de weg vond staan dat ik er een zet tegen gaf waarbij dus mijn stopcontact opeens half van de muur kwam. Dat was niet echt helemaal de bedoeling maar ja, ben ook maar een mens.
Vandaag had ik een dag dat ik niets “moest” geen wekker hoefde te zetten dus om 10 uur pas wakker werd, had nog wat in te halen blijkbaar. Zo heerlijk.
Het was hier prachtig zonnig weer en ik ging even wat lopen rommelen in de tuin. De weggehaalde stokken van de tomaten lagen er nog en zo nog wat van die rommelige dingen waar ik even niet aan toe kwam. Dus een mooie dag om dat even te doen. Heerlijk hoor zo op mijn gemakkie.
Als ik even naar binnen ga om een bakje thee te drinken ga ik aan een kant van mijn keukentafel zitten waar ik nooit zit omdat ik geen zin heb om mijn laarzen uit te trekken en dus niet de hele keuken door wil banjeren met mijn baggerlaarzen.img_8684
Ik zit zo naar buiten te kijken en zie opeens een bijzondere vogel, nou ja bijzonder maar ik had hem nog nooit gezien in de tuin. Eerst dacht ik dat het een putter was of distelvink door de gele kleur maar al gauw zag ik dat ie dat niet was. Hij hipte heel snel van steen naar steen bij mijn vijver en liep langs de rand ook snel hippend heen en weer. Wat me meteen deed denken aan een kwikstaart.  Ik zat niet alleen aan een vreemde kant aan de tafel maar ook mijn camera lag nog eens naast me. Dus kon ik snel een paar foto’s maken.
Kan ze niet bewerken dus ze zijn een beetje wazig nog, ook omdat ze door het raam genomen zijn natuurlijk. Maar was er wel blij mee. Even later kwam er ook nog een reiger op mijn schuurdak zitten, die was dan weer wat minder welkom. Zoekend in mijn computer zag ik dat het een grote gele kwikstaart was. Doordat mijn vijver zo laag staat qua water is er een soort strandje zal ik het maar noemen gekomen en daar liep ie lekker insecten en lekkere hapjes te eten.
Als ik weer de bijkeuken binnenkom irriteert de koelkast me weer zo dat ik denk, die gaat de schuur in, hoe ik het doe doe ik het. Het gewicht is het niet, hij is alleen onhandig maar als ik wat wil dan lijkt het wel of ik ergens extra energie of zo vandaan krijg. En hij komt inderdaad in de schuur.
Meteen even alles schoongemimg_8680aakt en net als ik de wasdroger ook wil gaan verplaatsen krijg ik een appje van zoonlief waarin ie vraagt of het uitkomt om de wasdroger op te halen.
Hoe bestaat het maar wel lekker hoor en wat een ruimte opeens in de bijkeuken. Room te move en mijn fiets kan er weer goed staan terwijl ik ook de koelkastdeur weer open kan krijgen. Heerlijk en zo onverwacht. Het heeft zo moeten zijn.

Dit bericht werd geplaatst in Algemeen, Tuin en getagged met , , , , , , . Maak dit favoriet permalink.

25 reacties op Room to move

  1. matroos zegt:

    Verrassend bezoek had je,leuk Hier komt elke dag een merel badderen in zo’n vogelbadje.Dat heeft al een keer boven de afvalbak gehangen dat badje want het ziet er eigenlijk niet meer uit,maar ik heb het toch weer neergezet.
    Ah ja de bijkeuken,hier heet het de fabriek vanwege al die apparaten.Kan ik ook wel een logje aan wijden tjonge.

  2. Marja zegt:

    Ik had vroeger ook vaak zo’n vlaag van veranderen en verkassen. Als Robbert dan thuiskwam stond alles op een andere plek. En hij kon zich nauwelijks voorstellen dat ik het in mijn eentje had gedaan.

    • fialas zegt:

      ja als je de aandrift krtijgt dan MOET het gebeuren, ik heb zelf ooit de piano verhuisd, nouja, verschoven, met een kleedje eronder.
      En een eikenhouten schrijfburo.Wel op je rug letten hoor, als je zo staat te duwen en te wrikken!

      • gewoonanneke zegt:

        Zo een piano nog wel pff dat weegt wel wat. Heb ooit een techniek geleerd van een stoffeerder maar dan moet je wel met zijn tweeën zijn, Allebei een touw onder een meubel doorhalen. Zo kon ik samen met mijn zwager al mijn meubels redelijk gemakkelijk verplaatsen toen ik een nieuwe vloerbedekking kreeg.

    • gewoonanneke zegt:

      Ja heerlijk toch we kunnen best veel hoor als we willen. Was het opeens helemaal zat om me amper te kunnen bewegen daar.

  3. Rob Alberts zegt:

    Mooi zo kijk ik uit naar vinken in mijn tuin.

    Vogelvriendelijke groet,

  4. Het is toch wel handig wanneer de koelkastdeur open kan Anneke…..hahahaha!

  5. Hartelijke Hot Hulk zegt:

    Heeft iemand een liedje voor je gemaakt!

  6. fialas zegt:

    er loopt kennelijk nog een onzichtbare antenne van jou naar je zoon.

  7. ria zegt:

    Opgeruimd is netjes en nu heerlijk gaan genieten van je tuin:-)

  8. rietepietz zegt:

    Ja als je iets écht voor elkaar wilt hebben kan je veel hé, fijn dat je nu weer een beetje ruimte hebt.

  9. Haha bezige dame.. gewoon even alleen de koelkast verzet. Ja ik zie het je doen. Ik had laatst ook zo’n dag.. kasten veranderd en spullen verzet. Als ik ze nog maar terug kan vinden later.. Maar het ruimt lekker op!
    Ik haal elke keer mijn accu uit mijn fiets en leg hem in de keuken onder de verwarming. Zit er zo weer in. Is toch ook een idee?

  10. minoesjka2 zegt:

    Wat leuk zo’n “nieuw” vogeltje in je tuin zeg 🙂

Geef een reactie

