Kerstkaarten…..

Ja img_1263het moest er toch nog van komen om kerstkaarten te gaan versturen, dus vanmiddag maar begonnen anders zijn ze natuurlijk weer eens niet op tijd. Ik had bij mijn moeder vandaan nog een hele doos met kaarten meegenomen. Allemaal verschillende kaarten, hoe ze er aan gekomen is weet ik niet want de laatste jaren schreef ik altijd haar kaarten.
Zo te zien zijn de meeste van goede doelen waar mijn broer er nogal wat van had waar hij wat aan schonk. En mijn moeder bewaarde die allemaal in een doos.
Dus even uitgezocht welke ik aan wie ga sturen. Er zitten er nog een aantal bij met gezegende kerstdagen en een tekst er in. Die stuur ik maar naar mijn kerkelijke familieleden. Als ik een van de enveloppe open om een kaart er in te doen zit er een foto in van mijn moeder. img_1265Samen op de foto met haar tweede achterkleinkind, ach wat verrassend leuk om dat opeens tegen te komen. Een foto van al weer 15 jaar geleden.
Op de radio hoorde ik de slogan van de TNT post heet dat geloof ik momenteel, dat ik nog 3 dagen had om ze te versturen en dan zouden ze nog voor de kerstmis aankomen.
Nu heb ik niet zo heel veel vertrouwen in TNT post want wij hadden voor mijn moeder een doorstuurservice afgesloten voor een half jaar en in de tijd hebben ze zeggen en schrijven 1 brief netjes doorgestuurd en de rest kwam gewoon op het oude adres van mijn moeder aan en was de nieuwe bewoonster zo vriendelijk om even te bellen als er weer nieuwe post wat.
Zelfs na een aantal keren bellen en verzekeren dat het nu goed zou komen kwam het niet goed. Heb wel een gedeelte van het geld teruggestort gekregen, dat wel maar daar sluit je zo’n service toch niet voor af.
fullsizerenderDus of mijn kaarten op tijd zullen komen blijft een verrassing maar goed dan heb ik mijn best gedaan dus.
Ik zie steeds meer mensen die stoppen met kaarten sturen, sommige zeggen dan het geld dat ze besparen aan een goed doel geven, mooi initiatief dat wel als ze het doen.
Maar ik vind het nog steeds leuk om kaarten te sturen en te ontvangen ook. Sommige voorzie ik van een persoonlijke  boodschap. Er zijn altijd mensen waar ik weinig of geen contact verder mee heb zoals neven en nichten die overal in het land wonen, dat kan ik niet allemaal bijhouden. Maar toch vind ik het leuk om ze een kaart te sturen en wat terug te horen.
Ach iedereen moet het maar doen op zijn of haar eigen manier, dat doe ik ook tenslotte.

Dit bericht werd geplaatst in Algemeen, Familie en getagged met , , , , . Maak dit favoriet permalink.

13 reacties op Kerstkaarten…..

  1. Een hoop mensen doen het tegenwoordig af met een berichtje via Facebook of iets dergelijks. Ik vind een kaartje in je brievenbus nog altijd leuker.

  2. Marja zegt:

    Wat een lieve foto.
    Wij moeten onze kaarten ook nog versturen. Het is een kwart van wat we vroeger verstuurden.

  3. Neeltje zegt:

    Een kaartje, altijd leuk!

  4. rietepietz zegt:

    Schattige foto, op de foto die je plaatste toen ze 100 werd leek ze nauwelijks ouder dan op deze;-)
    Hier gaat nog steeds vrijwel hetzelfde aantal kaarten de deur uit, wat er op terug komt wordt wel ieder jaar minder. Ik ben bang dat “het goede doel” vaak niet meer dan een (vals) alibi is.

  5. Ik schrijf er nog steeds heel wat, zit alweer op 50 en doe morgen een e-mail bericht eruit naar mensen die ik op die manier bereiken kan en die het ook op die manier doen! Via blog een berichtje. Facebook dit jaar niet en ik doe een aantal per telefoon. Ik zag net op mijn lijst dat ik er toch nog een paar vergeten ben, dus die komen volgende weer aan de beurt!

  6. minoesjka2 zegt:

    Ik stuur ook altijd nog graag kaarten hoor, al is het wel wat minder. Trouwens, wat een mooie, lieve foto van je moeder zeg.

Geef een reactie

