Aftellen naar Kerstmis

Nog kerststal3twee nachtjes slapen dan is het Kerstmis en dan hoop ik weer een jaartje ouder te worden ook nog. Dit jaar heb ik echt zo’n ontzettend relaxte week voor de kerstmis eigenlijk dat heb ik echt jaren niet gehad. Ook wel een keer heerlijk eigenlijk. Al word ik er wel enorm lui van en lijkt het wel of ik ieder moment van de dag wel kan slapen. Zal ook wel een reactie zijn op alle drukke weken.
Vorige week al met een vriendin de “zware” dingen voor de kerst gekocht en het etentje en de afgelopen dagen iedere keer gewoon nog wat dingetjes die ik nog nodig had of niet te vroeg gekocht konden worden zoals verse dingen.
Morgen nog de allerlaatste boodschappen, al vast wat koken vooruit en dingen voorbereiden.
Het wordt niet zo’n heel drukke kerstmis dit jaar, we zijn met zijn 6en om te eten en ’s middags komen Peter en Chantal. Vorig jaar hebben ze wel meegegeten en dit jaar eten ze bij Chantal haar ouders.
Op televisie en via de media en de post komen aan alle kanten de kerstwensen, de zwijmelreclames en filmpjes zoals ik ze altijd noem en ik doe gewoon lekker mee. Zoals die reclame van die twee kinderen die zout op de straat strooien zodat de oude overbuurvrouw over kan steken. Er wordt flink gewerkt op het sentiment van de mensen.
Ik smelt helemaal en weet heus wel dat de wereld niet zo mooi is met kerstmis voor veel mensen niet tenminste. Mensen die net iemand verloren zijn, verdriet hebben, alleen zijn, dat is zeker de realiteit. En dan heb ik het nog niet over de mensen in oorlogsgebieden.
Vanmiddag vroeg ik aan mijn zoon of hij nog een krat bier mee wilde brengen voor me, op een of andere manier vind ik dat zo vervelend om daarmee achterop mijn fiets te gaan lopen.
Hij vroeg of ik nog wensen had voor mijn verjaardag. En ik zei dat ik  eigenlijk niets wist te vragen. Dan ben je gelukkig mam  appte hij.gelukkkk
En ik antwoorde dat ik inderdaad momenteel echt gelukkig ben. Ik kreeg een dikke smiley terug van hem.
Het is ook zo, ik voel me momenteel gelukkig met grote en kleine dingen. Mijn kinderen die zo hun leven delen met mijn leven, waar ik met zoveel plezier gewerkt heb in hun nieuwe huis.
Mijn vriend die ook veel mooie dingen toegevoegd heeft en nog toevoegt dit jaar aan mijn leven en met kerstmis ook komt.
Maar ook dingen die mensen mij vertellen. Zoals van de week een van de meiden van de Hema, de leukste eigenlijk die altijd wel een praatje heeft en ook wel eens even komt staan praten zomaar.
Ze nam mijn dienblad meteen even mee toen ze langskwam met haar volle kar. Ze moest het blad helemaal onderin zetten, dus ik zei, nou jij bent nog jong, jij kan nog gemakkelijker bukken. Nu nog wel zei ze, maar over een paar maanden als ik een dikke buik heb zal het ook niet meer zo gemakkelijk gaan. Ooooo ben je zwanger vroeg ik. Ja zei ze 14 weken. Ze straalde en wilde het volgens mij het liefst tegen iedereen vertellen. Zo leuk. Nou tegen die tijd buk ik wel voor je hoor, zei ik. Wat hartstikke leuk voor je.
Mijn zus en zwager die altijd voor me klaarstaan, mijn allerliefste vriendin, ze komen allemaal met de kerstmis eten en ik hoop dat het heel gezellig wordt. Mijn broer en schoonzusje die beide weer helemaal hersteld zijn en met de kerst op vakantie zijn.
Maar ook de mensen die ik tegen kom, die soms opeens de mooiste verhalen tegen me vertellen. Mensen die ook hun verdriet durven te delen met me. Waarvan ik hoop dat ik iets voor ze kan betekenen.  kerstknufffffIk kan daar onwijs van genieten.
En last but zeker not least mijn trouwe lezers van mijn blog, de reacties de opmerkingen, de eigen verhalen op hun blogs (waar ik niet altijd aan toe kom om alles te lezen)
Allemaal bedankt……. en natuurlijk wens ik jullie allemaal hele mooie kerstdagen en voor 2017 gezondheid, gezelligheid en heel veel mooie verhalen…….. Een dikke knuffel voor jullie allemaal

Dit bericht werd geplaatst in Algemeen, Familie. Bookmark de permalink .

26 reacties op Aftellen naar Kerstmis

  1. Neeltje zegt:

    Hele fijne dagen toegewenst en een blogvol 2017! 🎅

  2. Hartelijke Hot Hulk zegt:

    Wat een ontroerend mooi kerstblog.
    Dankjewel!

  3. Myriam zegt:

    Ook voor jou een zalige kerst en een heerlijk nieuw jaar xxx

  4. Ivy zegt:

    Fijne Kerstdagen en alle goeds voor 2017.

    ivysdoenenlaten.blogspot.nl

  5. Een mooi blog met fijne wensen, waarvoor mijn dank. Eigenlijk ben jij dus een kerstkindje hè? Vanuit Maassluis, wens ik jou hele fijne dagen, en een gezellige verjaardag.

  6. Marja zegt:

    Heerlijk om te lezen. Ga lekker genieten van de komende prachtige dagen.

  7. matroos zegt:

    Allereerst wens ik je een fijne verjaardag,alvast gefeliciteerd.En dan natuurlijk een fijn kerstfeest en een goed en gezond 2017.Zoals jij altijd druk doende bent doet me aan mezelf denken,nu zit ik al een tijdje een versnelling lager hoor. Soms denk ik verhip dat had ik ook eens.Lees hier graag dus ook een fijn blogjaar gewenst.

    groetjes Dieneke

  8. ellymay47 zegt:

    Alvast gefeliciteerd en fijne feestdagen en een liefdevol 2017…..

  9. Fijne kerstdagen en een schitterend 2017 toegewenst!

  10. rietepietz zegt:

    Wat een mooi positief logje, zo mooi dat je alles zo waardeert en ervan geniet!
    Alvast gefeliciteerd met je verjaardag, het wordt vast een heel gezellige dag. En natuurlijk ook nog een mooie 2de kerstdag.

  11. Rob Alberts zegt:

    Ik wens jou en je naasten warme en plezierige feestdagen en een voorspoedig 2017.

    Vrolijke groet,

  12. minoesjka2 zegt:

    Ik wens jou hele fijne dagen toe, en van harte gefeliciteerd. Geniet van de laatste dagen van het jaar, en dan op naar een nieuwe jaar, met heel veel nieuwe kansen en uitdagingen.

  13. Het geluk spat van dit logje af Anneke! Zo blij voor je! De dagen zijn alweer om, ik hoop dat je een fijne kerst hebt gehad en dat alles gezellig was. Voor mij ook anders dan anders met die meiden in huis en Jan erbij! We gaan nog 2 dagen leuke dingen doen met ze, vrijdagmiddag de koffer inpakken en cadeautjes voor thuis kopen,dan is Jan weer naar huis en komen dochter en schoon nog een keer langs. Zaterdag breng ik ze weer naar Eindhoven Airport. En dan samen op naar het eind van het jaar en weer een nieuw jaar!

Geef een reactie

