Dit jaar voor ’t eerst…

De afgelopen Kerst was het wel een mijlpaal in mijn leven eigenlijk, voor de eerste keer, ik denk sinds de laatste 30 of misschien wel zelfs 40 jaar heb ik een keer geen kaars, waxinelichtje of kerstversiering gekregen voor mijn verjaardag.
Blijkbaar was dat altijd wel het aangewezen cadeau voor iemand die met Kerstmis jarig is, nu wil ik niet ondankbaar zijn want er waren ook hele leuke bij die ik nog steeds heb, gebruik en koester.
Ik had echt geweldige kerstdagen, zoals ik ze echt jaren niet gehad heb, denk zelfs de mooiste sinds ik gescheiden ben. Een niet zo drukke maar heel gezellige en liefdevolle verjaardagfeest op eerste kerstdag.
Mijn lief had goed opgelet en wist mijn theevoorkeuren en liefde voor de natuur. Ik kreeg een prachtige grote mok met ijsvogel, deksel en zeefje om verse thee te zetten. Echt zo mooi was er heel erg blij mee. Daarbij vier verschillende soorten groene thee.
Van zoon en schoondochter een uitje voor 2 en nog cadeaubonnen, heel veel lieve kaarten, mailtjes, telefoontjes, apps en reacties op FB. Een mailtje van mijn oude collega waar ik jaren mee werkte op de salarisafdeling. Een cadeautje.  Ik voelde me echt een bevoorrecht mens. Gezellig gegeten de mannen de afwas gedaan al mopperend dat ze vroeger ooit de baas in huis waren (of dachten het te zijn en dat ze nu moesten afwassen haha wat een lol hadden ze).
Tweede kerstdag was voor ons samen, heerlijk rustig aan gedaan, ’s middags een flinke wandeling wezen maken. Restjes opgemaakt, filmpje gekeken.
Vanmiddag ging Wim weer naar huis en ben ik even een stuk gaan fietsen, het was heerlijk zonnig en onderweg veel wandelaars die van dit weer profiteerden.
Vanavond nog even geprobeerd mijn oude computer op te starten en zowaar dat lukte me ook nog weer een keer en kon ik nog even in photoshop werken, dat heb ik nog steeds niet op mijn nieuwe computer. Nog iets te wensen dus. Komt vast wel een keer hoor.
Maar wel leuk, even de foto’s van de gele kwikstaart die ik vorige week opeens in mijn tuin had bewerkt en dan krijg je heel andere foto’s dus.


Deze week een lekker rustig weekje, wat in huis rommelen en bezig zijn, als het mooi weer is een stukje fietsen. Misschien eens wat fotograferen, is al weer even geleden en ben er wel weer aan toe op naar het nieuwe jaar.
 

Dit bericht werd geplaatst in Algemeen, Familie en getagged met , , , , , . Maak dit favoriet permalink.

12 reacties op Dit jaar voor ’t eerst…

  1. Fijn dat je zulke mooie en gezellige dagen hebt gehad Anneke, daar kan je weer even op teren toch? Af en toe een beetje fotoshoppen, ik best leuk om te doen, dit is een fraai resultaat.

  2. Alsnog een prettige verjaardag gewenst Anneke! Wat fijn dat je er zo’n goede herinneringen aan overhoudt!

  3. Neeltje zegt:

    Nog van harte gefeliciteerd met je verjaardag!

  4. rietepietz zegt:

    Kortom een héérlijke verjaardag, je verdiend het ook om eens lekker verwend te worden!
    Geen idee of het mogelijk is maar kun je foto-shop niet naar een schijf kopiëren?

  5. staartje zegt:

    Heerlijk verhaal weer. Ik lees je stukjes graag. Alle geluk en schrijfplezier in 2017

  6. minoesjka2 zegt:

    O,, wat heerlijk dat je zulke goede dagen gehad heb zeg!! En wat jij schrijft over kaarsen had mijn vriendin met kerststukjes, die was de 24e jarig en kreeg inderdaad kaarsen en kerststukken voor haar verjaardag, ze zei altijd : heel mooi hoor, maar een bos bloemen is ook mooi, ook met kerst.

Geef een reactie

