Je ziet er geen barst van….

Hetimg_8769-2 gebeurt mij regelmatig dat ik iets breek of kapot laat vallen, bij mij zal een servies echt geen 50 jarig huwelijksfeest halen. Trouwens dat heb ik zelf ook niet gehaald, na 35 jaar was het over. Dat was met de allerbeste lijm niet meer te lijmen.  (dit omdat het vandaag mijn trouwdag is 44 jaar geleden pfff haha en ik al weer bijna 9 jaar gescheiden ben, volgend jaar een feestje) Maar ook 35 jaar leven is bij mij maar weinig glazen en serviesgoed gegund al moet ik zeggen dat het de laatste jaren wel veel minder is geworden.
Mijn schoonmoeder was wel iemand die jaren en nog jaren met haar servies deed en als ik daar hielp met afwassen zoals een goede schoondochter betaamt werd er al bij voorbaat gezegd, kijk uit dat je niets kapot maakt, niet iedere keer maar dikwijls genoeg om mij zo onzeker te maken dat alleen daardoor het zomaar zou kunnen gebeuren. Is bij haar nooit gebeurd dus op een of andere manier kan ik het wel.
Bij mij is het meestal wel dat ik iets laat vallen als ik tig dingen tegelijk wil doen, mijn handen vol en dat ene kopje of glas kan er dan nog wel bij natuurlijk, altijd. Niet dus.
Maar goed ik had in diverse kringloopwinkels in de loop der jaren een heel leuk theeservies bij elkaar gesprokkeld voor heel weinig geld. De speurtocht om dat in verschillende winkels te vinden vond ik geweldig. Kopjes, een theepot, theelichtje en suiker en melkkannetje. Allemaal van dezelfde aardewerkfabrikant en daar was ik best zuinig op. Alleen als mijn vriendin er is eigenlijk maak ik er wel eens een pot thee in maar meestal staat het er gewoon op mijn ook al bij de kringloop aangeschafte tafeltje in de keuken.
Dus zou je denken, daar kan nou weinig mee gebeuren maar toch wel, img_8771-2want achter dat tafeltje staat dus een vaas met takken en lampjes daarin. Dat stopcontact gebruik ik eigenlijk nooit ergens voor en de kabels zijn netjes weggewerkt in kabelgoten.
Tot die keer dat ik er toch even de stekker van de stofzuiger er in wilde doen en er geen erg in had dat de stekker van de verlichting blijkbaar zwaarder was dan de kabelgoot en alles omviel precies op mijn melkkannetje waar het oortje vanaf was. En dat vond ik echt heel erg eigenlijk. Dat had ik nog nooit zo gehad bij andere ongelukjes maar dit vond ik echt zonde en was steeds al wel van plan om op zoek te gaan naar een nieuw melkkannetje.
Vorige week stootte ik tijdens het douchen tegen een zeephouder van aardewerk, hij viel op de grond precies door de midden. Ook zonde. Mijn vriendin was dat ook al een keer overkomen en toen kon ik nog wel een nieuwe bijbestellen. Maar die kosten wel gewoon 10 euro en het is eigenlijk maar een soort schoteltje.
Vanmiddag liep ik bij het Kruitvat en zag ik de 10 secondelijm voor half geld en ik dacht laat ik maar eens proberen om die beide dingen te lijmen, voor 1,25 kan ik er geen bult aan vallen.
Dat gedaan vanmiddag, eerst dacht ik dat het niet lukte, 10 seconden en nog langer vasthouden zorgde wel dat mijn vingers bijna aan elkaar zaten van een druppie dat er naast zat maar het oortje van het melkkannetje zat nog steeds los.
img_8775-2 Nog een keer proberen, weer wat langer vastgehouden en inderdaad hij zat vast, even laten drogen en daarna het tweede deel er op gelijmd en het werd eigenlijk best mooi.
Ook het schoteltje vanuit de badkamer lukte goed en zelfs mijn vingers kreeg ik weer los.
Of ik het melkkannetje ook echt zal durven te belasten met twee breuken weet ik niet maar zo belangrijk is dat ook niet eigenlijk.
Voor beide geldt eigenlijk als je het niet weet zie je er geen barst van…..

Dit bericht werd geplaatst in Algemeen, Familie en getagged met , , , , , , . Maak dit favoriet permalink.

15 reacties op Je ziet er geen barst van….

  1. staartje zegt:

    Mooi opgelost! herkenbaar verhaal! bande week is nog een ‘ouderwetse’ glazen kerstboom gebroken. Was met geen enkele lijm weer te helen. 😉, maar ik heb er wel van genoten zolang hij in de. Oom hing

    • gewoonanneke zegt:

      Vast gestuurd dit berichtje met je iphone of zo dan bestaan bij mij ook vaak van dit soort berichtjes haha. De glazen kerstboom die in de Oom hing. Wel een mooi verhaal wordt het zo dus. Maar ik ben wel voor de “echte” kerstballen. Die stuiterballen van tegenwoordig als die vallen stuiteren ze vanzelf weer terug de boom in dan liever maar een kapotte bal.

  2. haha! Je wordt nog een lijmexpert. Je krijgt ervaring genoeg. En als het niet onzichtbaar kan: ken je het Japanse lijmen met goudlijm? Google eens op kintsugi

    • gewoonanneke zegt:

      Ja wie weet, heb even zitten kijken en dat is echt wel leuk eigenlijk en bijzonder om het zo te doen> Zag dat het ook zilverkleurig kon want heb echt een hekel aan goudkleurige dingen. Wat een goeie tip zal ik onthouden.

  3. Hahahaha…..je kunt wel een klusbedrijf beginnen Anneke!!

  4. matroos zegt:

    Scherven brengen geluk,zeggen ze.Je kan van het melkkannetje altijd nog een voederbakje maken voor de vogels.Doen ze ook met kop en schotels,vind dat best grappig.

    Sinds hier het aanrechtblad van hardsteen is en dus niet meegeeft gaat het ook wel eens mis.Dan is die super 3 sec lijm toch wel handig.

  5. rietepietz zegt:

    Blijft inderdaad meestal een kwetsbare plek dus gebruiken kán wel zolang je het kannetje niet aan het oor oppakt. Wel een erg mooi modelletje!

  6. minoesjka2 zegt:

    Doet me denken aan vroeger ………… mijn vader plakte ook altijd dat soort dingen. Ik heb zelfs nog een kopje van mijn oma, dat volledig doormidden was en gelijmd is ………. alleen daar zie je de barst nog volledig, minder vakkundig dus gelijmd dan jou melkkannetje haahahahahaha

  7. ria zegt:

    Als ik iets kapot laat vallen jammer dan maar ik gooi het meteen weg anders blijf ik zeggen ; wat zonde en daarvoor is het dan toch te laat.

    • gewoonanneke zegt:

      Ja zo gaat het bij mij ook meestal. Maar in dit geval vond ik het bij de ene zonde omdat ik er zo naar gezocht had en bij de andere dat ik weer 10 euro moest betalen voor een nieuwe. Dus dat tubetje van 75 cent was voor mij goed besteed. 😉

  8. Jammer als het echt bij elkaar past. En jou kennende klus je dat zo goed aan elkaar dat niemand er inderdaad nog een barst van ziet 🤗

Geef een reactie

