Sprookjesachtig mooi

img_8897-2Vanmorgen na mijn werk stapte ik op mijn fiets en het leek wel of ik in een sprookjeswereld reed zo prachtig al die bomen vol met rijp. Het was best koud maar met de stralende zon  schijnend op de bomen aan beide kanten van de weg voelde het zo magisch aan.
Niet eens afgestapt om foto’s te maken sommige dingen sla ik maar op in mijn eigen harde schijf, zo mooi als het is krijg je het toch nooit op een foto.
Even een bak met mandarijnen gehaald, verder had ik eigenlijk niets nodig.
Op de terugweg had de zon het grotendeels gewonnen van de rijp en dropen de bomen grote druppels water maar ook stukjes ijs die op de takken gezeten hadden vielen naar beneden.
img_8901Glimmende bomen met de zon die er volop op scheen en mooie ijspegels.
Ja ik word er gewoon lyrisch van zo prachtig vond ik het dus, heb op de terugweg nog wel wat foto’s gemaakt van ijspegels, dat vind ik altijd zo magisch.
Net zo lang gestaan tot het me ook lukte om een vallende druppel te fotograferen.
Onderweg in het de dorpen rook ik ook hier en daar dat er al oliebollen gebakken werden, hoorde ik al knallen. Echt zo’n lekker oudejaarsgevoel eigenlijk best wel.
Thuis zag ik dat er onder de kerstboom weer een flinke laag naalden lag, dat wordt weer stofzuigen dacht ik. img_8899-2Op mijn werk had ik vanmorgen een grote bos bloemen gekregen die moesten ook een plekkie. Tel een bij een op, het zat in mijn hoofd en voor ik het wist was de boom leeg en stond ie buiten klaar om opgehaald te worden door kinderen. Gaat meestal wel snel hier.
Ook maar de andere kerstspullen meteen opgeruimd, was nu toch bezig, de planten weer teruggezet. Mijn bos bloemen een mooi plekkie en alles schoongemaakt voelde eigenlijk best wel weer lekker aan een “gewone” kamer. En alles op de zolder geparkeerd.
Alleen de lichtjes buiten in de buxussen laat ik nog zitten, dat is nog zo’n gezellig gezicht.
img_8904-2Ik wil mijn foto’s gaan bewerken maar mijn oude computer krijg ik niet tot leven hoe lief ik het ook vraag dus download ik Lightroom dat mag ik dan 7 dagen proberen.
Het is even wennen maar het lukt wel om er een aantal aardige foto’s van te maken. Zou me daar dan even in moeten gaan verdiepen. Maar goed ben er onderhand wel heel de avond mee bezig, wel leuk hoor.
Als ik om een uur of 9 nog eens een keer probeer om de oude computer aan te zetten doet ie het gewoon, er is geen peil op te trekken eigenlijk. Ik snap ook niet waarom hij het soms wel en soms niet doet, het is echt raar. Maar ik kan weer in photoshop en bewerk daar de foto’s opnieuw kan ik meteen eens even vergelijken.
Het is even wennen weer aan de snelheid, ik geef opdracht om de foto’s te importeren in fotoshop en ondertussen kan ik gewoon uitgebreid even gaan douchen haha….Wat ben je gauw gewend aan een zo veel snellere computer.
Heb besloten met Oud en Nieuw net als vorig jaar lekker alleen thuis te blijven. En weer reageren mensen alsof het zo zielig is. Ik vind het helemaal niet zielig, had een paar uitnodigingen maar ik wil gewoon zelf niet. img_8908Helemaal best zo hoor, ik heb er totaal geen moeite mee.
Mijn laatste blog van dit jaar, een tijdje geleden zag ik een televisie programma waarin een man een stukje van zijn leven vertelde. Een oudere Joodse man die zijn hele familie in de oorlog had verloren en later zijn enige zoon verloor bij een auto ongeluk.
Hij gaf een vriend van hem in Israël een goede wens mee die ik zo indrukwekkend vond dat ik hem destijds opschreef. Maar op een of andere manier was ik hem weer kwijtgeraakt, had hem snel ergens op een oude envelop geschreven.
Deze week is het op tv toch ook vaak dat ze terugkijken en herhalen en precies dat indrukwekkende stukje van die man ook. Ik zat klaar met pen en papier en vind het wel een mooie wens voor jullie allemaal voor 2017.

GELUK IS NIETS ANDERS DAN EEN

GOEDE GEZONDHEID

EN EEN SLECHT GEHEUGEN

 

Dit bericht werd geplaatst in Algemeen, Polderverhalen en getagged met , , , , , , . Maak dit favoriet permalink.

15 reacties op Sprookjesachtig mooi

  1. Marja zegt:

    Alle goeds voor jou en de jouwen, Anneke. Tot blogs in 2017.

  2. Fijne jaarwisseling en een gezond en gelukkig 2017 ❤

  3. Lot zegt:

    Dat is een quote om te onthouden inderdaad. Fijne jaarwisseling gewenst.

  4. Mooie foto’s Anneke, het was een sprookjesachtige wereld.
    Ik wens jou een goede jaarwisseling, en een geweldig 2017.

  5. minoesjka2 zegt:

    Prachtige foto;s Anneke.
    Ik blijf ook lekker alleen vanavond hoor, misschien na 12 uur even bij een buurvrouw een drankje doen, maar verder niets ……… prima toch!
    Ik wens jou een goede jaarwisseling toe en heel veel nieuwe mooie uitdagingen voor 2017.

  6. rietepietz zegt:

    Ik had ook éven de aanvechting de boom af te tuigen, maar hij staat er nog, mandag kan dat ook nog wel;-) Wij blijven ook al een paar jaar lekker samen thuis, heerlijk.
    Inderdaad een mooie wens al ben ik blij dat ik géén slecht geheugen heb 😉 fijne jaarwisseling.

  7. Villasappho zegt:

    Heb rijp gezien geen ijspegels helaas. Ze hangen prachtig aan die knotwilgen.

Geef een reactie

