Oud en Nieuw….

img_8915-2Oudejaarsdag had ik nog met mijn zusje afgesproken om even te gaan lunchen ergens, het was wel koud en vies weer om te fietsen maar goed, thuis zitten is nog minder gezellig.
En het gezelschap maakte weer veel goed, lekker even zitten kletsen, in winkels wezen kijken waar we gewoon niets gekocht hebben omdat we niets nodig hadden. Nog heerlijk zitten lachen en gekken samen, hoe leuk is dat toch eigenlijk. img_8916-2Kreeg nog een mooie grote bamboe snijplank, ze had er een aantal gekregen in de kerstpakketten. (Zijn werkt ergens waar haar man vrijwilliger is dus dubbele kerstpakketten)  Niet verkeerd.
Als ik naar huis fiets zie ik ze bij mijn zusje in de buurt bezig met het schieten van carbid en ik ga even kijken en maak er wat foto’s. Ze hebben goeie gehoorbescherming, de een schiet met het deksel aan een touw en de anderen met ballen aan een touw.img_8922-2 De foto’s zijn slecht geworden, zag achteraf dat mijn toestel niet goed ingesteld stond. Onderweg zag ik in een weiland ook alles al klaar liggen voor het afschieten van carbid.
In de melkbussen wordt het kruit gedaan met water en dan wordt het verwarmd met een brander en knalt het er uit. Wel leuk om eens te zien al maakt het wel zoveel herrie dat ik gauw weer vertrek.
Als ik de straat in fiets zie ikimg_8915-2 een man bezig in zijn tuin, hij heeft een gat gegraven en ik zie echt MIJN kerstboom staan die hij daar gaat poten. Zo grappig haha, misschien kan ik hem volgend jaar weer ophalen. Ben benieuwd of hij aanslaat. Kan het zo goed in de gaten houden.
Toen ik thuis kwam lagen er twee blauwe brieven en ik dacht gut die belasting is er ook vroeg bij maar het viel mee. Een excuus brief omdat ze bij iets wat ik moest betalen de uiterste betaaltermijn te vroeg gezet hadden. En de andere een bewijs ervan dat ik het al betaald had. Ze kunnen er wat van die belastingdienst hoor……
img_8925-3Een brief op de mat met als adres aan A en de familie van A, dus heel nieuwsgierig opende ik de envelop en er zat een kaart in met een boodschap van het zorgteam dat mijn moeder de laatste jaren maar vooral haar laatste maanden zo goed bij gestaan heeft.
Wat ontzettend lief zeg, niet eens een standaard briefje maar echt persoonlijk geschreven.
Vond het best ontroerend eigenlijk.
Tijdens het fietsen viel het me gewoon op dat mensen blijkbaar aan het einde van het jaar nog goed gezind zijn of zin in de jaarwisseling hebben want er zijn zoveel auto’s die voor ons stoppen en voorrang geven. Wat leuk.
Bij de Hema had ik 6 oliebollen gekocht, ik proef er een en ze smaken heerlijk. Gisteren had ik een zak bij de Lidl gekocht en die waren ronduit smerig. Ik heb ze in kleine stukjes gesneden en in de tuin gegooid voor de vogels maar ’s avonds was er nog niet van gegeten volgens mij vinden zelfs de vogels ze niet lekker.
Peter en Chantal komen nog langs, Peter gaat op zijn fiets naar huis die nog bij mij stond, dat is wel jammer want die gebruikte Wim altijd dus zal ik even naar wat anders uit moeten kijken. Maar ik snap het wel. Ze gaan vanavond in hun dorp naar vrienden en dan kunnen ze gaan fietsen. Chantal duikt even lekker onder de zonnebank en Peter gaat even een drankje halen in het café waar zijn vrienden ook zijn.
Oudejaarsavond ben ik blij niet weggegaan te zijn, ik rommel wat en mijmer wat over het afgelopen jaar. Een roerig jaar.  Moeder 100 geworden met een mooi feest, paar maanden later overleden. Huis leeg gemaakt. Zusje getrouwd en ik was haar getuige.
Gaan daten en een mooie vriendschap gekregen met Wim, bijna al weer een jaar. Peter en Chantal een nieuw huis, hard gewerkt daar in de tuin en huis maar zo leuk om te doen.
Het ongeluk van mijn schoonzusje en de operatie van mijn broer tegelijk. Mijn arm gebroken. Mijn oudste zus en haar gezin niet meer gesproken sinds de begrafenis van mijn moeder.
Bepaald geen saai jaar geweest kan ik wel zeggen maar ik kijk toch wel terug op een mooi jaar al waren er natuurlijk ook veel verdrietige dingen.

img_4885

Foto Londen Big Ben 5 jaar geleden.

En wat dit nieuwe jaar 2017 gaat brengen?  Geen idee, ik zie het wel ik omarm het maar en hoop op een spetterend, hectisch jaar met veel mooie warme (graag ook letterlijk veel warme) momenten maar vooral een goede gezondheid.

Welkom 2017………..

Dit bericht werd geplaatst in Algemeen. Bookmark de permalink .

14 reacties op Oud en Nieuw….

  1. Marja zegt:

    Ik hoop dat al je wensen uit gaan komen.

  2. Neeltje zegt:

    Ik wens met je mee!

  3. Misschien is het maar goed ook dat we niet weten wat 2017 ons zal brengen Anneke.
    Wensen moeten we natuurlijk houden, ik hoop voor jou dat ze in vervulling gaan.

  4. beaunino zegt:

    Best veel gebeurd. Wat doet je dat goed hé, zo’n berichtje.

  5. rietepietz zegt:

    Mooi jaartje geweest met toch een paar heftige momenten al. Maar jij wilt graag letterlijk een hoop warmte? Dan is het maar goed dat we hier als laatste order in het oude jaar een zonnescherm voor op het serredak besteld hebben;-)
    Ik hoop voor jou dat je volgend nieuwjaar nét zo’n positief jaarverslag kunt schrijven.

  6. minoesjka2 zegt:

    Ook voor jou zo te lezen een jaar waarin veel gebeurd is. En wie weet wat voor nieuwe kansen er in 2017 liggen te wachten. Ik wens jou in ieder geval een heel mooi en gezond 2017

  7. Kakel zegt:

    Haha, zelfs de vogels vonden de oliebollen van Lidl niet te eten (-:
    Inderdaad een hoopgevende gedachte dat mensen nog de moeite nemen een persoonlijk briefje voor je te schrijven. Het grote zit altijd in kleine dingen.
    Carbid schieten vind ik práchtig.
    Gelukkig Nieuwjaar!

    • gewoonanneke zegt:

      Ze hebben ze toch nog later opgegeten zullen die kauwen wel geweest zijn die vreten alles. Ja ik vond het ook een mooi gezicht dat carbid schieten, wel op de plek waar jij je hond meestal uitlaat denk ik bij de Tuinfluiter stonden ze.

Geef een reactie

