FF opslaan

img_9000-2Ken je dat, je krijgt een mailtje binnen en denkt dan dat wil ik nog even bewaren, dus wordt het in een map ergens opgeslagen.
En zo langzamerhand kruipen alle mappen (althans bij mij ) vol met mailtjes waar ik misschien ooit nog wel eens wat mee wilde doen of bekijken maar in de praktijk komt het er op neer dat ik ze beter meteen weg had kunnen gooien.
Januari is echt voor mij de maand om overal eens de bezem door te halen. In veel gevallen letterlijk.img_9063-2
Mijn oude computer was vorige week nog een keer zo vriendelijk om het weer te doen na heel veel proberen tussendoor onbegrijpelijk maar na een paar uur opeens deed ie het. Ik kan het ook niet uitstaan dat ik de vinger er niet op kan leggen wat ik in dat gevoel goed doe en daarvoor dus niet goed deed. Ik snap er echt geen laars van. img_9022-2Met mijn nieuwe computer gaat het wel redelijk, het is nog even hier en daar wennen en zeker met het bewerken van foto’s is het nog niets eigenlijk. Dat mis ik dan wel. En ook mijn mailbox waaruit ik werk voor de krant ontvangt nog geen mailtjes en dat krijg ik allemaal wel via weblog maar het is nog behelpen. Deze week maar eens in gaan verdiepen verder.
Maar goed, ik kon wel mijn mailtjes saven nog even en vandaag ben ik die uit gaan zoeken.
Zo’n 90 % kon meteen weg maar er waren er toch nog wel een aantal vooral betreffende de afwikkeling van mijn moeders administratie die ik nog wel even wil bewaren. img_9035-2
Het ruimt lekker op maar ben er voorlopig nog niet klaar mee want ik had ook nog een aantal back-ups gemaakt en die moet ik ook nog even allemaal gaan bekijken.
Mijn mappen met papieren zijn in de loop van de jaren wel veel dunner geworden maar mijn digitale bestanden veel groter. Soms weet ik niet wat handiger is. Zo’n map waar alles in zat was toch ook wel handig.
Na een paar uur werken kan ik geen mailtje meer zien en stap even op de fiets, de zon schijnt lekker, het is wel koud maar heerlijk om te fietsen.  Een mooi eind door de polder, de watervogels zijn ook weer tot rust gekomen na het vuurwerk geweld.
img_9012-2Een kuifeend zit op een mooi plekkie in de zon en terwijl zijn neefjes de wilde eenden gauw weggaan als ik een foto van hem wil maken blijft hij uitdagend zitten kijken. Zo van jij met die camera je moet niet denken dat je mij van dit mooie plekkie volop in de zon weg krijgt.
Heel menselijk gedacht dus maar van mij mocht ie blijven staan hoor. Als ik naar een witte reiger staat te kijken die bezig is met het uitschudden van stukken riet stopt er een man op een racefiets. In plat Haags zegt ie “Is dat een witte reiger” en ik zeg ja dat klopt “mooi he” zegt ie nog. Weg reiger haha maar goed wel grappig natuurlijk het was in ieder geval aardig bedoeld.
Onderweg maak ik nog wat plaatjes, ik zie boven de bomen een stukje regenboog, dat moet voor mij een waarschuwing zijn dat er een bui op komst is. Ik fiets naar huis en zie hem letterlijk al hangen, precies boven mijn huis (nou ja precies) en inderdaad als ik de tuin in stap komen de eerste druppels.  Een goede timing.img_9049-2
Het is ook geen indrukwekkende bui hoor, de laatste maanden is er echt heel weinig water gevallen en dat is ook duidelijk te zien aan mijn vijver. Het is dat ik de slang afgekoppeld heb anders zou ik hem nodig eens bij moeten vullen. Het dammetje tussen het diepe en ondiepe gedeelte, dat normaal net onder water zit, steekt helemaal boven het water uit.
Krijg ook wel weer zin om wat in de tuin te gaan doen, laat de lente maar komen haha, zal nog wel ff duren maar ik wil wel, beetje actie beetje bezig zijn.
Vandaag de laatste oliebol, gelukkig weer “normaal” eten gewoon lekker een prakkie met een balletje gehakt, hoe heerlijk kan dat zijn.
img_9005-2Gisteren was ik nog bij de Nieuwjaarsduik in de Lek geweest, het was zo ontzettend koud maar toch waren er nog 60 dappere helden noem ik ze maar die de Lek indoken. Het was nog best een eindje fietsen en ik was met winterjas en warme laarzen nog helemaal verkleumd toen ik thuiskwam. Gezellig was het wel, kom altijd veel bekenden tegen voor iedereen is er warme punch, erwtensoep en oliebollen. Een praatje, nieuwjaarswens en nu blij dat het nieuwe jaar weer begonnen is, alle feestdagen even achter de rug en back to normal…….

Dit bericht werd geplaatst in Algemeen, Polderverhalen en getagged met , , , , , , . Maak dit favoriet permalink.

12 reacties op FF opslaan

  1. Hahahaha….tja, af en toe moet de bezem er even door Anneke. Hoewel ik weinig mailtjes krijg, die de moeite van het bewaren waard zijn.

  2. Marja zegt:

    Wij gaan deze week onze back-up mappen eens synchroniseren. Wedden dat 80% door ons allebei is opgeslagen. Dat wordt dus deleten. Ruimt lekker op.

  3. rietepietz zegt:

    Op de computer bewaar je makkelijk van alles, ik heb alles nog gewoon lekker op papier in ordners, zó overzichtelijk. ;-)Nog even geduld hoor voor het voorjaar, ik wil nog wél een beetje winter als ’t ff kan.

  4. Heel herkenbaar, ik moet ook nodig eens vaan ruimen..
    Maar waar ik de tijd vandaan moet halen weet ik even niet… 😅

  5. minoesjka2 zegt:

    O, dat herken ik wel van die mailtjes hoor!! Ben vandaag toevallig ook bezig geweest een paar van mijn vele mappen op te ruimen en dan denk ik : tjonge wat een troep bewaar ik toch!!

Geef een reactie

