Back in time

In het kader van opruimen in januari ben ik druk bezig met allerlei bestanden op te ruimen en kom ik soms ook nog wel leuke dingen tegen. Een soort blogs die ik toen schreef voor mezelf en soms ook stuurde ik ze in naar het voetbalblad die altijd wel wat kopij konden gebruiken onder de naam F.A.N. Atiek. Een er van vond ik wel grappig om hier nog een keer te plaatsen.
Het stamt uit de tijd dat Peter nog voetbalde en wij trouwe iedere wedstrijd volgden en meestal ook zondag nog naar het eerste elftal gingen kijken.
Het is inmiddels niet alleen een digitale opruiming maar ook mijn kasten en laatjes krijgen een beurt. Op een of andere manier lijkt me dat altijd bij januari te horen. Het geeft me een goed gevoel alles weer een eigen plekkie en ook weer eens wat dingen opruimen…

Voetbalvrij weekend

Herkent u dat gevoel ook, dat haat-liefde gevoel wanneer je naar een voetbalwedstrijd gaat.

Je wilt de prestatie van je man-kind-dochter-vriend-vriendin-buurman niet missen maar als het dan weer zo’n mistige koude dag is en je bent op zo’n voetbalveld waar je met je schoenen in het natte gras staat te soppen, denkt u dan ook wel eens:
”Wat doe ik hier”.

Zeker als naar je eigen inzicht de prestatie van je team ook nog eens beneden peil is en de kansen niet benut worden.

Ik heb dat gevoel regelmatig.

Wat is de oplossing voor dit dilemma?

Deze winter heeft al een paar vorstperiodes gekend, ook de afgelopen week vroor het ’s nachts dus op vrijdag wordt er gekeken op teletekst.

Bladzijde 603 wordt opgezocht en ja hoor, alle amateur-wedstrijden afgelast.
De vlag uit, een voetbalvrij weekend.

Op zaterdagmorgen gewoon toch op tijd op, krantje gelezen en ook maar vast de boodschappen gedaan.

Het is inmiddels 11 uur geworden.
Wat zullen we vandaag eens gaan doen, altijd wordt er toch rekening gehouden met een bezoekje aan het voetbalveld dus hoe wordt deze dag ingevuld.
Worden de klusjes in huis eens gedaan, die laatste klusjes die altijd blijven zitten, maar ja daarvoor heb je weer materiaal nodig en een flinke dosis zin.

Gaan we een heerlijke wandeling maken in het Loetbos, naar buiten kijkend ziet het er allemaal niet gezellig uit, somber weer en een koude wind.

Dan maar op de bank met een goed boek, kopje koffie en lekker hangen.

Na een tijdje kijk je op de klok, het boek is uit, 4 uur, tjonge wat duurt een voetbalvrije dag eigenlijk lang.

Dan maar vast voorbereidingen gaan maken om de inwendige mens te versterken en op tijd gegeten.

Gelukkig het is toch avond geworden, de plannen hiervoor lagen al klaar, we gaan gezellig naar vrienden om te kaarten.

Maar morgen, ja morgen is het zondag, lekker uitslapen want het is zaterdag wel laat geworden.

Om een uur of 11 op, gelukkig een dikke weekendkrant dus er is nog steeds wat te lezen.

Dan loopt het klok naar 2 uur, we gaan Oma maar met een bezoekje vereren en rijden langs het verlaten voetbalveld.

Heeft U dat nu ook dat haat-liefde gevoel voor de voetbal?

F.A.N. Atiek

 

Dit bericht werd geplaatst in Algemeen. Bookmark de permalink .

14 reacties op Back in time

  1. Mijn schoonzoon brengt al een jaar of tien, zijn jongste zoon naar alle wedstrijden op de zaterdag, ik vind dat knap!
    Zelf heb ik weinig met voetballen.

    • gewoonanneke zegt:

      Wij hadden ook niets met voetballen andere sporten geprobeerd maar zoonlief wilde voetballen. Nu hadden wij in die tijd een leuke groep ouders. ZIjn zelfs wel eens een weekend met zijn allen weggeweest. En dan is het wel leuk.

  2. Kakel zegt:

    Wat een leuk geschreven stuk. Ik ben geen voetballiefhebber maar zou het er bijna van worden!
    Dan kun je beter lid worden van De Waardrenner (-: Ik fietste zelfs op zaterdagen dat het nat sneeuwde, hagelde, regende of windkracht 8 waaide.

    • gewoonanneke zegt:

      Haha ja maar ik kan niet zo goed fietsen als jij. Maar de moeder van ons keepertje heeft wel eens naast hem gestaan om hem een beetje warm te houden omdat hij weinig te doen had en het zo koud was. Ja met weer en wind gingen we altijd kijken en mee. Was ook wel een leuke tijd hoor.

  3. Nee hoor, geen last van. Ik ga nooit naar de voetbal.. 😆

  4. Rob Alberts zegt:

    Ik heb niets met voetbal!

    Vrolijke groet,

    • gewoonanneke zegt:

      Haha dat kan maar het geldt wel voor alle sporten waarbij je meegaat met de kinderen, hoewel er ook veel ouders zijn die nooit reden of meegingen, ook vaak de ouders die het meeste commentaar hadden.

  5. rietepietz zegt:

    Leuk stukje en nee ik heb géén haat/liefde verhouding met voetbal , ik heb er gewoon helemaal niéts mee. Ooit één keer naar de kleinzoon gaan kijken en me groen en geel geërgerd aan de ouders langs de zijlijn.en van het spelletje snap ik niets;-)

    • gewoonanneke zegt:

      Ik kan me daar wel iets bij voorstellen, heb ook wel ouders meegemaakt die zo reageerden. Maar wij gingen altijd mee, reden altijd naar uit en thuis. Veel ouders lieten het vaak afweten maar hadden wel op van alles commentaar. Wij hadden een heel leuke groep ouders in die tijd. Gingen zelfs met zijn allen een weekendje uit naar ponypark slagharen. Geweldig was dat nog eens een blog over schrijven haha.

  6. staartje zegt:

    Wat een heerlijk verhaal. Inderdaad grappig geschreven, maar ook goed. Er zit een mooie lijn in en verrassingen. Goed gedaan F.A.N. Antiek! dat opruimen herken ik, maar ik kom nooit helemaal klaar. Gisteren kreeg ik mijn nieuwe IPhone en het installeren lukte niet. Ik was er poepchagrijnig van. IK moest naar de winkel (50 km). Ik dacht: ik ga eerst al mijn zooi in de badkamer maar opruimen ( veel te veel tubes, potjes etc.) . DIe winkelmedewerkers kunnen er ook niets aandoen. mijn humeur was daarna een stuk beter. SUc met opruimen en ik kijk uit naar je volgende vondst.

  7. Hartelijke Hot Hulk zegt:

    Jarenlang leider geweest van jeugdteams waar mijn zoons in speelden.
    Zij en hun teamgenoten hebben het er nog steeds over. Dat is wel leuk!

Geef een reactie

