Het is glllaaadddd…..Boem

images4pjh5ok9Vanmorgen had ik al vroeg bij mijn zus afgesproken, het was koud buiten op de fiets maar de weg waar ik op reed was goed gestrooid en goed begaanbaar al waren de randjes zag ik wel aardig bevroren.
Toen ik bij mijn zus het woonerf opreed zag ik het meteen al, hartstikke glad, oppassen dacht ik, zachtjes en voorzichtig rijden. Ik reed in tempo laagste standje maar nam wel de binnenbocht en ja hoor precies komt daar een auto aan, kom daar zelden of nooit verkeer tegen,  om de auto mis te houden rem ik en draai aan mijn stuur en ja hoor daar ging ik weer…. kwam gelukkig niet zo onwijs raar of hard terecht hoewel mijn enkel wel flink geraakt was.
Opgestaan, de berijder(ster) van de auto stopte wel maar stapt niet eens uit om te kijken of ik iets had, dat snap ik dan niet helemaal. Het was echt wel mijn eigen fout maar je kijkt toch wel of je iemand kan helpen. Nou ja opgestaan en naar mijn zus gegaan en toen ging het wel weer.
images08by0uoeAl is inmiddels mijn enkel aardig blauw geworden en pijnlijk maar goed, niets gebroken in ieder geval en later weer gewoon gaan fietsen met mijn zus en naar huis. Dit keer wel op de gestrooide wegen, bovendien scheen het zonnetje volop dus waar geen schaduw was, was het allemaal wel ontdooid.
Peter belt nog even op en ik vertel van mijn valpartij. Waarom kom je de auto niet halen zegt hij, hij staat er altijd en ik rij altijd met de auto van de zaak, hij werkt dichtbij mijn huis. Je moet echt goed uitkijken hoor zegt ie, straks lig je een keer ergens midden in de polder, je bent alleen.  Ik denk opeens aan mijn moeder en dat ze dingen gewoon niet meer vertelde, ik snap het ineens. Zal ik zo’n apparaat voor je regelen dat ze je kunnen vinden als je valt zegt ie. En meteen komt er een verhaal van een man die de accu van zijn boot op ging halen en daar gevallen was en half in het water helemaal onderkoeld gevonden werd en het ternauwernood gered heeft. Tja zeg ik Peter ik kan ook de trap afvallen in huis, dan kan ik daar ook een paar dagen liggen voordat iemand me vind.  Dat is nou eenmaal het risico als je alleen woont.  Ik snap zijn bezorgdheid maar ik ga daar niet naar leven, dan heb ik geen leven meer.
Het weekend ga ik naar Apeldoorn en ze geven niet echt mooi weer op, gladdigheid en kans op ijzel en ik zat al te denken hoe gaat het daar met die leenfiets, heb toch al zo’n hekel aan een terugtraprem fiets. En ik ga altijd het eerste eind zo’n km of 10 fietsen maar als het echt glad ik morgen zal ik dat niet doen heb ik plechtig beloofd haha anders mocht ik het weekend niet weg. Moet ik je wegbrengen zei hij, maar dat hoeft niet, ik kan ook gewoon op de bus stappen. Ach meestal wordt de soep niet zo heet gegeten als ie opgediend wordt.
Maar Wim belde vanmiddag al dat ik geen fiets hoefde te huren omdat we wel zouden gaan lopen. Nou beter dan, hij komt me ophalen onaamloosp het station dus heb ik ondersteuning haha.
Nu maar hopen dat mijn enkel vannacht niet op gaat zetten en ik morgen goed kan lopen want het is nog best een eindje lopen naar zijn huis. Stevige laarzen aantrekken. Maar dat zal wel goed komen verder. En ik heb er wel weer zin in een weekendje weg…….

Dit bericht werd geplaatst in Algemeen, Polderverhalen en getagged met , , , . Maak dit favoriet permalink.

25 reacties op Het is glllaaadddd…..Boem

  1. Ikkies zegt:

    Tsja, het was hier vanochtend ook erg glad, rondje met het hondje duurde iets langer dan normaal. Vindt het beestje dan niet erg, ik wel, maar dat was meer omdat bij mij de angst van uitglijden er goed in zit. Twee jaar geleden uitgegleden over 2 steentjes…brak mijn been op 5 plaatsen…en ja, ik loop weer, maar doet soms nog knap zeer…

    • gewoonanneke zegt:

      Zo dat is hard aangekomen dan zeg. Kan me voorstellen dat je dan wat voorzichtiger ben geworden. Wij hebben het ook maar gehouden bij lopen. Een vreemde fiets en dan gladheid vond ik geen combinatie.

  2. Rob Alberts zegt:

    Sterkte met je enkel.

    Bemoedigende groet,

  3. AnneMarie zegt:

    Veel plezier in Apeldoorn. Met een beetje voorzichtig doen kom je al een heel eind.

  4. Dat was dikke pech Anneke, hopelijk valt het mee met je enkel. Ik wens je een fijn weekend in Apeldoorn.

  5. Hartelijke Hot Hulk zegt:

    ‘Van vallen wordt je nooit beter’, luidt Hulkse leefregel.
    Wij troffen het ook in ons hotel. Lees mijn log?

  6. Marja zegt:

    Ik hoop dat je enkel goed herstelt. Fijn weekend.

  7. Jeetje dat is schrikken, maar het is gewoon hier en daar heel verraderlijk. Hoop dat het allemaal mee is gevallen. Mijn schoonzoon was ook gevallen met de fiets, gisterochtend vroeg. Met de hondenkar erachter, maar gelukkig was de hond nog netjes blijven zitten. Hij was zelf wel gehavend, maar hopelijk valt het uiteindelijk ook mee! Ik ga met dit weer echt niet fietsen…
    Ik wens je een fijn weekend!

  8. rietepietz zegt:

    Oh…. vervelend maar inderdaad, het kan gebeuren. Lief dat je zoon je een beetje”betutteld”maar inderdaad, je kunt niet álles voorkomen . Mijn zus heeft met andere alleen staande vriendinnen én haar zoon altijd afspraken om te bellen zodra “men “thuis is” maar werkt veel in de tuin zonder een telefoon op zak, dan kun je dus net zo goed niet tijdig gevonden worden als je valt. Ik vind het allemaal een beetje té, maar dat ligt vast aan mij. Zolang je maar een telefoon bij je hebt kun je (meestal) wel om hulp bellen en buiten wordt je sowieso wel door iemand gevonden.

    • gewoonanneke zegt:

      Ja ik vind het ook wel grappig hoor die betutteling een beetje. Maar ik zeg altijd tegen hem zou ik wat krijgen en ze vinden me ergens in de polder een keer dan weet je in ieder geval dat ik ergens was waar ik graag was. Heb wel altijd mijn telefoon bij me maar goed als ik ergens bewusteloos val maar dan kan ik ook niets meer. Ik denk daar echt zelden of nooit aan. Als het zo zou zijn dan is het zo.

  9. Neeltje zegt:

    Kijk toch maar een beetje uit. 😯

  10. fitmetlien zegt:

    Vandaag is het hier nog erger dan een paar dagen geleden! Uitkijken geblazen!

  11. minoesjka2 zegt:

    Nou, hoop dat je vrijdag naar Apeldoorn bent gegaan, want vandaag is het bar en boos, tenminste bij mij ………. ik ben de hele dag binnen gebleven, gewoon spekglad met die ijzel.

    • gewoonanneke zegt:

      Ik was inderdaad op vrijdag al naar Apeldoorn vertrokken. En zaterdag alleen maar wat gelopen voordat de ijzel kwam wel in de sneeuw maar dat was wel te doen. Had een stoere belegeider bij me haha.

  12. Kakel zegt:

    Een schuiver is zo gemaakt! Gelukkig kun je het redelijk onbeschadigd navertellen. Ik hoop dat je enkel niet opgezwollen is zodat je met gemak naar Apeldoorn kon gaan. Mijn man liet Rosa uit en bij het bruggetje net voorbij de Tuinfluiter was het zo glad dat hij zich langs de rand van de brug omhoog en omlaag moest worstelen. Rosa glibberde ook weg.
    Beterschap, hoor!

    • gewoonanneke zegt:

      Dank je wel. Mijn enkel was wel bont en blauw maar kon er nog best goed op lopen eigenlijk. Ja ik viel daar ook in de buurt in dat hofje daar naar de Kakebeen toe, daar woont mijn zus. Moet ook geen binnenbochten nemen natuurlijk 😉 Haha zag het helemaal voor je bij dat bruggetje daar, daar kan het inderdaad echt heel glad zijn.

Geef een reactie

