Snein8 jannewaris

Ik begin al een aardig woordje Zuid-Afrikaans te leren, hoewel eigenlijk alleen maar de naamloos.pngdagen van de week en de maand. Mijn computer staat bij het startscherm nog steeds op Zuid- Afrikaans en heb nog niet kunnen ontdekken ( ook nog niet heel veel moeite voor gedaan) om dat te veranderen. Het staat ook wel grappig eigenlijk en voor de rest is het ook niet zo belangrijk.
Vandaag weer teruggekomen uit Apeldoorn, daar was de sneeuw inmiddels ook wel op de straat weg gedooid, in de bossen lag het nog wel maar toen ik weer richting Gouda kwam was alles eigenlijk praktisch verdwenen dus geen last van gladdigheid.
Vrijdag was ik ook zonder problemen nog de eerste 10 km gaan fietsen want de rechtstreekse verbinding naar Gouda is er niet meer en dan moet ik daar meer dan een half uur wachten en zondags rijdt er nog maar om de twee uur een bus vanuit Bergambacht naar Lekkerkerk, dus dat stuk overbrug ik dan meestal met de fiets. En tot nu toe is met dat altijd nog gelukt.
Gisteren was er in Apeldoorn ook sneeuw gevallen, een mooi laagje en we zijn nog wel een eind wezen wandelen voordat de ijzel en verdere gladdigheid kwam. In het park waar we img_1296-2altijd langskomen staat een hert dat danst met de boswachter. Ik vind het altijd zo’n grappig beeld.
Mijn enkel was echt bont en blauw en ik had nog een aantal andere blauwe plekken ontdekt en hier en daar wat spierpijn dus lekker rustig aan gedaan dit weekend. Eigenlijk viel het me 100 % mee dat ik met zo’n blauwe en opgezette enkel toch nog wel redelijk goed kon lopen. Wim woont toch wel zo’n half uur lopen bij het station vandaan.
We hadden een spel waarbij je moet proberen zoveel mogelijk punten te halen met een huis en tuin, Tuintopia, het was wel leuk om te doen. Een strategisch spel waarbij je moet proberen met het aanleggen van kaarten over tuinieren met vijvers, beplanting, bemesting en nog meer zoveel mogelijk punten te halen. Weer om te gaan fietsen was het niet echt dus hebben we alles wandelend gedaan. Ik begin inmiddels de omgeving waar Wim woont al aardig te kennen, niet zo ver van het centrum met een heel lange winkelstraat. Apeldoorn heeft ook echt wel een streekfunctie voor dorpen uit de omgeving qua winkels en zaterdag was het dan ook behoorlijk druk ondanks de sneeuw en gladdigheid. Ik zou me daar best een middagje vermaken en dat ga ik ook wel een keer doen, lekker shoppen.
Had vanavond geen zin om te koken, maar ook eigenlijk geen zin om er nog uit te gaan om eimg_1299-4ten te halen, toch maar gedaan en naar de Chinees gegaan. Ik was aan de vroege kant en dat was maar goed ook, na mij liep het binnen de kortste keren de afhaalafdeling helemaal vol en de telefoon ging ook constant voor mensen die eten bestelden. Voor wat ik eet is het eigenlijk net te weinig om gratis thuis te laten brengen en dan vind ik het zonde om een paar euro meer te moeten betalen voor het bezorgen dus maar even op de fiets gestapt, maar een paar minuutjes bij me vandaan. Lekker gemakkelijk hoor vandaag, het smaakte weer heerlijk en een mooie afsluiting van een gezellig weekend in Apeldoorn.

Dit bericht werd geplaatst in Algemeen en getagged met , , , , . Maak dit favoriet permalink.

19 reacties op Snein8 jannewaris

  1. Rob Alberts zegt:

    Sterkte met je enkel!

    Bemoedigende groet,

  2. Marja zegt:

    Heerlijke taal. Knap dat je toch nog zo veel hebt gedaan met je arme enkel. Sterkte deze week.

  3. Jij leert Zuid-Afrikaans? Hartstikke leuk!
    Ik niet, terwijl het me zo leuk leek… helaas wordt het in het deel waar ik heenga niet gesproken.. 😦
    En sterkte met je pootje!

  4. tagrijn zegt:

    Zuid-Afrikaans. Juist omdat het van het Nederlands is afgeleid is het lastiger dan men denkt. Leuk hoor!

    • gewoonanneke zegt:

      Ik dacht dat het Zuid Afrikaans was zo klonk het mij maar een blogger attendeerde me er op dat het Fries is. Nu heb ik een Friese vader dus had ik het moeten weten, schaam me dan ook diep.

  5. rietepietz zegt:

    Nou die enkel is mooi pimpelpaars zeg, gelukkig maar dat je er betrekkelijk weinig last van hebt.

  6. minoesjka2 zegt:

    Zo, je been ziet er serieus uit zeg!! Maar dat is waarschijnlijk na een eind lopen …….

  7. Kakel zegt:

    Zuid-Afrikaans is zo’n mooie taal. Een lift noemen ze bijvoorbeeld een hijsbakkie. Geweldig toch?
    Je enkel staat er gekleurd op. Je hebt er toch veel op gelopen in het weekend. Heb je je voet niet overbelast?

    • gewoonanneke zegt:

      Whaha het bleek Fries te zijn wat een blunder he met mijn Friese vader had ik het zeker moeten weten. Maar goed weer wat geleerd van een blogger. Wat is dat toch leuk. Heb best nog wel veel gelopen in het weekend, niet overbelast hoor, had geen pijn of zo alleen een beetje dik.

  8. willy zegt:

    wat er boven je blog staat is toch echt Fries hoor en geen zuidafrikaans, sterkte met het pootje.

Geef een reactie

