16 – 1

Ik thlrxqrltcdurf van mezelf best te zeggen dat ik behoorlijk prijsbewust ben en ook de impulsinkopen goed onder de knie heb al gebeurt het me nog wel eens een enkele keer dat ik iets koop en dan thuis denk, had ik dat nou echt nodig. Maar dat is echt wel een uitzondering. Ik kan zelfs met een lege kar de Action uitkomen als ze niet hadden waar ik voor kwam.
Momenteel is het hamsterweken bij de Appie, producten 1 + 1 gratis en dan kijk ik altijd op de folders of er iets bij zit dat ik kan gebruiken en meestal komt dat eigenlijk alleen neer op de kleine potjes van Hak die er ieder jaar weer bijzitten. Als ik geen zin in koken heb is een potje wel gemakkelijk, doperwten met penen en ook de rode kool vind ik lekker van Hak. (Veel lekkerder dan dat ik het zelf ook kan maken) Ik heb een grote kelder dus kan het gemakkelijk kwijt.
Dus gisteren even naar Appie gefietst en wat ingeslagen ervan, met wat Unox rookworsten ook 2 voor de prijs voor 1. En meer koop ik er ook niet.
“Wilt u de bon” vraagt de verkoopster, ja antwoord ik, natuurlijk, ik wil wel weten wat ik uitgespaard heb haha en ik zie 15,65 moest ik betalen dus dat heb ik ook aan gratis producten.
Ik ben niet de enige die zijn bon staat te bekijken, ik zien nog andere klanten precies datzelfde gedrag vertonen als ik. Op een of andere manier geeft het ook een goed gevoel om zo bezig te zijn blijkbaar. Zag daar gisteren toevallig een programma over, heel interessant was het en herkenbaar.
Ben nog steeds bezig met opruimen en heb mijn blogs die ik allemaal in een wordbestand had opgeslagen uitgedraaid, inmiddels 700 pagina’s groot waarbij ik er nog maar een 100 had uitgedraaid.  Bij t Kruidvat kocht ik goedkope cartridges voor mijn HP (origineel 19.95 en nep 7,95)thgsfavoh3 en ik heb geprobeerd hoeveel pagina’s ik ermee uit kon draaien. Het waren er ruim 600 dus een goede aankoop geweest.
Mijn plastic hoesjes gaan dan wel hard natuurlijk en op het dorp denk ik, even kijken wat ze hier kosten. Normaliter koop ik ze bij de Hema 100 voor 2,50 en dan krijg ik nog 10 % korting omdat ik een zorgverzekering van de Hema heb.
Er staat geen prijs op en ik vraag wat ze kosten 2,95 voor 25 zegt de verkoopster, er ligt ook een doos van 100 en daar staat op 10,50. Pff dat is wel een heel groot verschil, dan wacht ik wel even een dagje tot ik weer bij de Hema ben.
Ik fiets nog even langs de Blipvert om een stapeltje oude cd’s weg te gooien die ik niet meer gebruik. Allemaal oude installatie cd’s van oude computers, altijd nog bewaard maar heb er niets meer aan. Weg ermee.
En had ik bij de boekenwinkel nog wel erg om mijn fiets stevig neer te zetten met al die potten Hak er in, nu zet ik hem zonder nadenken neer om even de cd’s weg te gooien.
En ja hoor, natuurlijk niet gelijkmatig geladen mijn fietstassen en daar gaat mijn fiets, een potjes doperwten met penen valt kapot op de straat. @%^$#^@$^$#^%@$^denk ik even en begin met het glas op te ruimen. Er staat een glascontainer naast de Blipvert dus dat was dan nog niet zo moeilijk. Natuurlijk snij ik met wel aan een stuk scherp glas en met een flink bloedende vinger ruim ik de rest van de zooi op. De doperwten probeer ik op een CD te schuiven en in de vuilnisbak te gooien. blipAlleen als ik heen en weer loop zie ik achter me al een groep met meeuwen en kauwen die zich tegoed doen aan de doperwten met penen. Dus laat ik de rest maar liggen, dat is zo verdwenen dat blijkt wel en dat kan weinig kwaad voor die beesten lijkt me, al het glas is weg. Die hebben geluk.
Met 16-1 potjes Hak kom ik thuis, nou ja iets minder “winst” maar goed toch nog met een goed gevoel van verstandig ingekocht te hebben ruim ik alles weer op in de kelder.

 

Dit bericht werd geplaatst in Algemeen en getagged met , , , , , . Maak dit favoriet permalink.

12 reacties op 16 – 1

  1. Ik ben ook een koopjesjager bij Appie Anneke, er zit altijd wel iets bij, wat je toch nodig hebt. Je kunt best een aardig centje uitsparen, maar dan moet je het natuurlijk niet laten vallen…hihi.

  2. Marja zegt:

    Een typisch gevalletje “oeps”. Ik zie het helemaal voor me.

  3. matroos zegt:

    Ah dat van die fiets herken ik,mijn fiets kieperde ook steeds om.Moest de fiets altijd stevig ‘parkeren’.Nu heb ik er een tijdje geleden een nieuwe standaard aan laten zetten,kan ik ook op koopjes jacht.Bij Dirk zijn er deze week euroknallers,ook fijn.Ik heb ook zelden last van impulsief dingen kopen,de schipper ziet vaak overal koopjes.Maar heeft een hekel aan pinnen,vergeet altijd zijn bril en heeft zelden geld op zak,ook fijn ha ha.

  4. rietepietz zegt:

    Ik doe niet zoveel met koopjes , komt ook wel omdat ik nauwelijks potje “eet” dus dat loont niet echt. Ik vind het wel vreemd dat dit soort acties kunnen, dan zijn de spullen normaal dus gewoon veel te duur. Valt mee wat je uit kunt draaien met één serie inktpatronen. Ik wil dat ook nog steeds eens doen .

  5. minoesjka2 zegt:

    Hahaha ………. ja, ik sta na het winkelen ook altijd te “genieten” van de korting die ik gekregen heb …… heel menselijk denk ik zo.
    Trouwens van een Blipvert heb ik nog nooit gehoord, waar is dat allemaal voor?

  6. Ergens korting op krijgen is echt niet verkeerd. Ik zoek ook vaak op internet voor kortingscode’s of zoiets.. best grappig!

Geef een reactie

