Gewoon met het O.V.

Mensen die altijd in een auto rijden maken zich op een of andere manier altijd druk hoe ik ergens naar toe moet gaan terwijl als je geen auto hebt je gewoon maar een paar keuzes heb, althans ik wel. Ik ga fietsen, ik ga met het ov of ik ga niet. SONY DSC
En daar ben ik helemaal op ingesteld en ik heb er ook helemaal geen moeite mee. (nou ja soms wel hoor als ik gedwongen wordt om thuis te blijven en dan mis ik mijn polootje wel hoor) Vooral treinen vind ik zo ontzettend leuk eigenlijk. Afgelopen week had ik ook met mijn zus afgesproken en terwijl ik onderweg was hoorde ik wel dat ik een appje kreeg. Dat zal mijn zus wel zijn, het was een beetje begonnen met regenen en ze appte natuurlijk of ze me op moest komen halen, nou ja zij niet maar mijn zwager, want ze hebben een nieuwe auto en daar heeft ze echt nog geen meter in gereden.
Had geen zin om af te stappen dus reed gewoon door en ik was best een beetje nat geworden maar het was goed te doen hoor. Beter dan die gladheid van vorige week eigenlijk.  En als je binnen zit is mijn ervaring lijkt het altijd veel erger dan wanneer je gewoon naar buiten gaat dan valt het vaak heel erg mee. Heb het niet over stortbuien maar zo’n miezerregentje zoals van de week.
Gisteren had ik een feestje van mijn zwager, hij was 60 geworden en gaf een etentje in een restaurant in mijn buurdorp.
Heel de week maakte iedereen, zoon, vriendin, zus, zich al druk hoe ik daar naar toe ging.
Ik niet hoor, zie boven de drie keuzes die ik heb haha.
Nou ja de fiets viel af omdat ze toch wel wat natte sneeuwbuien en zo opgaven en nou vind ik dat voor ’s middags niet erg maar voordat ik weer naar huis zou moeten fietsen in het donker niet zo prettig. Hoewel ik de laatste dagen me weer eens voor de zoveelste keer geërgerd heb aan die weerberichten met de daarbij behoren doemscenario’s.  Het lijkt wel of het tegenwoordig met gewoon een sneeuwbuitje of regen een ramp is om onderweg te zijn. Ik weet het hoor, ik rij ook liever zonder regen en sneeuw maar goed, zolang het geen ijzel of dat soort ellende is valt het volgens mij allemaal nog wel mee. En niet gaan viel ook af want ik had wel zin in een feestje eigenlijk.
Dus pakte ik de bus, die stopt zo’n  100 meter bij mij in de straat en bij het restaurant stopt ie ook praktisch voor de deur, alleen even de stoep aflopen en ik was er. Nog geen 20 minuten onderweg geweest. En dat was ik voor de terugweg ook weer van plan.
Het was een heel gezellig feestje en we hebben lekker gegeten. Ik zat nog een poosje te praten met de vrouw waar ik mijn vorige computer van gekregen heb. Haar man was toen kort daarvoor overleden, zij had zelf een laptop en ik mocht hem toen voor niets hebben van haar. Ik vertelde dat ik nu een nieuwe computer gekocht had nadat ik toch bijna 4 jaar plezier van haar oude computer had gehad. Dus ik vertelde zo over het installeren van de nieuwe programma’s en dat ik nog steeds photoshop niet heb. En zei vertelde dat ze nog de cd’s van de vorige computer had. Haar man was ook lid van de fotoclub dus vandaar dat alle programma’s toen ik die computer van haar kreeg er op stonden. img_9091-2Heb afgesproken dat ik van de week even een bakje bij haar ga doen en kijken of er nog wat bij zit wat ik kan gebruiken. Waar een feestje al niet goed voor is.
Het leek wel even of we weer een bruiloft hadden, bijna een jaar geleden zijn ze hier ook getrouwd die twee. En op de terugweg kwam ik er gemakkelijk, Peter en Chantal moesten toch die richting op en zo principieel om dat te weigeren ben ik nou ook weer niet.

Dit bericht werd geplaatst in Algemeen, Familie en getagged met , , , , . Maak dit favoriet permalink.

24 reacties op Gewoon met het O.V.

  1. Marja zegt:

    Stoere madam! Tof dat je het programma kunt gebruiken. Ik zou alleen “bijzit” even loskoppelen, want een concubine past niet zo goed in je verhaal. 😉

    • gewoonanneke zegt:

      Haha jij zal best wel eens met kromme tenen mijn blogs lezen. Ik “plak” ze altijd nog in mijn dagboek en dan kom ik nog zo vaak fouten tegen. Schrijf ze vaak veel te snel zonder nog een keer na te lezen. Ik heb het veranderd, bedankt.

  2. staartje zegt:

    OV is prima in de meeste delen van het land. Ik trein al meer dan drie jaar wekelijks naar Schiedam en terug plus wat andere ritten. Nauwelijks problemen.

    • gewoonanneke zegt:

      Ja het hangt er vanaf hoever je moet rijden. Toen ik in Woerden werkte was het 3 1/2 uur per dag naar mijn werk, dan is een auto een goed alternatief. Maar goed die heb ik niet meer en ik red me zo prima.

  3. Ivy zegt:

    Als je in een deel van het land woont waar er voldoende openbaar vervoer is, is daar niets mee, maar als je zoals wij in een soort ‘buitengebied’ woont, dan heb je echt geen zin om er vaak (bijna nooit, in ons geval) gebruik van te maken. Vind het ook vervelend dat je afhankelijk van de rijtijden bent. Gewoon verwendheid natuurlijk 🙂
    Ik fiets graag, doe het ook best veel, maar kom wel graag droog over.

    • Ivy zegt:

      …is daar niets mis mee, bedoel ik natuurlijk

      • gewoonanneke zegt:

        Ik woon ook in een dorp en de reis naar de trein is ook lastig doe ik altijd wel een uur over. Dat is 18 km. Terwijl ik bijvoorbeeld met de trein over 105 km ook een uur doe. Ja dan gaat er best veel tijd in zitten. Maar ik kan me geen auto veroorloven financieel dus dan moet je roeien met de riemen die je hebt. Of een regenpak aan maar daar heb ik zo’n hekel aan. haha.

  4. tagrijn zegt:

    Er is helemaal niets mis met bus, trein of fiets. Ik gebruik de auto ook steeds minder. Is eigenlijk meer een (duur) boodschappenkarretje geworden.

  5. Neeltje zegt:

    Goed geregeld met die driekeuzemogelijkheden. 😃

  6. rietepietz zegt:

    Voor het OV moet je vaak wél de tijd hebben. Als ik naar m’n dochter zou moeten met het OV doe ik daar minsten een uur over, maar vaak nog langer door de wachttijden voor aansluiten vervoer.
    Rijswijk -Zoetermeer doe in 20 minuten met de auto van deur tot deur en inderdaad, zelfs met de fiets gaat dat sneller dan het OV. Tja, dan is de keuze snel gemaakt natuurlijk;-) Het is pakweg 13 km. een peuleschil voor jou maar ik trek dat niet meer op de fiets, dan zou ik nog eerder de hele afstand lopen;-)

    • gewoonanneke zegt:

      Of tijd maken er voor ;). Ja ik zie het ook. Ik ga van Lekkerkerk naar Gouda met de bus, moet ik een keer overstappen en in het weekend meer dan een half uur wachten daar dus ga ik dan op de fiets de eerste 10 km. Zo doe ik over een afstand van 18 km een uur op zijn minst terwijl ik vanaf Gouda naar Apeldoorn en dat is zo’n 105 km ook een uur doe met de trein. Dat is best wel eens lastig natuurlijk maar goed als je niets anders hebt moet je wel tijd er voor maken anders kom ik nergens. En ik heb die tijd omdat ik niet meer werk natuurlijk.

  7. minoesjka2 zegt:

    Ik ben dan toch wat banger uitgevallen dan jij hoor, al, misschien komt het ook door de grote stad. Maar ’s avonds met het ov en op een stil open metrostation op de bus wachten zie ik niet zo zitten, en op de fiets …… tja, moet bijna altijd door het bos, en dat vind ik ook geen optie. Dus ……. ja, ik mis mijn autootje waar schijn lijk vaker dan jij……

    • gewoonanneke zegt:

      Ik ga ’s avonds ook niet met het ov hoor hooguit naar Krimpen of zo maar niet de stad in met de metro in mijn eentje. Hoef het niet op te zoeken. Dus inderdaad ’s avonds vind ik het ook wel eens lastig geen auto te hebben in de winter althans. Zomers ga ik wel gauw fietsen.

  8. Nooit weg zo’n feestje.. haha komt goed uit zo’n praatje.
    En ach.. ik snap je wel hoor. Je went best aan het OV etc…

  9. Kakel zegt:

    Jaren geleden deed ik alles met het OV in combinatie met de fiets. Als je niet beter weet, zie je er ook het probleem niet van in. Een autolift had ik ook niet afgeslagen (-:

  10. beaunino zegt:

    Minder keuzes maakt het leven niet meteen ook minder makkelijk, dat zie je maar weer. Leuk.

Geef een reactie

