9oo en nog wat batterijen

Vandaagbatterijen na drie dagen duizenden foto’s te hebben verwijderd en onderhand vierkante ogen hebbend vandaag maar eens wat fysiek werk gedaan, mijn kamer en keuken een goede beurt gegeven. En dat was echt wel nodig hoor en dat is een understatement want sinds begin november had ik geen trap meer dus alles wat hoger dan mijn uitgestrekte arm zat daar kon ik niet bij. Ook wel weer lekker om te doen hoor. Vorige week vertelde ik tegen mijn zoon dat ik mijn batterijen, opgeruimde cd’s, kapotte lampen en nog wat snoertjes in de Blipvert had gebracht. Ik gebruik dat woord zoveel de laatste tijd trouwens om het te onthouden en het begint aardig te komen.
“Waar staat ie dan” vroeg mijn zoon, dus ik legde het aan hem uit waar dat apparaat stond.
Wij hebben ook nog een doos vol met batterijen staan op de zaak zei hij.
Hij werkt in een bedrijf dat communicatiesystemen verkoopt dus ja daar gaan heel wat batterijen doorheen natuurlijk. Vind het al hartstikke goed dat ze deze netjes allemaal bewaren en ze niet in de vuilnisbak verdwijnen.
Ik zei, die moet je in zakjes van 10 doen dan kan je er nog een prijs mee winnen, dat doe ik zelf ook altijd. Ik zag al aan zijn gezicht dat hij dat niet zag zitten.
Wil jij het niet doen zei hij, dan breng ik die doos met batterijen hier.
Oké zei ik prima hoor doe maar, dus vanmiddag kwam hij meteen al langs met een grote vuilniszak vol met batterijen en zet ze naast de bank neer in mijn net opgeruimde kamer.
Zo dat waren er inderdaad heel wat. Ik maakte wat briefjes met mijn naam, adres en telefoonnummer er op en mijn emailadres.  Pakte een pakje met plastic zakken en voorzag er zo’n 20 van mijn naam.
Nou toen ik die gevuld had zag ik nog amper dat er batterijen verdwenen waren, dus ging ik maar verder, draaide nog wat papiertjes met mijn naam uit en ging weer zakjes vullen.
Ik was er wel even mee bezig en het resultaat 97 zakjes met 10 batterijen en dan nog een zakje met allemaal kleine batterijen die ik maar bij elkaar gedaan had. Dus ik denk dat het totaal aantal batterijen over de 1000 gingen.
Wat een enorm aantal eigenlijk al weet ik natuurlijk niet hoe lang ze er over gedaan hebben om die bij elkaar te krijgen.
Ik maak een foto van de zakjes en stuur hem naar mijn zoon, raad eens vroeg ik hoeveel het er zijn. Meteen appte hij terug 500 ongeveer. Dus ik zei dat het er zo rond de 1000 zijn, dat had hij zeker niet verwacht zoveel.
Nou nog die batterijen naar een verzamelpunt brengen. Ik heb begrepen dan de site dat aan het begin van elke maand de batterijen verzameld worden en de prijzen verdeeld.
Nu heb ik daar over na zitten denken en bedacht dat ik nog een aantal weken wacht met inleveren.
Zo rond de kerstmis gebruiken mensen meer batterijen (kerstverlichting e.d. ) dus deze maand zullen er best veel mensen batterijen ingeleverd hebben. Er vanuit gaande dat er meer mensen zo als ik zijn die begin januari zo’n soort opruim/schoonmaakwoede hebben.
batterijeneDus ga ik voor de maand februari inleveren en dan maar afwachten, je weet maar nooit, je kan er reischeques mee winnen en dat lijkt me wel heel erg leuk een keer.
Maar ach het zal wel net zo zijn als met de staatloterij, een heel kleine kans, maar goed met 97 zakjes is die kans misschien wel wat groter. Ik wacht het wel af. Op zich vond ik het ook nog wel leuk om te doen eigenlijk en zo komen ze ook wel op de goede plaats terecht.
Daarna kon ik dus meteen wel weer mijn kleed stofzuigen want naast de batterijen zat er toch ook aardig wat stof in die vuilniszak. 😉
https://www.legebatterijen.nl/inzamelen/lever-ze-in-en-win/

Dit bericht werd geplaatst in Algemeen en getagged met , , , , . Maak dit favoriet permalink.

12 reacties op 9oo en nog wat batterijen

  1. Kakel zegt:

    Heel slim om nog een maand te wachten. Dan móet je wel in de prijzen vallen. Houd ons vooral op de hoogte!

  2. Marja zegt:

    En heb je daarna je handen goed gewassen? Er zit veel rotzooi in die batterijen.
    Knap gedaan, dame.

  3. ria zegt:

    Hier neem ik mijn hoedje voor af .

  4. Gossie, dat bestaat dus nog steeds. Ik heb als beheerder van het gemeentelijk milieustation, heel wat zakjes in ontvangst genomen, en ben al 8 jaar met pensioen. Met zoveel zakjes, moet je toch in de prijzen vallen Anneke.

  5. rietepietz zegt:

    Nou de kans op een prijs zal toch zeker flink hoger liggen dan bij de Staatsloterij, maar ja mis is ook daar mis. Ik koop zo min mogelijk spullen zonder batterijen dus heb er niet zo vaal veel.Hooguit van henk z’n hoorapparaten die hele kleintjes.

  6. Veel succes Anneke… ik breng het zo wel weg hoor!

  7. minoesjka2 zegt:

    Tjonge zeg, wat een klus!!! En nu maar duimen dat je ook wat wint, als beloning voor het werk voor je zoon 🙂

    • gewoonanneke zegt:

      Ja hij had ze zo in de bak gedaan. Als ik wat win is het dan ook voor mij natuurlijk. Je kan reischeques winnen er mee dus dat lijkt me wel leuk maar goed ik reken nergens op natuurlijk.

Geef een reactie

