Een prachtig weekend……

Een mooie week achter de rug, sowieso voor mij het ideale weer, zon, winters, helder en schone wegen zodat ik lekker kon fietsen en dat heb ik dus ook wel gedaan. Weer wat gefotografeerd in de polder, heb weer fotoshop van een vriendin gekregen dus kon weer lekker gaan knutselen met mijn gemaakte foto’s.
Het weekend kwam Wim weer hij was lekker vroeg al vrijdag. We hadden niets afgesproken maar hij stelde voor naar Dordrecht te gaan. In zijn gedachtegang was dat een afstand van niets bij mij vandaan en zover is het nu ook niet hemelsbreed maar met ov is het toch nog wel een redelijk ingewikkelde reis.
Dus stelde ik voor met de waterbus te gaan, die vaart naar Dordrecht. Peter heeft zijn fiets weer meegenomen dus heb ik nu geen fiets voor Wim meer, dus daar moeten we nog even op uit gaan want dat is toch wel handig zoals ik woon. Maar goed overal is een oplossing voor en we gingen met de bus naar Krimpen aan de Lek daar overgevaren om in Kinderdijk de waterbus te nemen. Nog wel een stukje lopen naar het steiger, gesloten. Vaart niet in de winter. Niet naar gekeken. Wat dat betreft zijn we precies hetzelfde we zien wel.
Toen we net van het steiger afliepen zagen we een bus aankomen die naar Alblasserdam ging, dan gaan we daar maar heen zei ik, daar zal die waterbus nog best wel varen.
Dus meteen ingestapt en inderdaad de waterbus voer daar nog wel, best een eind lopen vanaf de bushalte maar goed je moet wat overhebben voor de goede zaak. Nog een flinke tijd wachten, dus daar even wat rondgelopen. En zo kwamen we toch nog in Dordrecht terecht.
We hadden gekeken, Wim is ook echt een tuinder en daar in Dordrecht is een hele grote winkel waar ze tuinzaden verkopen en ook bijzondere zaden die je niet overal tegenkomt.
Daar hadden we dus wel naar gekeken in welke straat die winkel was, dat trof bijna de eerste straat nadat we van de waterbus afkwamen en we waren er dus zo.
Alleen het begon te tellen bij nr 1 en wij moesten op nr 448 zijn. Het voordeel was dat we zo een mooi stuk van Dordrecht weer eens gezien hebben maar het was wel een flink eind wandelen. Het was de belangrijkste en oudste straat van Dordrecht stond er op het bordje aan het begin van de straat. En dat snap ik, hij loopt helemaal door het centrum van Dordrecht heen. Maar het was wel de moeite waard, we hebben er heerlijk een uurtje lopen neuzen en natuurlijk de nodige zakjes met zaad aangeschaft om straks weer te kunnen gaan verbouwen.
schapenkopje_dubbelDaarna wat rondgekeken en nog wat zitten drinken, weer richting waterbus maar we hadden nog bijna 3/4 uur over dus even een leuk cafeetje ingedoken waar ze heel veel soorten bier verkochten. Nu worden de Dordtenaren Schapenkoppen genoemd dus namen we allebei een biertje met de naam Schapenkopje. Op het flesje stond ook waarom ze schapenkoppen genoemd worden. Ik had een dubbel Schapenkopje genomen en het was echt een heerlijk biertje.
Gekozen voor de optie om nu maar naar Krimpen aan den IJssel te varen en daar de bus te nemen want via Alblasserdam en Kinderdijk was toch wel een lastige optie.
Onderweg nog genoten van een prachtige zonsondergang, geweldig gezicht vanaf de waterbus, we hadden geluk al moesten we het laatste stukje nog rennen maar de bus kwam er net aan.
Wat een heerlijk dagje Dordrecht was het gisteren dat we maar afgesloten hebben met het laten komen van een Chineesje geen zin meer om te gaan koken allebei.
Vanmiddag toen Wim weg was ben ik nog even naar de ijsbaan gegaan, er kon weer geschaatst worden, dat doe ik zelf niet meer maar foto’s nemen is wel leuk. Ook nog even naar het Loetbos, in de polder werd ook al regelmatig geschaatst, echt een prachtig gezicht al is het hier en daar nog uiterst onbetrouwbaar ijs natuurlijk daar.
Thuis een gloeiend hete warme chocolademelk, mijn foto’s bekijken en bewerken.
Dit weekend tel ik zeker dubbel………

 

 

Dit bericht werd geplaatst in Algemeen, Polderverhalen en getagged met , , , , , , , . Maak dit favoriet permalink.

23 reacties op Een prachtig weekend……

  1. Rob Alberts zegt:

    Het verhaal van de schapekoppen kende ik al.
    Het bier moet ik ook maar eens gaan proeven.

    Winterse groet,

  2. Heerlijk zo’n weekendje Anneke, dat is genieten toch?

  3. Kakel zegt:

    Heel mooie foto’s weer. Je begint zo’n beetje een echte fotografe te worden (-: Ik doe het je niet na! Ik zie de Brienenoord en de brug over de Noord. En de watertoren. Leuk!
    Warme groet.

  4. AnneMarie zegt:

    Mooie foto’s weer. En wat een heerlijk weekend. Daar kun je weer even op teren.

  5. Ivy zegt:

    Zo zie je nog eens wat, leuk! En mooie foto’s.
    Ik houd ook van dit weer, fantastisch om in te wandelen.

  6. Superleuke foto’s Anneke. Ja toch wel weer bijzonder dat schaatsen op natuurijs!
    En Dordrecht moet heel leuk zijn ja.. oh joh wij hebben ook nog zoveel te zien in ons landje!

  7. Marja zegt:

    Wat een zalig en productief weekend.

  8. ria zegt:

    Ik zie dat jij ook heerlijk hebt kunnen genieten van een pracht weekend en mooie zonsondergangen.Het is nu somber hier en ik denk niet dat ik vanavond weer zo’n mooie zonsondergang zal zien.
    De foto’s zijn heel mooi.

  9. tagrijn zegt:

    Vreemd dat de plaatselijke biertjes vaak veel lekkerder zijn dan de traditionele merken. Minder fabrieksmatig waarschijnlijk. Op Texel leerde ik de Skuumkoppe kennen. Gelukkig verkoopt Appie die ook! Een mooie serie foto’s van een welbestede dag.

    • gewoonanneke zegt:

      Misschien is het kleinschalig meer mogelijk om andere ingrediΓ«nten te gebruiken dan grootschalig. De prijs is er ook naar maar goed ben niet echt een bierdrinker maar zo’n apart biertje is een aanrader.

  10. minoesjka2 zegt:

    Wat een prachtige foto’s van de zonsondergang zeg!! Maar ja, de laatste dagen was het steeds raak. wat heb ik al een serie mooie zonsondergangen gezien zeg de laatste dagen.

  11. willy zegt:

    waren in september in Dordrecht om te kijken of we daar een plekje op de camping konden vinden. We stonden in Rotterdam op de stadscamping en gingen fietsend sight-seeing doen, maar wilden graag een wat kleinere gezellige plek. Hoorden over de waterbus en hadden wilde plannen. Jammergenoeg was de camping vol en staat het nu op het wensenlijstje van dit jaar

  12. rietepietz zegt:

    Het weer werkte inderdaad geweldig mee, eindelijk echte winterse plaatjes, prachtig.

Geef een reactie

