Het verhaal van de kaart

Zit nog steeds in de opruimmodus, ben met mijn bestanden voor de krant bijna klaar en deze vond ik nog wel grappig om te laten lezen.
Over een kaart die je zelf vanuit Frankrijk verstuurde na 38 jaar opeens bij jezelf bezorgd wordt.

kaart2
Onverwachte post

LEKKERKERK  – Het zou je toch maar gebeuren dat je de brievenbus open doet en daar een kaart ziet liggen die geschreven is in je eigen handschrift,  want je stuurt nu eenmaal meestal geen kaart aan jezelf.
Maar de verbazing werd bij mevrouw A uit Opperduit nog veel groter toen ze zag dat het een kaart was die ze bijna 38 jaar geleden verstuurd had vanuit Agay, aan de Franse Rivièra, waar ze toen met man en kinderen op vakantie was.
De kaart was gestuurd naar de familie Jonker, de ouders van mevrouw A,  die op hetzelfde adres woonden destijds waar het echtpaar A nu woont.
Heel veel verbazing bij het echtpaar A hoe zoiets kan,  maar daarnaast bracht de kaart mooie herinneringen naar boven. Herinneringen aan een van de leukste vakanties die ze met de vier kinderen hadden in Frankrijk in een tent op een mooie camping in Agay  waar ze genoten van het zonnige weer en de omgeving.
Ze hebben er totaal geen idee van hoe het mogelijk is dat deze kaart na zoveel jaren opeens met de post bij hen thuisbezorgd is en daar was ik dus ook wel heel nieuwsgierig naar geworden door het verhaal.
Vandaar dat ik gebeld heb met mevrouw Kluck, communicatie adviseur bij Post.NL die mij heel vriendelijk te woord stond en vroeg de foto van de kaart op te sturen om te laten bekijken door een deskundige die de kaart daarna geanalyseerd heeft.  Zij vertelde dat dergelijke bijzonderheden gemiddeld zo’n 3 of 4 keer per jaar gemeld worden bij Post.Nl.
Uit de analyse bleek dat deze kaart die in juli 1974 verstuurd is naar alle waarschijnlijkheid op een verkeerd adres bezorgd is en misschien opeens weer eens een keer tevoorschijn kwam en alsnog door die betreffende mensen op de post is gedaan.
Grappig was ook dat op het poststempel van St. Raphael op juli 1975 stond, in die tijd moesten de “stempelaars”
  de datum iedere dag aanpassen en een slaperige beambte zat dit per ongeluk een jaar verder gezet hebben.
Uit het poststempel bleek dat deze kaart in de regio Den Haag opnieuw gepost is. Dat de kaart uit een oude sorteermachine of bij een verhuizing van een sorteercentrum tevoorschijn is gekomen leek mevrouw Kluck niet aannemelijk omdat dit centrum in den Haag nog steeds op dezelfde plaats is waar het in 1974 was gevestigd is en er daar recentelijk ook geen machines of kasten vervangen zijn. Dus waar de kaart vandaan komt, wie hem opnieuw gepost heeft zal waarschijnlijk niet opgelost worden maar blijft is wel het leuke verhaal dat zeker nog vaak in de familie A verteld zal worden.

Vanmorgen kreeg ik zelf nog een leuke brief, vorig jaar had ik afwijzing van kwijtschelding gehad van de Regionale Belastingdienst met als argumentering dat ik als freelancer onder de categorie zelfstandige viel en daardoor niet voor kwijtschelding in aanmerking kwam. Er stond ook onder dat er geen beroep meer mogelijk was op deze uitspraak. Ik belde nog een paar keer met de dienst maar ze bleven bij hun standpunt.
Op een gegeven moment was ik zo boos omdat ik op onterechte gronden een afwijzing had gekregen en heb toch nog een brief gestuurd met verklaringen van de belastingdienst en de kamer van koophandel waar ik opgezocht had wat zij voor criteria hanteren voor een zelfstandige. En dat ik vond dat ze het verweer op verkeerde gronden hadden afgewezen.  En vandaag kreeg ik het bericht dat het verzoek gehonoreerd is en dat ik alsnog kwijtschelding krijg.  Yes…..Dat is deel een, zit nog steeds te wachten op de gemeente nog niets van gehoord om bij die commissie te komen.  Nog een paar weken dan kan ik ze een brief sturen dat ze het binnen twee weken voor elkaar moeten hebben omdat ze anders een dwangsom moeten gaan betalen.  Maar zover zullen ze het best niet laten komen denk ik. Ik wacht nog maar even rustig af (nou ja rustig??).

Dit bericht werd geplaatst in Algemeen en getagged met , , , , , . Maak dit favoriet permalink.

10 reacties op Het verhaal van de kaart

  1. matroos zegt:

    Grappig van die kaart.Kwijtschelding super.dwangsommetje aan je betalen zou best welkom zijn,wat jij.

  2. Marja zegt:

    Als die kaart zou kunnen praten … geweldige verhalen. Proficiat met je gelijk. Nu nog het laatste succes behalen.

  3. rietepietz zegt:

    Dat is inderdaad héél bijzonder om een kaart van jezelf te ontvangen, de kans dat de kaart alsnog aankwam was al klein, en dat zij nu zélf op het adres wonen waar destijds de ouders woonden maakt het nóg meer bijzonder.
    Gefeliciteerd met je kwijtschelding, dat zal een opluchting zijn voor je, ik weet nog hoe je er over in zat. Nu maar hope dat de gemeente een maandje of wat de fout in gaat;-)

    • gewoonanneke zegt:

      Ik was er inderdaad wel blij mee, gaf een goed gevoel het er niet bij gelaten te hebben en toch nog een keer een brief geschreven te hebben. Toch 200 euro verdiend er mee 😉 Nu inderdaad de gemeente nog bij 12 weken kan ik ze een dwangsom opleggen. Het is nu een week of 9 geleden dus even in de gaten houden.

  4. Kakel zegt:

    Het is te hopen dat de brief die je aan de gemeente gaat sturen niet 38 jaar onderweg is Misschien kun je ‘m het beste even afgeven aan de balie (-:
    Ik ben blij voor je dat je in ieder geval deze kwijtschelding wordt teruggedraaid.

  5. minoesjka2 zegt:

    Wat fijn dat de Regionale Belasting jou in het gelijk stelt. Scheelt toch weer en alle kleine beetjes helpen.
    Wat leuk dat oude kaartje zeg………… toch bijzonder, dat die familie ook nog steeds in dat huis woonde hé.

Geef een reactie

