Een kinderhand is gauw gevuld….

plaatje-map-2-smallIk ga heel graag zo nu en dan in een kringloopwinkel lopen struinen. Toen ik daar voor het eerst kwam ging ik altijd wel met iets naar huis of ik het nu nodig had of niet maar dat is wel veranderd. Ik ga nu eigenlijk altijd gewoon als ik iets nodig heb.
Vorige week had ik een lekkere ovenschotel in gedachte om klaar te maken dus ik had alle ingrediënten in huis en toen ik mijn ovenschaal pakte (denk voor het eerst sinds mijn scheiding haha want voor mij alleen plaatje-map-smallga ik niet zo’n grote ovenschotel maken) bleek dat hij niet in de oven paste, hij was te groot.
Nou ja had nog wel een andere schaal, die overleefde het en het gerecht lukte nog ook en smaakte heerlijk en we hebben er lekker van gesmuld maar het is geen schaal om regelmatig in de oven te gebruiken, daar is ie niet voor gemaakt.
Dus nummer 1 op mijn lijstje was kijken naar een ovenschaal. Met mijn opruimmissie had ik weer een paar ringbanden nodig. Ik weet dat ze die altijd voor 50 cent verkopen maar ik wil dan ook wel ringbanden plaatjes-map-1-smallhebben die ik leuk vind en soms moet ik dan gewoon zo nu en dan eens binnenwippen om te kijken of ze wat hebben. Ook wilde ik nog wat zien te krijgen voor mijn bijkeuken en toilet op te pimpen.
Met drie twee gegevens ging ik de kringloopwinkel in en natuurlijk ga ik dan ook gewoon even lekker lopen snuffelen wat er nog meer staat. Wat een goede dingen staan er eigenlijk als je iets nodig hebt voor heel weinig geld.
Ringbanden stonden er wel, twee waren er die ik mooi vond, een met vlinders en een met kikker er op. Ik keek in de ringbanden of ze nog heel waren en schoon. In een van de ringbanden zaten allerlei plaatjes en knipbladen. De plaatjes zitten op dezelfde manier aan elkaar zoals je vroeger poëzie plaatjes kon kopen. plaatjes-map-3-smallIk denk zomaar dat deze plaatjes de moderne poëzie plaatjes zijn die in vriendinnenboekjes of zo geplakt worden. Want zo heten die boekjes tegenwoordig.  (Wat was er mis met de naam poesiealbum zoals wij het altijd noemden ???) Dat vind ik nou zo leuk bij de kringloop, iets vinden in een boek of zoals nu ook in zo’n map bovendien zaten er nog heel wat lege plastic hoesjes in en daar gebruik ik er altijd heel veel van voor mijn dagboek.
Een stukje verderop zie ik een Arcopal ovenschaal staan, weliswaar zonder deksel maar die vind ik nog wel eens een keer. Hij kost 2,00. plaatjes-map-4-smallZiet er goed uit en als ik thuiskom en pas, past hij precies in mijn over. (Dankzij mijn timmermansoog of gewoon geluk 😉 )
Bij de rieten manden zie ik nog een mooi mandje voor 50 cent. Ik heb buiten altijd een mandje in de tuin staan waar ik als ik zo even wat loop te wieden het onkruid in gooi maar na een seizoen in weer en wind is ie dan ook wel versleten. Dus vast voor het nieuwe tuinseizoen.
Bij de kassa reken ik 3,50 af. arcopal-ea-ovenschaal-herfstVoor de inhoud van de map heeft ze niets gerekend, wat een koopjes weer. Wat ik met die plaatjes ga doen weet ik nog niet maar kan er vast misschien wel weer iemand met kleine kinderen blij mee maken. Voor mijn derde missie wel wat gezien maar nog niks gekocht verder dus een reden om nog eens te gaan of naar een andere kringloopwinkel.
Helemaal weer blij met mijn aankopen, een kinderhand is gauw gevuld ik weet het maar ik geniet er gewoon zo van dat ik zo goed geslaagd ben.

Dit bericht werd geplaatst in Algemeen en getagged met , , , , . Maak dit favoriet permalink.

21 reacties op Een kinderhand is gauw gevuld….

  1. AnneMarie zegt:

    Arcopal schalen. Wie kent ze niet en ze werken perfect. Wel wat anders dan die idioot dure oven schalen van een Tupperware bv.

  2. Ivy zegt:

    Voor dit soort dingen kun je goed en goedkoop slagen bij de Kringloop. Leuk dat die plaatjes nog in de mappen zaten.

  3. Lot zegt:

    Heerlijk kringlopen mijn favoriete hobby. In het begin kocht ik veel te veel, vooral kleding die net niet paste en waarvan ik dacht dat het wel zou passen als ik nog zou afvallen.
    Je hebt soms wel geduld nodig, maar eigenlijk altijd vind je het wel een keer.

    • gewoonanneke zegt:

      Ja kleding koop ik er niet zo heel vaak, wel eens een jas en ooit een paar geweldige wandelschoenen gekocht praktisch nieuw voor 2 euro loop er nog steeds op. Ik koop nu ook eigenlijk echt alleen als ik iets nodig heb.

  4. Neeltje zegt:

    De kringloop, ik mag er graag struinen. Zo vul ik sltijd mijn servies goedkoop aan. Wit met blauw.

  5. Het is leuk om even bij de kringloop te snuffelen. Mocht je met iets thuis komen, wat je eigenlijk niet echt nodig hebt, dan kan je dat altijd naar de kringloop brengen….hihi.

    • gewoonanneke zegt:

      Het lijkt alsof je er ervaring mee hebt en inderdaad dat is mij ook wel eens gebeurd hoor dat ik het dan ook weer terug bracht. De kringloop waar ik meestal gaat is niet commercieel, het gaat naar allerlei projecten in de gemeente dus dan steun in ook nog een goed doel er mee.

  6. rietepietz zegt:

    Misschien moet ik er toch eens vaker binnen stappen, maar ja, ik heb ook niet zo vaak iets nodig.

  7. minoesjka2 zegt:

    Leuk hé , zo’n kringloop winkel. Ben er al weer even niet geweest, moet er maar weer eens tijd voor maken 😉
    Trouwens, die schaal op het plaatje had mijn moeder vroeger ook, zijn beresterk, heel veel plezier ermee.

  8. majaer zegt:

    In de kringloopwinkel kan je inderdaad heerlijk struinen, en je vind vaak leuke dingen waar je helemaal niet op uit ben.
    groetjes

  9. Kakel zegt:

    In de kringloopwinkel sta je met een dubbeltje op de eerste rang. Ook een verbastering (-:

Geef een reactie

