Een vogeltje in mijn fiets…..

vogel1Ik ben altijd bang dat ik onheil over mezelf afroep als ik ga schrijven dat mijn fiets het momenteel zo goed doet. Maar het is wel zo. Gauw even afkloppen. Ik heb hem deze winter ook flink verwend en ben heel lief voor hem. Niet al te zwaar meer belasten, binnen laten overwinteren en als ik hem ergens buiten moet parkeren een oude handschoen van me over het gedeelte waar mijn computertje op schuift.
Alleen al een tijdje hoorde ik een piep als ik fietste, net alsof er een klein vogeltje in mijn fiets zat. Als ik mijn ondersteuning afzette bleef ie nog steeds piepen dus daaruit maakte ik maar op dat het niet aan mijn motortje ligt maar dat ik het ergens bij het mechanische gedeelte moet zoeken.
Eigenlijk was het ook wel gemakkelijk want iedereen hoorde me aankomen, als ik iemand wilde inhalen hoefde ik niet te bellen. En het wende ook wel. Als ik samen met mijn zus ging fietsen en we soms achter elkaar moesten fietsen zei mijn zus altijd, ik hoor tenminste nog wel of je er nog steeds achteraan fiets zonder dat ik om hoef te kijken.
Zo zie je maar ieder nadeel heel een voordeel.
Vandaag met mijn zus even “een rondje” gedaan zoals wij het dan noemen. Even naar het winkelcentrum, wat drinken, even lekker bijkletsen, wat boodschappen doen en weer naar huis.
Om een uur vogel2of 2 was ik weer thuis en het was prachtig weer dus even lekker de tuin in gegaan. Had van de week van mijn zoon weer mijn boor en accu boortol, bakken met schroeven, kortom al mijn klusbenodigdheden terug gekregen. Hij had zelf ook een paar lege dozen gekocht en die gevuld vanuit mijn voorraad. (met toestemming) want zoveel schroeven als ik heb maak ik mijn leven niet meer op denk ik.
Had nog een paar vogelhuisjes om in te broeden die ik op wilde hangen, nog een paar lampen die ik gekocht had en en passant nog een rekje nu ik toch bezig was. Even mijn hart opgehaald met boren en schroeven.
Vorige week was de vaas die langs de vijver lag waar het water door in de vijver stroomt opeens op het ijs gevallen. Hoe het gebeurd is weet ik niet of door een kat of vogels die er op zijn gaan zitten. img_1336In ieder geval hij was kapot. Nu had ik deze week bij de kringloop een mooie vaas gezien. En net zoals ik dat met de vorige vaas had gedaan boor ik er gewoon een paar gaatjes in net zo lang tot de opening groot genoeg is om de slang door te laten. Voor 1,50 had ik zo weer een uitstroomvaas. Het gaat gemakkelijker dan de vorige keer toen heb ik best lang zitten vijlen en schuren.  Wanneer ik even de pomp aanzet om het te proberen begrijp ik ook het waarom. Als het water door de vaas stroomt ontstaat meteen een grote bult, dacht eerst dat ie meteen kapot was maar het bleek dat de binnenkant blijkbaar een soort plastic laagje was en dat liet meteen los.  Nu groeit zo’n vaas toch binnen de kortste keren groen aan dus ik laat het maar even zo en zet de pomp weer uit.
Mijn fiets staat nog buiten en ik zie dat ie echt heel smerig is, het is nog lekker buiten dus meteen die ook maar even schoongemaakt. Meer dan hard nodig natuurlijk. Als ik de slang er op zet spuit de modder er vanaf. Hij knapt er goed van op.
Als ik alles opgeruimd heb en binnenkom bedenk ik me dat ik ook nog een nieuwe tl buis nodig heb voor in de bijkeuken. Daar had ik geen licht meer en dat is best lastig. Op de fiets gestapt en ik hoorde het meteen al, mijn vogeltje is verdwenen. WB13 3 Fiets-RBlijkbaar piepte hij hier en daar door het zand en vuil dat er op had gezeten. Het is gewoon een gek gehoor. Wil niet zeggen dat ik het mis maar eigenlijk een klein beetje toch wel en vind dat dan weer heel stom van mezelf.
De winter komt weer terug begrijp ik maar vandaag voelde het echt even aan als lente, bakje thee drinken in de tuin. Heerlijk hoor, hier in Nederland moet je het ijzer maar smeden als het heet is. Of te wel lekker buiten werken als het mooi weer is en je natuurlijk vrij hebt en dat heb ik gedaan.  Morgen weer een weekendje Apeldoorn…….heb er zin in.

Dit bericht werd geplaatst in Algemeen, Tuin en getagged met , , , , , , . Maak dit favoriet permalink.

10 reacties op Een vogeltje in mijn fiets…..

  1. matroos zegt:

    Nou ’t vogeltje is vast naar het zuiden haha.Als je die vaas wat sneller groen wilt hebben,insmeren met yoghurt of karnemelk.

  2. Marja zegt:

    Je vogeltje is vast al een nestje aan het bouwen.
    Je bent weer knap ijverig geweest. Geniet van je weekend.

  3. Hartelijke Hot Hulk zegt:

    Ik heb ook eens een piepje gehad in een oude fiets van een klant. Alles en alles nagekeken, niet gevonden. Daarna loeikwaad dat kreng met een pikhouweel behandeld. Toen ik hem naar de schroothoop droeg piepte hij nog. Plotseling viel mijn oog op hetgeen waar hij piepte. Bij een lug in het frame was de soldering losgelaten. Wat heb ik gelachen!

  4. Hillechien zegt:

    het vogeltje wachtte gewoon op zijn badje en is nu gevlogen

  5. rietepietz zegt:

    Je bent wel een bezig bijtje hoor, tjongejonge! Jammer dat je vogeltje nu weggevlogen is, veel door de bagger rijden dan maar weer;-) Fijn weekend op je lat adres!

  6. Kakel zegt:

    Wanneer de wielen van mijn racefiets te droog zijn aan de binnenkant, piepen ze ook. Een ritje in de regen lost het op (-:

Geef een reactie

