Tienduizend stappen……

zwann-vliegend1-smallIk heb op mijn IPhone een app waarmee de stappen geteld worden die ik doe. Voorwaarde is wel dat ik dan mijn telefoon wel in mijn zak moet hebben want natuurlijk als ie op tafel ligt dan werkt het niet.
Hij telt ook “fietsstappen” mee als stappen dus als ik een km of 20 of 25 fiets en daarbij nog wat loop hier en daar dan kom ik per dag al gauw aan zo’n 10.000 stappen.
kuifeenden-1-smallWat de app dan weer vertaalt in zo’n 6 km wandel of loopafstand.
Nu is het natuurlijk zo dat ik wanneer ik een dag niet fiets, thuis of in de tuin aan het werk ben ik mijn telefoon niet in mijn zak heb of zo. Dan ligt ie gewoon ergens op tafel of waar dan ook.
Zou ik het helemaal precies willen doen en bijvoorbeeld eens een maand willen kijken hoeveel stappen ik nu gemiddeld per dag doe zou ik hem wel altijd bij me moeten dragen.
Ach ik heb er gewoon plezier in om zo aan het eind van de dag te kijken hoeveel stappen ik gedaan heb. zwanen-vliegen-smallVandaag waren het er 10.119 en deze week heb ik al goed mijn best gedaan en gemiddeld 9726 stappen gedaan.
Mijn record aantal stappen staat op 23.311 en dat was op vakantie toen ik een dag met mijn zus wel zo’n 60 km gefietst had en ook nog veel gelopen.
Het jaargemiddelde staat op 7472 en ik vind het gewoon een sport om daar iets meer van te maken. Of gewoon een keer gemiddeld in een week op 10.000 stappen per dag te komen. Dat moet toch wel te doen zijn.
Een enkele keer als ik werkend in huis of tuin toch mijn telefoon in mijn zak heb verbaas ik me er wel eens over hoeveel stappen ik toch ongemerkt nog doe.
Gisteren en vandaag ondanks het grijze en vervelende weer toch nog een eind gaan fietsen en ik moet zeggen dat doet me meer goed dan wanneer ik thuis op de bank blijf hangen en weinig doe verder maar echt lekker om te fietsen was het niet.witte-reiger-small En inspirerend om foto’s te maken is het ook al niet al die grijsheid al heb ik er gisteren toch nog wel wat gemaakt.
Maar thuiskomend ben ik altijd weer blij het toch gedaan te hebben.
Ik merk dat ik momenteel best veel tijd heb om op mijn gemak dingen te doen, te veel tijd dus toch maar weer eens gaan kijken naar wat vrijwilligerswerk. Aan de andere kant wil ik me ook weer niet te veel vastleggen aan dingen want straks begint de tuin ook weer. Best lastig eigenlijk om daar iets in te beslissen.
Gevolg dat ik voor mijn gevoel maar weinig nuttigs doe dus ga ik blogjes schrijven over de stappen die ik doe……….
Tijd misschien om eens andere stappen te gaan nemen………….ik denk en denk

Dit bericht werd geplaatst in Algemeen, Polderverhalen en getagged met , , , , . Maak dit favoriet permalink.

11 reacties op Tienduizend stappen……

  1. matroos zegt:

    Ja dat vastleggen voor vrijwilligerswerk is bij mij ook een dingetje,dus ik haak voor het goede doel.Voorheen deed ik wel vrijwilligerswerk waar ik fysiek aanwezig moest zijn.

    • gewoonanneke zegt:

      Ik doe nog wel jeugdwerk. Deze week zag ik een advertentie voor penningmeester voor het Rode Kruis in de regio. Maar moet minimaal 8 uur beschikbaar zijn, en dan krijg ik weer de kriebels als het straks mooier weer wordt. Ik zie het nog wel.

  2. rietepietz zegt:

    leuk speelgoed die stappentellers. Ik “speelde “er ook mee in de tijd dat ik voor de vierdaagse trainde. erg betrouwbaar zijn ze niet maar je hebt toch een globale indruk van wat je loopt op een dag. Hoorde gisteren dat “je af en toe vervelen”heel goed is voor je creativiteit , niks aan doen dus;-) Zodra je de tuin weer in kunt kom je weer tijd te kort. Ik doe geen vrijwilligerswerk, er wordt véél te veel op vrijwilligers afgeschoven waardoor dan weer mensen een baan verliezen.

    • gewoonanneke zegt:

      Dat laatste klopt inderdaad hoor ik zie dat aan alle kanten. Maar ik heb gewoon nodig om dingen te gaan doen, een soort regelmaat. Mis de dingen die ik voor mijn moeder deed, de was, de tuin. Moet gewoon nog even kijken, wil me ook niet vastleggen voor te veel tijd alleen omdat ik nu een paar weken even “zoekende” ben wat te doen. (Laat mijn ramen het maar niet horen ) haha Komt weer goed.

  3. Hartelijke Hot Hulk zegt:

    Misschien de volgende stap?

  4. minoesjka2 zegt:

    Leuk zo’n app hé? Ik heb er een waarbij je kunt instellen als je gaat fietsen, geeft het aantal km, snelheid, hoogteverschil ed. , maar als je tussendoor afstapt, neemt hij ook pauze. En daarnaast telt hij inderdaad ook de stappen.

  5. Mooie foto’s. Stappen tellen heb ik ook een tijdje gedaan tot mijn telefoon viel en het glas stuk was toen was de lol er af, hij doet het nog wel gelukkig. Ik tel geen stappen meer maar wandel wel iedere dag zo’n 4 km. Heerlijk! Vrijwilligerswerk is hier niet te krijgen ze willen alleen jongeren en er lopen genoeg mensen rond die daar door niet aan de bak komen.

Geef een reactie

