Eerlijk duurt het langst….

Istern-mediumk heb nooit tot het dievengilde behoord, denk dat ik gewoon een te grote schijterd ben. De enige keer dat ik zonder betalen de winkel uitging was eens bij de Karwei. Ik moest een aantal kleine dingen hebben en had geen karretje of mandje meegenomen. Dus stopte ik een aantal kleine dingetjes in mijn zak en vergat het bij de kassa af te rekenen. Pas bij de auto toen ik de sleutels pakte kwam ik er achter, schrok er van en wist niet hoe gauw ik even terug moest gaan om het alsnog af te rekenen. Waarop de verkoopster zei “u bent wel echt eerlijk” waarop ik zei, ik hoop als ik teveel betaald heb dat ik hier ook terug kan komen.  Maar ik dacht wel, zo simpel is het eigenlijk om iets te stelen.
Vanmorgen heb ik me minimaal drie keer in gedachten een schop onder mijn achterste gegeven om iets te gaan doen. Was niet vooruit te branden. Ik ging even in de bijkeuken kijken naar mijn laatste nog aan te pakken klus in huis, de bijkeuken. Hoe wilde ik het nu gaan doen en wat had ik nog nodig. En ik bedacht waarom ga ik de muren eigenlijk niet behangen. De laatste kans om nog iets te behangen in huis. ( of ik moet weer opnieuw bij af beginnen.)
Oké, de beslissing was snel genomen en ik ging opmeten hoeveel rollen ik nodig zou hebben.
Een tijdje geleden had ik bij de Action ook leuk behang gezien. Het is maar een bijkeuken dus het hoeft geen duur behang te zijn.
Dus op de fiets gestapt en naar de Koperwiek in Capelle aan den IJssel gefietst (vies, grijs met zo nu en dan wat zielige natte sneeuw, getver) waar sinds kort een Action is.
Als ik mijn fiets neerzet komt er een man naar buiten en zegt “diefNou je hebt geluk dat je fiets er nog staat, o je komt net aanfietsen nou dan mag je blij zijn als hij er straks nog staat”.  Ik vraag hoezo en de man antwoordt “bij het Slotplein (een winkelcentrum in de buurt) zijn allemaal fietsen gestolen”. Tja antwoord ik, ik gok het maar en denk ik ben nog goed verzekerd er voor. Ik zie wel een politiewagen staan of ze de zaken in de gaten staan te houden, ik weet het niet.
Ik slaag met mijn behang en ga onderweg naar een ander winkelcentrum maar dan zit ik wel met die rollen behang, heb geen zin om daar mee te gaan lopen sjouwen.
Regelmatig staat mijn fiets bij een winkelcentrum met boodschappen in de tassen en tot nu toe (even afkloppen) is er nog nooit wat uit gestolen. Moet wel zeggen als ik iets duurs gekocht heb dat ik het niet in de fietstassen laat zitten. Meestal zijn het een paar boodschappen en dan denk ik altijd als iemand dat steelt zal ie het wel heel hard nodig hebben. Nu had ik in mijn fietstas nog een ketting zitten voor de keren dat ik mijn fiets een weekend in een fietsenstalling laat staan als ik naar Wim in Apeldoorn ga. (hoef de goden ook niet te verzoeken natuurlijk) Dus ik bind die ketting strak om de rollen behang heen, de rest van de spulletjes zoals plaksel en nog wat verfmaterialen zitten in mijn fietstas. Dan moeten ze er toch nog wel moeite voor doen om het van mijn fiets te krijgen, op hoop van zegen denk ik dan maar.
Als ik na een uurtje terugkom zit alles nog netjes op mijn fiets en ga ik nog even langs de Lidl want ik kreeg vanmorgen opeens trek in pannenkoeken dus even wat ingrediënten halen. Opnieuw laat ik alles op mijn fiets, denk dat in zo’n dorp mensen dat wel veel vaker doen. Pas zag ik achterop een fiets bij de markt zelfs gewoon los boven op de bagagedrager een paar grote planten staan. Natuurlijk kan ik best een keer een verkeerde treffen maar voor het gemak om niet steeds alles mee te hoeven sjouwen neem ik dat risico maar.
Thuis heb ik opeens een beetje de geest gekregen en zie de doos met batterijen staan die ik nog in moet gaan leveren. Ik laad mijn fietstassen vol en nog een tas, heb geen zin om twee keer heen en weer te fietsen maar met dit gewicht op mijn fiets ga ik wel even lopen.
Bij Appie stop ik alles in de daarvoor bestemde bak die meteen helemaal vol is. En nu maar hopen dat ik een prijsje win haha. Roodborstje1 (Medium)  1.jpgKan wel een reisje naar de zon en warmte gebruiken.
Iets doen geeft mij gewoon energie, langs de trap hangen al heel lang twee lege schilderijlijsten waar ik nog steeds een paar foto’s van mezelf in wil doen. Dat is nog een mooi werkje. De allermooiste foto die ik ooit voor mijn gevoel gemaakt heb is van de zwarte stern die zijn jongen voert, die moet er zeker in en in het tweede lijstje ook een favoriet van me het roodborstje.  Het ziet er leuk uit. Morgen maar eens kijken of ik al vast wat kan gaan doen in mijn bijkeuken. Nu is alles in huis heb krijg ik er ook wel weer zin in en tegen de tijd dat het klaar is mag van mij de lente wel komen…….. En de pannenkoeken, die smaakten heerlijk…… met spek en stroop.

Dit bericht werd geplaatst in Algemeen, Polderverhalen en getagged met , , , , , . Maak dit favoriet permalink.

16 reacties op Eerlijk duurt het langst….

  1. Hahahaha…jij bent wél een echte bezige bij Anneke, luieren staat niet in jou woordenboek denk ik. Wanneer ze je ooit veroordelen voor diefstal, zal ik een cake met een vijl erin voor je bakken, hihi.

  2. Kakel zegt:

    De meeste fietsen die gejat worden, worden in busjes gezet en met meerdere fietsen tegelijk meegenomen. Heb ik me laten vertellen door de wijkagent. .
    De foto van de stern met jong kan zo op de voorpagina van een natuurmagazine. Roots of zo. Waarom waag je de sprong niet?
    Lekker: pannenkoeken met spek en stroop!

  3. AnneMarie zegt:

    Die stern is prachtig zeg. Pas maar op dat ze die niet van.je jatten. Je fiets jatten is erg maar deze foto ergens tegen gekomen en ingezonden door een ander zou ik ook heel erg vinden.

    • gewoonanneke zegt:

      Ja dat zijn van die toevalstreffers dan. Voor mij is ie ook nog extra bijzonder omdat ik hem maakte nadat ik voor de laatste keer de deur bij mijn moeder op slot gedaan had en de sleutels ingeleverd. Toen ik naar huis fietste ging ik een paar uurtjes zitten kijken midden in de polder naar de zwarte sterns en toen maakte ik deze foto. Ik ben altijd heel gemakkelijk met mijn foto’s. Een bevriende beroepsfotograaf waarschuwde me wel eens. Maar ik vind het gewoon leuk als ook andere mensen er van genieten .

  4. Hartelijke Hot Hulk zegt:

    Pannenkoeken is Hulkenvoer!

  5. Neeltje zegt:

    Prachtige foto’s weer! En gelukkig zijn er nog steeds heel veel eerlijke mensen.

  6. rietepietz zegt:

    Het zijn inderdaad práchtige foto’s om in te lijsten, doen zou ik zeggen!
    Wij zijn indertijd in Den Haag toch wel hier en daar een fiets kwijtgeraakt, ook spullen in de kofferbak van de auto waren niet veilig en uiteindelijk deden we die maar niet meer op slot, dan had je tenminste geen braakschade. Wel lastig om steeds je gereedschap mee naar binnen te nemen. Maar sinds we hier wonen alleen een keer iemand die met rondom de auto een fikse kras een flinke schadepost veroorzaakte.

    • gewoonanneke zegt:

      Ja wat dat betreft is een dorp misschien nog wat minder inbraak gevoelig hoewel er van mij ook al twee keer een fiets gestolen is jaren geleden maar die stond niet op slot en kreeg ze allebei de keren weer terug. Ik heb de foto’s ingelijst en ze hangen al. Als ik in de buurt van Rdam kom ben ik ook voorzichtiger hoor laat ik mijn fietstassen niet vol zitten.

  7. minoesjka2 zegt:

    Ik zet inderdaad mijn fiets altijd vast aan een hek of zo, want het is haast een nachtmerrie voor mij dat mijn fiets gestolen word ……….. het is de laatste 5 jaar gelukkig nog niet gebeurd, maar ik blijf alert 🙂

    • gewoonanneke zegt:

      Hoe dichter ik bij Rotterdam wordt hoe voorzichtiger ik ook word hoor. Mijn fietstas met mijn losse tas die ik normaal open heb doe ik dan ook dicht. Ik ben nog 1 1/2 jaar goed verzekerd maar zeg hem wel altijd op slot en als ik het weekend naar Apeldoorn ga en hij staat daar twee dagen dan doe ik ook een ketting er aan.

Geef een reactie

