Weekend loze sociale media

linkedinAls ik thuis ben pak ik regelmatig even mijn iPhone om te kijken of ik nog berichtjes heb, appjes of er nog dingen op FB staan.  Dat is dan verder het enige dat ik heb op het gebied van de sociale media. Heb nog wel een Linked-in profiel dat ik verplicht aan moest maken toen ik een cursus deed bij het UWV. Ik doe er helemaal niets mee, kijk er nooit op, zo nu en dan krijg ik verzoeken om lid te worden en soms doe ik dat als ik iemand ken. Twitter en Instangram waar ik de laatste tijd veel voor uitgenodigd wordt begin ik niet aan. En nog mijn blog natuurlijk en het wordfeuten dat ik met een aantal mensen speel.
Vind het zo eigenlijk zelfs wel meer dan genoeg zo en soms zelfs wel eens te veel van het goede.
Meestal schrijf ik ’s avonds even een blogje dat is niet zoveel werk, een kwartier of zo en dan is het meestal wel klaar of ik moet iets met veel foto’s hebben dan kan het wel eens iets langer duren.
Een keer in de 3 of 4 dagen lees ik even bij andere bloggers en soms ook wel iets vaker zoals nu ik het niet zo druk met van alles heb.
Als ik bij Wim ben of Wim is hier houden we weekend loze sociale media en eigenlijk is dat best een verademing. Dan kijk ik mijn telefoon niet aan. Voor Peter heb ik apart toontje genomen dus dat is het enige waar ik op reageer als hij me appt.
Wim heeft zelf ook wel FB maar nog geen smartphone maar een gewoon mobieltje, wil ie ook niet om bovengenoemde reden. Natuurlijk heeft ie wel een computer waar ie op werkt maar ook geen tv. Het is echt een radioluisteraar en verdere informatie die er toe doet bekijkt ie op de computer. Afgelopen weekend hebben we het spel In de ban van de ring gespeeld. Alleen de uitleg lezen en begrijpen waren we al een uur mee bezig. Maar het is een heel leuk spel waarbij je samen tegen het spelbord speelt in de verschillende landen. Best wel ingewikkeld maar heel leuk om te doen.
En onze weekenden in Apeldoorn zijn voor mij echt heerlijk ontspannen en als er een ding is wat ik niet mis is het wel mijn tv.  Het is daar een mooie omgeving en we wandelen of fietsen er graag.
Thuis staat de tv best vaak aan, heel dikwijls als een soort achtergrond geluid als ik zit te werken of te schrijven op de computer.  Vaak denk ik achteraf, had beter een muziekje op kunnen zetten.  En als Wim hier is kijkt hij wel graag een poosje tv, gelukkig hebben we dezelfde smaak informatief of natuurseries.
Het is wel zo dat ik daarom ook de laatste tijd steeds minder vaak even op mijn telefoon kijk. Meestal staat er niet zo bijster veel boeiends op of dingen speldie ik best of misschien wel beter zou kunnen missen.
Maar soms heb ik ook wel zo’n dag hoor dat ik niet van mijn telefoon/computer af ben te slaan. Het is toch een soort onschuldige verslaving zo zie ik het dan maar. In ieder geval in de vorm zoals ik het doe.
Hoor wel eens van mensen die tientallen keren per dag op hun telefoon kijken, kom je dan nog ergens anders wel aan toe vraag ik me af. Laat mij dan maar lekker fietsen en buiten zijn en even helemaal alle media vergeten.  (Hoewel vanmiddag met die oostenwind en fijne sneeuw die gewoon zeer deed in mijn ogen had een dagje sociale media misschien een betere optie geweest 😉 )

Dit bericht werd geplaatst in Algemeen en getagged met , , , , , . Maak dit favoriet permalink.

23 reacties op Weekend loze sociale media

  1. matroos zegt:

    De telefoon ik was ‘de zwerver’vandaag ff kwijt ergens ging een piepje maar waar was de vraag.Uiteindelijk zat dat ding in mijn jaszak.Ik blog tegenwoordig enkel en verder niks.Wens je alvast een rustig weekend toe.

  2. Geesje zegt:

    Hoi Anneke, ik ben voorzichtig aan weer terug in blogland 🙂 Ook ik heb ervaren dat Facebook mij te veel in beslag nam, ik heb heel veel personen verwijderd, eigenlijk hou ik het nog aan vanwege het contact met vrienden op Kreta en wat familieleden. Ik volg je hier dan ook weer met plezier meis, hopelijk hoor ik nog es iets van je?

  3. Neeltje zegt:

    Heerlijk, af en lekker onbereikbaar. Hou d’r van.

  4. Marja zegt:

    Tv kan mij niet boeien en een smartphone heb ik niet, dus pc is het enige middel. Daar kijk ik een paar keer per dag of er nieuws is van mijn blogmaatjes. Verder lees ik veel.

  5. Lenjef zegt:

    Verslaving

    nog steeds groeit
    Facebook, iPhone,
    Twitter, LinkedIn en Instagram

    het web wordt angstaanjagend groot
    wie niet mee kan valt snel uit de boot

    in een zee waaruit ooit
    de voorloper
    van de eenzame mens gekropen kwam

    Soms denk ik, het hart gevuld met heimwee, terug aan de goede oude klompentijd, Anneke. 🙂
    Lenjef

  6. Natuurlijk was vroeger niet alles beter, maar het leven was wél een stuk eenvoudiger. Er was nog sociaal contact zonder Facebook en dergelijke, kinderen speelden nog buiten en het was gezellig in huis. Wij deden nog spelletjes zonder smartphone….”zucht”

  7. Hartelijke Hot Hulk zegt:

    Ben nog steeds zo gelukkig dat ik FB eruit heb geknikkerd. Ga ik ook doen met Twitter, hoewel ik daarmee toch aardig wat schaats boeken verkoop. Werd laatst door een radio programma gevraagd om voor te lezen uit mijn boek.
    Heb ik gezegd, “je koopt er maar één”. Deed ie niet.

  8. rietepietz zegt:

    Ik heb alleen m’n blog, op de laptop of pc boven, de rest heb ik allemaal niet mee. Overdag nooit TV aan, wel de radio veel op de regionale zender óf we draaien een muziekje. Mijn oude Nokiaatje kan niet zoveel gelukkig, en dat wil ik graag zo houden.

  9. Rob Alberts zegt:

    Zonder schermpjes gaat het leven gewoon door.

    Warme groet,

  10. minoesjka2 zegt:

    Hé, dat spel heb ik ook gehad, maar ik snapte er echt niets van.
    Mijn neef en nicht houden met hun partners regelmatig spelletjes avonden, dus heb ik het aan hun gegeven. Hun vinden het een leuk spel, maar het duurde inderdaad wel even voor ze het door hadden 🙂

Geef een reactie

