Nooit meer een sprei…

stoel-smallVorige winter ben ik begonnen met wat haken. Ik had een aantal pakketten wol gekocht bij het Kruidvat in de uitverkoop. Allemaal kleuren grijs/wit/zwart tinten. Wat ik er van zou gaan maken had ik nog geen idee van.
Eerst begon ik de oude stoel van mijn zwager er mee te bekleden met allemaal zeshoekjes die ik dan weer aan elkaar naaide. Man man wat een werk om al die draadjes af te hechten en dan ook nog aan elkaar te zetten. Maar goed het resultaat was goed. De stoel bleek toch veel te groot te zijn voor mijn kamer en kreeg een nieuwe eigenaar.
Van de restanten ging ik daarna maar op goed gevoel beginnen aan een sprei. Eerst breien van lapjes in allerlei patronen maar die werden weer niet allemaal hetzelfde van maat dus maar weer uitgehaald.
Dan maar haken. Op de bolle fooi begonnen met een aantal steken opzetten en voor de hand weg verschillende soorten steken gaan doen die ik me nog herinnerde uit mijn vroegere haakperiode.
Eigenlijk had ik er best lol in vulde gaatjesrijen op met gehaakte strookjes, werd best grappig eigenlijk zo. De wol was niet toereikend dus kocht ik wat bollen in dezelfde kleuren er bij.
Toen ik dacht dat ie klaar was bleek ie toch nog wel te klein te zijn. Ik had het al helemaal gehad met dat ding maar toch maar weer opgepakt en de afgelopen week best als een gek zitten haken om hem af te krijgen. En dat lukte nog ook en een uurtje geleden heb ik hem op het bed gelegd. De laatste rand die ik toegevoegd heb maakt hem eigenlijk best af.
Zal hem nog een keer een beetje moeten spannen of persen, kijken wat het beste lukt om hem helemaal strak te krijgen. Maar dat komt nog wel en hij ligt in de logeerkamer op het bed dus misschien komt het er ook gewoon nooit meer van.  Geen spreien haken meer voor mij dus. Wel had ik deze week weer wat wol gekocht want zomaar wawasmand-2-smallt haken tijdens het tv kijken vind ik wel leuk om te doen. Weet nog niet wat ik er van ga maken. Kreeg van een vriendin een boek met allemaal verschillende steken dus die ga ik denk maar eens uitproberen, misschien krijg ik er dan inspiratie van.
Vanmorgen toen ik thuis kwam lag er een brief van de gemeente. Ik maakte hem open en dacht misschien een uitnodiging voor de commissie maar nee, het was een jaaroverzicht.
Nu weet ik uit ervaring van toen ik nog op de salarisadministratie werkte dat als er iets mis gaat het wel lijkt of de duvel er mee speelt en het altijd bij dezelfde persoon verkeerd gaat. Ik bekijk het jaaroverzicht en zie meteen dat het niet klopt echt helemaal niets van klopt en besluit om meteen maar even te bellen dan heb ik het maar gehad.
Wordt doorverbonden en krijg ene Wim aan de telefoon die ik vertel dat er iets niet klopt.
Hij gaat het nakijken en zegt, u kunt nog helemaal geen overzicht gekregen hebben want die worden begin volgende week verstuurd. Alsof ik zoiets zou verzinnen.  Dus ik zeg, ze gooien hem net door de brievenbus. Wilt u een dossiernummer. Terwijl ik nog eens verder zit te kijken zie ik opeens dat het niet mijn BSN nummer is. Dat ken ik niet helemaal precies uit mijn hoofd maar dat zie ik dan wel. Ik zegt het tegen de man dus en vertel hem welk nummer het is. De naamstelling van mij klopt dus wel. Ik bel u zo even terug zegt de man, ik ga het uitzoeken hoe het zit.  Oké zeg ik, ik hoor het wel.
Hoe had ik kunnen denken dat ik gewoon een keer wel teruggebeld zou worden, ongelooflijk, hoor spreiweer helemaal niets. Wat een stelletje klootzakken zijn dat ook daar zeg.
Nou ja weer iets om toe te voegen aan mijn dossier, het wordt ondertussen een dik dossier. Zal deze week die brief eens opzoeken want volgens mij zitten ze ook al bijna aan de termijn van 12 weken waarbinnen ze hadden moeten reageren. Dan ga ik ze echt een brief sturen die ik persoonlijk af ga geven en een ontvangst bevestiging er voor vraag. Ze kunnen me wat. Kan me best voorstellen dat mensen afhaken als ze zo behandeld worden maar bij mij komt er juist een soort vechtlust boven om ze met die papieren en manier van doen om hun oren te slaan.

PS. Op mijn slaapkamer heb ik met een rol gewerkt behang die ik ooit kreeg van iemand een beetje creatief samen met goedkope rollen wit behang toch een apart effect gekregen

 

Dit bericht werd geplaatst in Algemeen en getagged met , , , , . Maak dit favoriet permalink.

12 reacties op Nooit meer een sprei…

  1. Marja zegt:

    Beetje opart slaapkamer. Grappig.
    Succes met je strijd tegen de bureaucratie.

  2. AnneMarie zegt:

    Je bent goed bezig Anneke. Volgens mij spuw je vuur zo langzamerhand.

  3. Neeltje zegt:

    Hier lapje 84 in de maak, eh haak! 😁 Heb al een liefhebber gevonden voor mijn sprei van lapjes.

  4. rietepietz zegt:

    De ambtenaar die jij trof heet vast Meneer Murphy! Bij mij ligt de bank weer eens dwars, fout op fout, om gek van te worden. Ik vond die stoel wel erg leuk geworden met die haakbekleding.

    • gewoonanneke zegt:

      Ja hij was ook heel leuk geworden maar ik heb maar een kleine kamer dus hij stond in de weg en kreeg dus een nieuwe bestemming. Tja bij de gemeente daar schijnt er bij mij altijd wat mis te moeten gaan. Het went.

  5. minoesjka2 zegt:

    Wat een slodigheden met die jaaropgave zeg!! Je hoort het op het ogenblik overal, ze beloven terug te bellen en niemand doet dat …….. ik snap niet wat dat is hoor, want het is zo makkelijk, gewoon even de telefoon pakken. Maar goed, onze standpunten zullen misschien wel ouderwets zijn ??

  6. Kakel zegt:

    Precies, bijt je er maar als een terriër in vast. Het zal ze leren!
    De sprei is mooi geworden. Ik ben een kleintje aan het haken voor een nichtje van me die een zoontje verwacht. Pfff, een heel kkarwei.

Geef een reactie

