De escape room

euromast1-smallSoms zijn dingen te persoonlijk om op mijn blog te vermelden zoals ik gisteren te horen kreeg waar ik heel erg verdrietig van werd.
Het kwam dus mooi uit dat we gisterenavond een uitje hadden van het jeugdwerk zodat ik mijn gedachten even kon verzetten met een clubje ongeregeld maar zulke betrokken en mooie mensen. Ieder anders met eigen kwaliteiten en toch met elkaar de groep die ieder jaar weer een Huttendorp organiseert waar ik nog steeds veel plezier aan beleef.
Een aantal van ons organiseert ieder jaar het uitje en dat bracht ons de afgelopen jaren al bij vele activiteiten. Karten, skiën, laser gamen, paintballen, boerengolf, bowlingen zelfs in een grote houten klomp gevaren en zo kan ik nog wel ff doorgaan.
Het is een gemêleerde groep maar de meeste zijn toch nog wel jong en die hebben zo hun eigen ideeën om vaak wel iets actiefs te doen gecombineerd met een etentje er bij.
Ik zeg altijd van te voren dat ze met mij geen rekening hoeven te houden qua activiteiten, als ik het niet meer verantwoord voor mezelf vind om aan mee te doen ga ik ze wel op de foto zetten. kinderwerk-1-4-smallEn eten met elkaar kan altijd.
Dit jaar hadden de organisatoren gekozen voor de escape room. Ik had er wel van gehoord maar nog nooit gedaan eigenlijk. En veel van het team ook niet.
Dus wij naar Rotterdam, onder de Euromast in de Parkhaven met uitzicht op het water op een boot die omgebouwd was tot restaurant en onderin waren de escape kamers gemaakt met de naam “De Zwarte Zwaan”.
Eerst met elkaar gegeten, heel gezellig, weer wat bijgepraat met elkaar en daarna was het dus tijd voor de escape room. Heel wat hilariteit was er al geweest want de link van escape room naar darkroom was heel snel al gelegd.
Maar goed wij gingen met een groep naar de machinekamer, helemaal onderin de boot.
Daar moesten we proberen om met elkaar binnen een uur allerlei codes te vinden en daarmee kluizen, koffers en andere afgesloten dingen open te krijgen. In al die zaken zaten vlaggen en daarmee moesten we de code vinden om uit de escape room te komen.
Ik vond het hartstikke leuk om te doen en we konden goed samenwerken zodat we al vrij snel heel wat sloten hadden ontcijferd en geopend en wat vlaggen hadden gevonden.
rotterdam-4-smallAlleen in welke volgorde die vlaggen moesten zijn kwamen we nog niet zo snel uit. De andere gingen er vanuit dat de volgorde van het vinden van de vlaggen bepalend was maar ik vond dat gek want niet iedereen vindt toch in dezelfde volgorde alle codes en dus vlaggen. Maar ga met 5 cijfers eens mogelijkheden maken, onbegonnen werk.
We konden twee hints krijgen en een hint was kijk naar de kapstok. En nadat een van onze medewerkers in zijn enthousiasme een haak van de kapstok had gesloopt haha bleek de clou weer door een ander gegeven te worden. De vlaggen hadden allemaal verschillende lengtes. Dus snel de vlaggen van klein naar groot opgehangen en de code ingetoetst en Yes dat bleek inderdaad de goede code te zijn en waren we net binnen het uur ontsnapt.
escapeZou dat niet gelukt zijn zou er een torpedo op de Euromast aan gestuurd worden nou dat hadden wij toch maar mooi voorkomen natuurlijk haha.  Het was echt heel leuk om te doen hoor en zeker toen de andere groep er niet in geslaagd was om op tijd klaar te zijn was deze overwinning nog dubbel leuk zo.
Zo rond twaalf uur waren we allemaal klaar en kon er weer een escape beginnen. Er was inmiddels een lekker pak sneeuw gevallen en onderweg sneeuwde het ook nog flink. Niet echt prettig om in te rijden. Ik reed met Peter mee maar een van die meiden had nog niet zo lang haar rijbewijs en die zaten met drie meiden in de auto.  escape-annekeToen we langs hun auto reden stonden ze er alle drie naast dus wij dachten dat er iets aan de hand was maar nee hoor, ze stonden gewoon even wat foto’s te maken in de sneeuw. Zo zie je de jeugd maakt zich daar minder druk om dan ik dat doe en dat is maar gelukkig ook.
Peter moest nog een van het team wegbrengen naar Bergambacht en ik ben even met het meegereden. Door het sneeuwen slecht zich en er werd dan ook langzaam gereden maar we kwamen allemaal weer gezond en wel thuis.
Een echt leuke avond zo met elkaar die ik wel even kon gebruiken.

 

Dit bericht werd geplaatst in Algemeen en getagged met , , , , , , , . Maak dit favoriet permalink.

16 reacties op De escape room

  1. rietepietz zegt:

    Hoor je veel over ja, de boot ken ik wel, wij hebben er gegeten op het “bijna net echt huwelijk” huwelijk van onze dochter voor we in de Splas gingen.
    Fijn dat je even kon ontspannen , verdrietig nieuws moet verwerkt worden en het even van je af zeten kán soms helpen. Sterkte!.

  2. Fijn dat je zo naar je zin in “Rotjeknor” hebt gehad Anneke.

  3. minoesjka2 zegt:

    Wat fijn dat je even lekker ontspannen kon na dat verdrietige nieuws. Het zal er niet mee over gaan, maar goed om even los te laten.
    En ja, een escaperoom heb ik ook al veel over gehoord. Er zijn wel eens stemmen opgegaan om dat met een teamuitje te gaan doen, zeker ook omdat een collega een bijbaantje heeft in een andere escaperoom dan waar jullie zijn geweest.

    • gewoonanneke zegt:

      Was inderdaad even het focus op wat anders. Ik vond het best leuk en iedereen kan ook meedoen oud en jong en conditie is niet belangrijk. Vond het wel een ervaring. Er schijnen heel veel van dit soort gelegenheden te zijn in Rotterdam.

  4. Marja zegt:

    Heerlijke afleiding van verdrietig nieuws. Sterkte!

  5. Kakel zegt:

    Roos heeft een keer in een Escaperoom in Delft opgesloten gezeten. Ze vond het waanzinnig.
    Fijn dat je de sores van je af hebt kunnen zetten.

  6. tagrijn zegt:

    Fijn dat je met zo’n leuke avond even je zinnen kon verzetten. En gelijk een heldin: Rotterdams trots gered.

  7. ria zegt:

    Als het allemaal even tegen zit is het fijn als er even ontspanning is.

Geef een reactie

