Van de trappers….

img_1350Vandaag gezellig met zussie op stap, het weer viel wel na gisteren tegen, de wind gedraaid, stevig westenwindje en bewolkt maar goed toch op de pedalen gegaan.
Zussie opgehaald en daarna wilden we even naar de Action, ik had nog wat dingen nodig voor mijn klusmissie dus dat kwam mooi uit.
Halverwege voelde ik opeens dat mijn trapper los zat en dat is best link natuurlijk. Dus gestopt maar ik kon er niets aan doen zodat hij weer bleef zitten. Nu gebeurde het net op een punt waar een aantal werkketen stonden dus ik zei, ik ga even vragen of ze duck-tape hebben dat is overal goed voor en dan kan ik hem misschien fixeren.
De keet binnengestapt waar een man aan het werk was dus ik zei wat er aan de hand was en hij zei meteen, ik kijk wel even voor je. (Ridders bestaan nog steeds, wat een aardige man zeg). De fiets achter het hek gezet en de man ging even kijken of hij er iets aan doen kon maar er was iets afgebroken en dat kon niet meer gemaakt worden. Ik was er al bang voor. Duck-tape zal ook niet helpen zei hij, misschien kan je proberen op het pennetje te fietsen naar een fietsenmaker toe maar goed, na mijn laatste valpartijen zat ik daar nu niet direct op te wachten.
Dus de trapper er maar weet los op gezet en heel voorzichtig teruggefietst naar het dorp waar mijn zus woont en meteen naar de fietsenmaker.  Binnen een vloek en een zucht (bijna letterlijk want hij had het druk) maakte hij toch boekenkasteven mijn fiets en binnen 10 minuten had ik twee nieuwe trappers met maakloon erbij 12,95 daar kan je niet voor tobben of te wel geen ongelukken voor krijgen.
Wij onze weg weer vervolgd, het fietste toch wel een stuk prettiger zo 😉 , zo’n km of 8 extra gefietst, kwamen we op de plaats van bestemming en vonden we wel een lekker bakje koffie verdiend te hebben, even in de Boekenkast, een leuk soort grand café  in Capelle aan den IJssel lekker wat gaan drinken.
Er was ook nog markt daar, gaan shoppen, slaagde in mijn missie en vond zelfs nog een cadeautje voor mijn zus die zondag jarig is.
Gisteren was ik in mijn uppie gaan snuffelen bij Karwei, bij kringloopwinkels of ik nog dingen kon vinden die ik kan gebruiken bij het opknappen van mijn bijkeuken. Moet nog wat afwerklatjes hebben en een plank maar die moet even iemand voor me ophalen, die kon ik niet meenemen op mijn fiets.
Eigenlijk had ik meteen wel weer zin om nog wat te gaan klussen vanmiddag maar alles wat ik nu zou kunnen doen zou toch wel heel wat werk zijn en donderdag is ook altijd mijn werk voor de krant inleveren dus daar maar aan gaan werken. Gisteren het plafond helemaal al geverfd en nog de sponningen van een raampje.
Maandag maar weer aan de slag verderimg_9976-small gaan, heb er wel zin in. Zie het al weer helemaal voor me hoe het gaat worden. Gaan nog wel heel wat uurtjes inzitten denk ik zomaar en dan nog een keer alles er uit om nieuw zeil er in te leggen maar dat is van later orde. Daar moet ik natuurlijk wel hulp voor hebben met al die apparatuur er uit slepen. Maar dat komt vast goed en dan zal het hopelijk weer tuinweer worden……..
Laat de lente maar komen.
P.s.  Mijn trap heeft alle klusjes en verfsessies goed overleefd en dat is duidelijk te zien haha…..

Dit bericht werd geplaatst in Algemeen en getagged met , , , , , . Maak dit favoriet permalink.

6 reacties op Van de trappers….

  1. Geesje zegt:

    Bezig bijtje ben je! (nog steeds dus!)

  2. Neeltje zegt:

    Fijn, zo’n zussendag.

  3. Hartelijke Hot Hulk zegt:

    Powergirl!
    Pedalen stuk trappen !!!!!!!

  4. rietepietz zegt:

    Ja levensgevaarlijk als je niet op je trappers kunt rekenen, gelukkig dat je even snel geholpen kon worden door die fietsenmaker. je bijkeuken doet een beetje Grieks aan door de kleurtjes, je bent me wel een pittige tante hoor.

  5. ria zegt:

    Wil je nog schilderen kom maar naar mij:-)

Geef een reactie

