Klussen maar…

images0kat57bkHeb me vandaag maar weer op het klussen gegooid. De bijkeuken is eigenlijk mijn laatste missie en ik ben daar nog wel even mee bezig. Het is toch wel meer werk dan ik gedacht had of ik ga toch al weer meer doen dan ik gepland had. Toch nog maar een andere lamp en ja overal nieuwe deurkrukken genomen dus die laatste ook nog maar vervangen.
Zo ongemerkt komen er toch wel weer wat kosten bij. De verf en alles had ik allemaal al klaar maar nieuw behangetje, toch nog een pot verf wat afwerklatjes en kabelgootjes, heb nou eenmaal een hekel aan loshangende snoertjes.
Maar goed het knapt er wel van op en het geeft mij weer de gelegenheid om eens te gaan snuffelen bij Karwei, iets wat ik toch wel bijzonder leuk vind om te doen en ik doe daar altijd wel ideeën op. Ook wil ik altijd wel van te voren weten wat het kost en prijzen vergelijken met andere winkels.
Ik had leuke afwerklatjes gezien maar lastig natuurlijk om op de fiets mee te nemen want de dichtstbijzijnde Karwei is 9 km bij mij vandaan. En ik ken mijn onhandigheden te goed om daar niet aan te gaan beginnen. Dus op het dorp bij ons bij twee Doe-het-zelvers wezen kijken en die hadden ze dus gewoon niet. Ik dacht ook een kabelgoot daar te kopen en die was gewoon 1 euro duurder en daar heb ik dan altijd een hekel aan.
Ik vertaal het altijd naar kopjes koffie bij de Hema dus 3 kabelgootjes is toch 1 1/2 kop koffie ;).
Maar goed mijn zoon woont heel dicht bij de Karwei dus als ik wat heb dan brengt hij het wel even bij mij thuis want hij werkt dicht bij mij in de buurt dat is dan wel weer makkelijk geworden voor me en voor hem een kleine moeite.
Ik vond de verschillen tussen de Karwei en de dorpswinkels toch wel opvallend. Sowieso stond er bij een hoop artikelen geen prijs en als je dan wilt weten wat het kost moeten ze eerst een prijslijst opzoeken en kijken en dan is het nog een schatting. En dat vind ik niet prettig, ik snuffel graag even.  De deurkruk die ik gezien had bij Karwei kostte in de dorpswinkel gewoon 20 euro meer. Het is toch geen wonder dat mensen dan ergens anders naar toe gaan.
En ik snap het wel, grotere inkopen natuurlijk zo’n grote zaak maar toch, mensen letten best wel op de prijzen, althans ik wel en ik denk andere ook wel dus.
Vanmorgen kreeg ik de Karwei folder en daar stond in dat zaterdag alle deuren en deurkrukken met 25% korting zijn dus dat komt dan wel weer mooi uit. (6 koppen koffie bij de Hema verschil haha) Dat doe ik eigenlijk altijd wel als ik iets duurs ga kopen, wachten tot er kortingsbonnen zijn, dat is toch wel de moeite.
Ach zo ben ik lekker weer aan het rommelen in huis, het was toch geen weer om te gaan fietsen, grijs en regenachtig. Dus wat dat betreft heb ik de goede tijd gekozen om dit klusje te klaren.

Dit bericht werd geplaatst in Algemeen en getagged met , , , , . Maak dit favoriet permalink.

8 reacties op Klussen maar…

  1. Hillechien zegt:

    Hier rijden we ook een blokje om voor goedkoper hoor. Leuk dat geklus, mag ik binnenkort ook gaan doen in onze keuken 🙂

  2. rietepietz zegt:

    ja inderdaad is dat één van de problemen van de kleine winkelier. De grotere bouwmarkten hebben ook meestal meer keus. Wij hebben ook nog een “ijzerwinkel” in het dorp waar ik vaker miskleun als ik iets zoek dan dat ik er slaag.

  3. minoesjka2 zegt:

    Geweldige vergelijking, met koppen koffie bij de Hema 🙂
    En, wat ik gehoord heb komt er van de week nog genoeg klusweer aan…..

  4. AnneMarie zegt:

    Kun je straks weer lekker koffie drinken bij de hema met al die besparingen.

Geef een reactie

