Koninklijk bezoek in de polder

Vandaag stond er een bezoek van Willem Alexander en Maxima op het programma in de Krimpenerwaard. Een werkbezoek, ze kwamen niet in ons dorp maar wel in verschillende omliggende dorpen.
Nu heb ik een heel leuke collega bij de krant, in al de jaren dat ik er werk eigenlijk de eerste die overlegt als er iets is dat buiten onze eigen regio’s valt zoals dit werkbezoek.
Alleen dit keer, ik had het persbericht nog niet binnen en gelezen of ik kreeg al een mail van hem dat hij een accreditatie had aangevraagd en al gekregen. (Bij grote evenementen worden alleen “geaccrediteerde journalisten”, dus waarvan de betrouwbaarheid is geverifieerd, toegelaten)
Fait accompli, we kregen maar een perskaart voor onze krant. De smiecht. Nou ja ik gun het hem wel al had ik het zelf ook wel leuk gevonden om op een goede plek foto’s te kunnen maken natuurlijk. Maar niet dus.
Vanmorgen ben ik dus gewoon gaan werken en ik had ook geen zin om ergens in de massa te gaan staan om een glimp op te vangen of misschien nog een foto te kunnen maken.
Ik hoorde van iemand die er wel geweest was dat ze al op ongeveer de zesde rij stond en ergens in de verte de Koning en Koningin zag lopen, lang staan wachten voordat ze kwamen en binnen twee minuten waren ze weer verdwenen. Zo gaat het natuurlijk ze hadden een druk programma’s met bezoeken aan zo’n 4 kernen dus.
Op FB krijg ik genoeg te zien van de fotografen die er wel geweest waren en mensen die er foto’s gemaakt hebben.
Ze troffen het vandaag wel met het weer trouwens, als ik de weerberichten moet geloven wordt het alleen maar slechter en lijkt dit wel de mooiste dan van de week geweest te zijn.
Dat is natuurlijk wel leuk voor de vele mensen die stonden te wachten en te kijken.
In de dorpen waar ze kwam zag ik ook wel dat sommige mensen de vlag uit gedaan hadden en rood/wit/blauwe ballonnen bogen bij het winkelcentrum. Feestelijk alles aangekleed of ze daar wat van gezien heb, ben bang van niet maar het leefde toch wel bij de mensen blijkbaar. En de dames bij de Hema hadden oranje shirtjes aangetrokken.
Zonder chauvinistisch te zijn mag ik best zeggen dat de Krimpenerwaard best een mooi gebied is en hoop dat de hoge bezoekers daar ook iets van meegekregen hebben. (Al is dit niet de mooiste tijd van het jaar natuurlijk in de polder )
(Foto’s gepikt van de FB site van de gemeente Krimpenerwaard, ga er maar vanuit dat die voor alle bewoners van onze gemeente zijn 😉 )

 

.

Dit bericht werd geplaatst in Algemeen, Polderverhalen en getagged met , , , . Maak dit favoriet permalink.

9 reacties op Koninklijk bezoek in de polder

  1. rietepietz zegt:

    Grappig, ik moest aan je denken toen ik hoorde van dat bezoek. Lijkt me voor het stel eigenlijk best vervelend om altijd door rijen dik mensen met camera’s door te moeten lopen. Nou ja, je hebt in ieder geval tóch foto’s, dit is zo’n gevalletje, beter goed gepikt ( al neem ik dat niet al te letterlijk) dan slecht gemaakt met een heleboel hoofden ervoor;-)

  2. Neeltje zegt:

    Met koningsdag komen ze hier naar toe. Maar ik zit thuis voor de buis gekluisterd. Zit ik tenminste eerste rang.

  3. Neeltje zegt:

    Koningsdag met een hoofdletter natuurlijk! 😁

  4. Mrs. T. zegt:

    Wat een prachtig paar is het toch.

  5. minoesjka2 zegt:

    Mooie foto’s, maar ik kan goed begrijpen en dat jij ze, diep in je hart eigenlijk wel zelf had willen maken.

Geef een reactie

