Bureau Kijk in de Vegte

stekkerdozenZondagmiddag luister ik meestal naar radio 2 tussen 12 en 2 heb je dan Bureau Kijk in de Vegte. In dat programma kan je allerlei vragen stellen over de gekste dingen eigenlijk.
En ik vind dat wel leuk om te horen.
Soms komen er vragen langs over dingen die ik me ook wel eens afgevraagd heb zoals waarom blijven plastic bakjes of dingen altijd veel natter na het afwassen dan bijvoorbeeld kopjes of bestek.
Of waarom zit er in een wasmachine een raampje en in een wasdroger meestal niet. Of waarom worden tosti’s schuin doorgesneden.
Nou ja zo kan ik nog wel even doorgaan, wil je antwoorden kijk op de site van radio 2 daar staan ze allemaal als geluidsfragmenten.
Met het opknappen van mijn bijkeuken wilde ik een nieuwe stekkerdoos voor mijn apparaten die daar staan, wasmachines (nog steeds 2 😉 )de koelkast, magnetron en oven.
Ik heb nu eenmaal een enorme hekel aan allerlei snoeren die overal te zien zijn en in de weg zitten.
Dus zocht ik vanmiddag toen ik met mijn zussie op pad was bij de Karwei een stekkerdoos en wel een bijzondere want ik wilde er een waarbij de stekkers er NAAST elkaar in gedaan kunnen worden en niet BOVEN elkaar. stkker
Probeer het maar eens in zo’n geaarde stekkerdoos om in alle vakjes stekkers te krijgen dat lukt echt nooit. En vooral die “dikke” stekkers zoals rond de kerstdagen voor de verlichting is eigenlijk best lastig. Je ziet ze ook wel dat ze scheef zitten, daar gaat het iets beter in maar ik wilde ze gewoon recht naast elkaar hebben zodat alles draden weg te werken zijn naar beneden. Een tik van me, ik weet het maar er is mee te leven hoor. Zussie snapt niet waar ik me zo druk over maak. Eigenlijk ben ik heel gemakkelijk maar met dat soort dingen wil ik gewoon graag datgene dat ik in mijn kop heb zitten.
Nou ja nergens te zien en ik dacht, dat zou nou een leuke vraag zijn voor Bureau Kijk in de Vegte. Waarom in vredesnaam zijn de meeste stekkerdozen zoals ze zijn daar moet toch ergens een idee of zo achter zitten. Of juist niet, nooit over nagedacht.
Maar goed bij mijn werkgever had ik er een gezien waar ze wel naast elkaar zitten dus ze moesten er wel zijn.
Vanavond even gaan shoppen op internet en ja hoor eigenlijk meteen al kwam ik er een aantal tegen.
De eerste die ik zag was 159,00. Nou wil ik er wel wat aan uitgeven maar dat vond ik toch wel veel te gortig dus ging ik verder zoeken en bij Conrad, een 6-delige stekkerdoos voor 14,95 met keurig de mogelijkheid om de stekkers naast elkaar er in te doen. Met een schakelaar er bij om alles in een keer uit te schakelen. (Koelkast natuurlijk in apart stopcontact 😉 ) 1417170_bb_00_fb-eps
Meteen besteld, niet langer over nadenken. Blijft nog wel de vraag en misschien ga ik die toch nog wel een keer stellen waarom bij Doe-het-zelfs groothandels die dingen niet te koop zijn. Volgens mij moeten wel meer mensen daar profijt van kunnen hebben toch.
Bizar trouwens hoeveel soorten stekkerdozen er eigenlijk bestaan kwam ik achter, alleen bij Conrad zag ik zo’n 400 verschillende soorten.

Dit bericht werd geplaatst in Algemeen en getagged met , , , , , . Maak dit favoriet permalink.

15 reacties op Bureau Kijk in de Vegte

  1. matroos zegt:

    Nou zeg je lijkt mij wel,ik wil het ook zo want net wat je zegt bij die schuine gaan verschillende stekkers er niet of slecht in.Wanneer en wie dat heeft bedacht geen idee,maar een groot licht was het niet.Ik luister ook naar Bureau Kijk in de Vegte,best leerzaam.

  2. Marja zegt:

    Herkenbare tic. Robbert heeft hier ook “last” van.

  3. Inderdaad Anneke, dat is best lastig. Maar €159 voor een stekkerdoos, is toch wel een beetje te gek.

  4. rietepietz zegt:

    Je zou bijna zeggen dat “een draadje los zit” bij die fabrikant van die dure stekkerdoos;-) Maar je hebt gelijk, als hier géén speciale reden voor is wordt er gewoon te weinig nagedacht door de mensen die ze ontwikkelen.

  5. minoesjka2 zegt:

    Grappig joh, ik ken dat programma kijk in de vegte niet, maar ……… ik ken wel het programma : vraag het de bieb, op radio rijnmond, zaterdags tussen 12 en 2 en heeft dus dezelfde opzet. En laten ze daar nu toevallig gisteren ook een vraag krijgen over waarom plastic bakjes langer nat blijven 🙂
    Nou ja, hoe bizar kun je het maken hé ……………….

Geef een reactie

