Niet te stoppen……..

imagesderyguhfIk schiet al aardig op met mijn bijkeuken.  Nog een kastje en de buitendeur maar die kan pas als het een dag mooi weer is en hij open kan blijven staan dus.
Nog wat afwerklatjes aanbrengen, de nieuwe stekkerdoos die hopelijk morgen komt aansluiten en dan natuurlijk nog nieuw zeil er in leggen. Maar dat kan ik niet alleen want die zware wasmachines kan ik wel een stukje verschuiven maar niet naar buiten sjouwen, ik ken nog wel een beetje mijn beperkingen. Maar Peter heeft al gezegd een keer te willen helpen alleen die is momenteel lekker een weekje op wintersport met zijn lief. Dat konden ze goed gebruiken.
Heb echt de laatste week ontzettend hard gewerkt en op een of andere manier kan ik dan ook gewoon niet stoppen. Ik blijf maar doorgaan en dat is ’s morgens goed te merken als ik mijn bed uit stap want al mijn spieren doen dan zeer, vooral in mijn nek. Eigen schuld dikke bult denk ik, allemaal werken boven je hoofd en te lang achter elkaar dan krijg je dat. Je zou er gewoon ook eens wat langer over kunnen doen Anna, spreek ik mezelf dan streng toe. Maar zo zit ik nou eenmaal niet in elkaar.
Vandaag het laatste stukje behangen. Gisteren al mijn apparaten verzet, het zeil er onderuit gehaald en meteen allemaal goed schoongemaakt. Ze staan echt te schitteren en te blinken in mijn bijkeuken. Het ruikt helemaal zelfs helemaal naar schoonmaken.
En dan beginnen de leuke dingen. De luxaflex weer ophangen, een paar kastjes ophangen die ik nog had. En de letterbak die ik een paar weken geleden grijs had geverfd vond ik toch een beetje erg somber dus die heb ik ook nog maar even weer wit geschilderd.
In mijn toch wel oude huis zijn de muren soms heel vervelend om in te boren maar als ik de letterbak ophang ben ik gewoon binnen 5 minuten klaar. Afmeten, waterpas of het recht is, gaatjes boren, meteen goed, plugje er in en schroef en ophangen maar en dan vullen met de prulletjes die ik nog had. Zo leuk om te doen.
399px-japanese_cruiser_haguroTussendoor heb ik vanmiddag nog een bloemenlegging op de begraafplaats door de burgemeester voor iemand die bij de slag om de Javazee is omgekomen uit ons dorp en er is voor hem een herinneringsplaque gekomen. Vandaag is het 75 jaar geleden dat die slag plaatsvond. Heel de dag praktisch geregend en als we daar zijn is het droog, hoe kan het. https://nl.wikipedia.org/wiki/Slag_in_de_Javazee
Als ik weer thuis ben zeg ik tegen mezelf ga nu eerst even een uurtje rusten. Lekker zitten of even op de bank liggen. Maar ik voel me helemaal niet moe. Drink wel even een bakje thee maar halverwege ben ik al weer bezig.
Het voelt ook wel een beetje weemoedig eigenlijk hoe gek dat misschien ook klinkt. Want het is wel mijn laatste klus in huis die ik nog doen moest en ik doe dat zo graag.
Ik heb nu mijn hele huis van boven naar beneden helemaal aangepakt. Alles opnieuw behangen, geverfd, nieuwe deurkrukken, sommige nieuwe deuren zelfs genomen. Verbouwd, open haard gemaakt, nieuwe vensterbanken. Kortom echt heel veel werk gedaan en het ook met zoveel plezier gedaan.  Mijn slaapkamer had ik nog gedaan toen ik nog werkte en de laatste 4 jaar dat ik nu thuis ben heb ik de aklusser.jpgndere twee slaapkamers, de badkamer, gang en overlopen. Kamer, keuken en nu als laatste mijn bijkeuken en toilet gedaan.  Helemaal mijn huis van gemaakt. Maar denk ik dan wel, wat moet ik volgend jaar gaan doen als het weer zulke binnenblijfweken zijn, grijs en somber, echte klusweken dus.
Ach dan zal er wel weer wat anders te doen zijn denk ik zomaar, zo gaat het meestal dus om me daar nu al druk om te maken.
En nu maar hopen dat het eens een beetje lekker weer wordt om weer eens naar buiten te gaan daar heb ik ook wel weer eens zin in.

Plaatjes internet

 

Dit bericht werd geplaatst in Algemeen en getagged met , , , , . Maak dit favoriet permalink.

12 reacties op Niet te stoppen……..

  1. Marja zegt:

    Ik benijd je om je energie. Top.

  2. De slag om de Javazee is vreselijk geweest, ik heb de goede man niet gekend, maar een oom van mij is daar ook bij omgekomen. Het is zeker te hopen dat het beter weer wordt, dit ben ik echt zat.

  3. rietepietz zegt:

    Nou zóveel klussen zou me ondertussen toch wel wat zijn. Maar je kunt áltijd nog in het vrijwilligerswerk aan het klussen slaan , er zijn genoeg ouderen die blij van je zouden worden;-)

  4. matroos zegt:

    Of weer van voor af aan beginnen ha ha.Hier zijn we ook altijd bezig wel in een rustig tempo trouwens anders is het werk zo gauw op.

  5. minoesjka2 zegt:

    Kan me voorstellen dat je haast weemoedig word, nu je laatste klus bijna klaar is. Maar het is precies zoals je schrijft, er zal echt wel wat anders komen wat je met dit weer kan gaan doen. Je bent creatief genoeg om daar een nieuwe ingeving voor te krijgen.

Geef een reactie

