Spetter pieter pater…….

Na zo’n enerverend weekend was ik wel toe aan wat rust. Vandaag zou mijn vinyl voor de bijkeuken bezorgd worden. Om 8 uur kon ik bellen hoe laat ze zouden komen. Tussen 10.00 en 13.00 uur werd er gezegd. Heerlijk dacht ik, nog even omdraaien, toch voor alle zekerheid maar even een wekker gezet en om 9 uur op mijn gemakkie gaan douchen, heerlijk alles rustig aan doen.
Zo half 12 werd de bestelling afgeleverd dus mooi volgens de afspraak. Meteen daarna op de fiets gestapt. Had nog een paar vazen die ik naar de kringloop wilde brengen en nog even naar de Action om een paar nieuwe matten te kopen.
Op de terugweg weer eens een lang route door de polder genomen. Ik was daar zo ontzettend aan toe om even gewoon weer eens ergens te stoppen, te kijken, te genieten vooral van wat ik zag en hoorde.
Allereerst hoorde ik weer de kieviten en in een plas in een weiland zag ik een aantal scholeksters, best dichtbij alleen voordat ik mijn camera uitgepakt had waren ze al weer verdwenen helaas. Maar verderop zag ik er ook weer een paar bij een plas water. Ik vind het zulke mooie vogels om te zien met die felle rode snavels. Op de achtergrond nog een stelletje bergeenden. Wel op een flinke afstand dus niet zo heel mooi om foto’s van te nemen.
Even later zag ik een zwaan, nou is dat niet heel bijzonder er zijn er honderden bij ons in de polder maar deze was bezig met een uitgebreid bad te nemen en te poetsen. Spetter pieter pater, lekker in het water, ga maar vast naar huis, ik kom een druppel later. Aan dat versje van Herman van Veen moest ik toen wel denken al ging dat over de een Alfred Jodocus Kwak, maar een kniesoor die daar op let.
Eindelijk weer eens wat foto’s maken. Een lekker zonnetje erbij. Daar word ik vrolijk van. De was die buiten hangt te wapperen en drogen……….Het wordt lente je ziet, ruikt en hoort het overal, heb er echt zin in…….

Dit bericht werd geplaatst in Algemeen. Bookmark de permalink .

14 reacties op Spetter pieter pater…….

  1. Rob Alberts zegt:

    Ik kijk ook uit naar de lente. Maar ik voel alleen maar regen.

    Natte groet,

  2. JasMien zegt:

    Die zwaan geniet ervan, prachtig!

  3. AnneMarie zegt:

    Spetter pieter pater…. Dat is nostalgie. We hebben hem hier grijs gedraaid. Weer mooie foto’s 😊

    • gewoonanneke zegt:

      Het was het enige bandje nog kan je nagaan dat ik van mijn zoon niet weg mocht doen zo grappig. Hij heeft het inderdaad ook grijs gedraaid. Heb gelukkig nog een cassette deck .

  4. Super fraaie foto’s van de badderende Zwaan, het geeft ook een echt voorjaarsgevoel Anneke.

  5. rietepietz zegt:

    n het leverde toch maar weer een mooie serie foto’s op!

  6. ria zegt:

    Spetterende foto’s van de spetterende zwaan. Mooi

  7. Plato zegt:

    Joh, die spetterfoto’s zijn prachtig. Wat een details. Echt mooi.

  8. minoesjka2 zegt:

    Ja, heerlijk hé, dat het langzaam weer lente word 🙂 Daar wordt ik echt weer helemaal vrolijk van.

Geef een reactie

