Klussen met hindernissen…..

Afgelopen zaterdag zag ik bij de kringloop een fiets staan, de kringloop was gesloten vandaar dat ik besloten had om vanmorgen op tijd er naar toe te gaan om te kijken of het wat is. Ik zoek namelijk nog een fiets voor als mijn lief in het weekend er is om een stukje te kunnen fietsen.
En als ik toch op tijd wilde dacht ik ga ik van te voren ontbijten bij de Hema. Ik was er op tijd dat was geen punt alleen de enige dag dat er geen ontbijt bij de Hema is was dus vandaag en de winkel was nog gesloten. Even wat rondgelopen en toch maar om 10 uur toen ze open gingen een “gewoon” broodje gegeten want tenslotte had ik nog niets gegeten.
Bij de kringloop ging ik bij de fiets kijken, ze vroegen er 40 euro voor, op zich zag hij er niet verkeerd uit maar ik kon het niet proberen want de achterband was leeg. De technische man kwam wel met een pomp maar ik ken die pompen, dat zijn rotdingen, ben er ooit ook een keer ingetrapt en had er een gekocht. Nou ja ik zei tegen die man voor 30 euro neem ik hem want ik moet dan toch een nieuwe band nog kopen er voor. Na enig overleg vonden ze het goed, ik dacht voor 30 euro heb ik geen miskoop gedaan. Bij de action een nieuw bandje kopen en er om leggen en klaar is kees voor zo’n 40 euro heb ik een extra fiets dan.
Nu nog even mijn zwager lief aankijken, die heeft zo’n fietsendrager of hij hem op wil halen en anders ga ik daar gewoon een nieuwe band er om leggen en fiets ik hem zelf naar huis ook nog een optie. Heb het gevraagd en dat vonden ze prima, die man wilde dan ook wel helpen nog.
Heerlijk door de polder gefietst, er is momenteel zoveel te zien en te horen dat ik ogen en oren tekort kom eigenlijk.  Toch nog wel wat foto’s gemaakt, de eerste vlinder een kleine vos gespot, mooi om te zien, vinken en een vergadering van eksters leek het wel. Ik wilde  ook wel naar huis weer om de buitendeur te verven.  Met dit weer kan ie lekker open staan om te drogen.
Buitendeur geverfd, nog een paar stopcontacten geverfd.  Mijn bijkeuken is eigenlijk best goed geslaagd alleen de afwerklatjes zijn rampzalig, dat ziet er echt niet uit. In plaats dat ze wat afgewerkt hebben en min of meer onzichtbaar zijn vallen ze op doordat ze niet goed zitten gewoon.
Nu had ik op de zolder nog hardhouten latjes ontdekte ik een paar weken geleden, die dus gepakt, geschuurd en eens van te voren bedacht hoe ik die latjes aan vier kanten kan verven zonder dat ik ze ergens als ze al geverfd zijn beet moet pakken.
Mijn idee was dus om aan beide kopse kanten een haak er in te schroeven, die zou ik dan kunnen hangen aan mijn waslijn  haken onder het afdak van mijn blokhut en met touwtjes die ik op lengte ook van te voren maakte zodat ik ze op kon hangen en het laatste stukje nog verven.


En verdraaid dat werkte ook nog tot het tweede latje, ik hing hem aan de ene kant op de haak en wilde de andere kant aan het touw ophangen maar de haak die ik er in gedraaid had schoot er af en als een pijl uit een boog vloog mijn latje de vijver in…..sjips……. dat was ff balen al moest ik er eigenlijk ook wel hard om lachen het was zo’n komisch gezicht.
Nou ja veel kon ik er niet aan doen dan alleen maar weer ophangen en laten drogen en morgen of overmorgen maar opnieuw schuren en verven, het is niet anders. Klussen kan niet altijd goed gaan maar de deur en stopcontacten waren mooi geworden.  Bij het schuren van de latjes kreeg ik ook al meteen twee splinters in mijn hand. Een zat flink diep en dat doet gewoon zeer, heel irritant vind ik dat. Meteen maar een naald verhit en gewoon de huid open gemaakt en geprobeerd de splinter te verwijderen. De een was er zo uit maar bij de tweede moest ik wel flink wroeten en nog met een pincet erbij gaf hij zich toch gewonnen. Met vanavond nog een heel gezellig kinderwerkvergadering was het weer best een drukke maar ook wel leuke dag zo.

 

Dit bericht werd geplaatst in Algemeen, Polderverhalen en getagged met , , , , , , , . Maak dit favoriet permalink.

14 reacties op Klussen met hindernissen…..

  1. matroos zegt:

    Jij kunt echt niet stil zitten hé?Wel fijn dat Wim nu ook een fiets heeft.

  2. gewoonanneke zegt:

    Mijn ebike breng ik ook naar de fietsen maker daar begin ik niet aan

  3. Zeker de achterband van een e-bike is zelf niet te plakken, het hele wiel moet er geloof ik uit.

  4. “Bezig bijtje” zou ik zo zeggen…

  5. rietepietz zegt:

    Top aankoop! hoek;-) Mooi op tijd voor de lente, kunnen jullie weer lekker samen fietsen.
    Banden plakken doen we niet meer zelf, we gunnen het de fietsenmaker op de

  6. minoesjka2 zegt:

    Nou die fiets is een mooi koopje 🙂 Wel lekker met de naderende zomer, dan kunnen jullie lekker samen fietsen.

  7. Kakel zegt:

    Dat heb je weer bliksems handig aangepakt. Zowel de aanschaf van de fiets als het verven van de latjes. Jij bent voor geen gat te vangen (-:

Geef een reactie

