Afgestemd….

Godzilla_Empire_RevealDe laatste weken kon je geen programma aanzetten of er zat wel een of andere politicus in, kon die koppen op een gegeven moment niet meer zien en de mooie praatjes en beloftes niet meer aanhoren.
Gisteren was het natuurlijk helemaal nogevenopdelaatstedagproberenzieltjestewinnen.
En ik behoorde niet tot de 3 miljoen mensen die het slotdebat gevolgd hebben, ik had even gepast.
Was wat aan het zappen op de televisie en kwam een monsterlijke film tegen Godzilla iets in het genre van King Kong. Ook hier een verslaggeefster en een wetenschapper die alles overleven en de stad redden. Wikipedia zegt o.a. dit er over.
De naam Godzilla is een verbastering van zijn Japanse naam Gojira. Dit is een combinatie van twee Japanse woorden: gorira, wat gorilla betekent, en kujira, wat walvis betekent. Over de oorsprong van deze naam bestaan veel verhalen. Zo wordt beweerd dat in een vroeg productiestadium Godzilla inderdaad een soort kruising tussen een gorilla en een walvis zou wordenEen andere theorie is dat Gojira de bijnaam was van een bijzonder forse medewerker in de Toho Studio.
Ik stemde daar maar even op af. Hoef er niet bij na te denken en kan er ook nog wat anders bijdoen zoals wat papieren uitzoeken.
Vandaag ben ik natuurlijk wel wezen stemmen, ik vind stemmen een recht en als je niet stemt moet je ook niet zeuren. Op het stembureau vertellen ze dat de opkomst goed is, hoger dan andere keren.
Vanavond zal het wel weer heel de avond gaan over de verkiezingen, dat is logisch maar het zal wel middernacht zijn voordat er een redelijke inschatting zal zijn van de eindstand.
In het journaal kwamen alle lijsttrekkers al langs stemmend op hun stembureau. Boeiende televisie hoor….pff
hoge drukVandaar dat ik me voorgenomen heb om ook vanavond op een andere zender af te stemmen, zag dat er een leuke detective was en heb nog een haakwerkje liggen.
En tegen de tijd dat die afgelopen is ben ik bang dat ik mijn ogen niet meer open zal kunnen houden. Vanmorgen bij mijn zusje geweest en haar een beetje geholpen, mijn zwager was zo lief om even die fiets op te halen bij de kringloop.
Vanmiddag was het prachtig weer en heb ik de straat voor het huis met de hoge druk reiniger schoongemaakt en de ramen gezeemd.
Had nog een half emmertje sop over en dacht even de rand van de zonnewering schoonmaken, maar die was veel smeriger dan ik dacht dus even en borstel er op gezet, tja  dan toch nog maar weer even de slang pakken om af te spuiten. Niet handig als je net de ramen gezeemd heb natuurlijk, die kon ik opnieuw even doen. Zo blijft het werk in de winkel zal ik maar denken.
Even een rondje dorp, stemmen bij het gemeentehuis, even naar het Kruidvat die had een VIP avond en op 2 producten kreeg je 20 % korting dus mijn vitamines even aangevuld.
Geen zin meer om te koken dus meteen langs deverk Chinees voor een makkelijke maaltijd, daar gaat mijn voordeel weer 😉  (morgen de resten dus weer een makkelijke dag qua eten).
Zo lekker met mijn benen op tafel wat dom tv kijken en morgen hoor ik vast wel wie de grootste partij geworden is en gewonnen heeft. Ben bang dat we er dan nog niet vanaf zijn want de kabinetsformatie zal ook nog wel de nodige tv uitzendingen en tijd in beslag nemen. Ben toch wel heel benieuwd hoe het allemaal uit zal gaan pakken, dat dan weer wel. Maar zal ook weet ik nu al weinig afgestemd zijn op die programma’s.
Plaatjes internet

Dit bericht werd geplaatst in Algemeen en getagged met , , , , , , . Maak dit favoriet permalink.

6 reacties op Afgestemd….

  1. Kakel zegt:

    Wij hebben wel naar het verkiezingsdebat gekeken. Af en toe hard gelachen. Het blijft een vertoning. Uiteraard heb ik ook gestemd. Het zal je niet verbazen: op een vrouw (-:
    Stemmige groet.

  2. Neeltje zegt:

    Topopkomst! Daar ben ik al blij mee! Nederland in beweging.

  3. Al die debatten heb ik ook niet gevolgd Anneke, ik hecht daar totaal geen waarde aan.

  4. Debatten uiteraard niet gevolgd, ik was niet in het land. En ik heb al zoveel jaar niet gestemd, maar ik kreeg van mijn buufje en Jan toch wel tips. Zonde die stem verloren te laten gaan in de huidige situatie. En die programma’s ach.. er zit een knop op de TV hoor.. Het hoort erbij.

  5. Debatten wel gevolgd maar waarmaken doen ze nooit! Ja we te stemmen geweest.

  6. minoesjka2 zegt:

    Andere keren volgde ik die debatten altijd wel, maar dit jaar had ik er helemaal geen zin in. En zonder die debatten, kon je op tv toch niet om die politici heen 🙂
    Ben ook blij dat het klaar is, en nu maar wachten wat voor kabinet we gaan krijgen …… ben bang dat uitkeringsgerechtigden er niet zo best van af zullen komen……

Geef een reactie

