Het zaterdagmiddag gevoel

267a655304e0d3a523f263b51a387b32Vandaag had ik echt zo’n zaterdagmiddaggevoel (terwijl ik het woord zaterdagmiddag typ zegt iemand op tv tegelijkertijd ook zaterdagmiddag, hebben jullie dat ook wel eens, mij overkomt dat regelmatig, grappig eigenlijk maar dit terzijde).
Oké, het zaterdagmiddag gevoel, dat is een gevoel dat me terugbrengt naar mijn jeugd, zaterdagmiddag en dan ging mijn moeder alles klaarmaken voor de zondag.
Alles werd opgeruimd, de soep werd al gekookt, het vlees gebraden, het grint geharkt en de straat aangeveegd zodat alles schoon en klaar was voor de zondagsrust.
Vandaag had ik ook zo’n gevoel, een gevoel dat het zaterdagmiddag was, misschien kwam het door het mooie weer of omdat ik thuis ook allerlei dingen een beetje aan het schoonmaken en doen was, ik weet het niet maar het is gewoon zo’n prettig gevoel.
En gelukkig is het nog geen zaterdagmiddag dus zit het hele weekend gewoon nog voor me al schijnt het mooie weer wel op te zijn even.
Vanmorgen nog met mijn zusje een beetje op tijd naar de Action gegaan om een nieuwe band voor die fiets te kopen, een zadel en ook nog verlichting en had nog een paar dingetjes nodig en ik slaagde in een keer voor alles. Zo’n band ook die kostte maar 5 euro een buitenband en 2 euro een binnenband met zadel en verlichting was ik zo’n 15 euro kwijt. Thuis meteen gaan proberen om de band te vervangen en dat ging eigenlijk best wel goed, althans het er uit halen dus en de band vervangen, dat was geen probleem. vioolHet er in zetten ging iets minder want ik had niet goed opgelet hoe ik hem er uit gehaald  had en ik weet gewoon niet hoe het werkt met zo’n derailleur.  Na een aantal keren proberen gaf ik het maar op, je kunt ook niet alles weten Anna sprak ik mezelf streng toe. Al is opgeven niet het eerste wat op mijn lijstje staat en zeker toen vriendlief zei, dat lukt je nooit, dat moet je eigenlijk niet tegen me zeggen. Zelf is ie totaal niet handig dus daar heb ik ook geen heil van te verwachten. Ga het wel aan mijn kind vragen een keer of ie er naar wil kijken en ik het uiterste geval breng ik hem naar de fietsenmaker al vind ik dat dan wel weer moeilijk omdat ik de band ergens anders heb gekocht. Vroeger hadden we een dierenwinkel en dan hadden wij daar ook een bloedhekel aan als iemand ergens anders een nieuwe hengel kocht en bij ons kwam vragen of we er de kikkertjes (dat zijn haakjes om het sim op te winden) op wilden zetten. Maar goed heb weer ervaren dat fietsenmaker ook een echt vak is dat je gewoon moet leren. Een bandje plakken geen probleem maar dit ging toch boven mijn pet.
De verlichting er op zetten en het zadel was geen probleem, wat oude draadjes er af gehaald, de fiets wat schoongemaakt en dan ziet ie er best nog goed uit eigenlijk.
Nou ja dat wordt dan het weekend nog niet fietsen, ook niet zo erg, ze geven toch niet echt heel mooi weer op, we vermaken ons wel. SONY DSC
Maar even bij het tuincentrum wat plantjes wezen kopen om wat vrolijke bakjes op de tafels te zetten om even mijn frustratie kwijt te raken. Koop wat viooltjes, kleintjes die vind ik het leukst, net gezichtjes die me aankijken en zeggen koop mij, koop mij. Ziet er weer gezellig uit zo.
Vanavond even een pan lekker draadjesvlees gemaakt dat staat te pruttelen op mijn oliestelletje, het ruikt al heerlijk dus dat wordt morgen smullen en smikkelen als mijn lief komt voor het weekend. Heb er helemaal zin in…..

Dit bericht werd geplaatst in Algemeen, Familie en getagged met , , , , . Maak dit favoriet permalink.

9 reacties op Het zaterdagmiddag gevoel

  1. En zo hoort dat dus…draadjesvlees heel langzaam laten sudderen. Dat wordt absoluut smikkelen en smullen Anneke!

  2. matroos zegt:

    You tube kijken voor de fiets,best handig soms.Lekker sudderen wie doet het nog,nou wij dus.Alvast een fijn weekend.

  3. Lekker draadjesvlees, zou ik ook weer eens moeten doen! En die fiets komt vast in orde!
    Ik wens je een heerlijk weekend! 🙂

  4. Hartelijke Hot Hulk zegt:

    Action banden zijn een drama!
    De binnenbanden zijn vaak nieuw al lek.
    Als je het er toch mee gaat proberen, gooi dan flink wat talkpoeder in de buitenband

  5. Hartelijke Hot Hulk zegt:

    Derailleur!
    Schakel eerst naar kleinste ketting blad achter.
    Zet fiets op zijn kop.
    Trek onderste wieltje van derailleur ( nu het bovenste wieltje bij fiets op zijn kop) helemaal zover mogelijk achteruit. Plaats dan het wiel er terug in. Beetje wroeten 😉 dan lukt het wel.

  6. rietepietz zegt:

    ja heb ik ook regelmatig dat ik precies het woord opvang dat ik net schrijf;-) grotendeels omdat er toen nog geen koelkasten waren en je in de zomer je vlees maar beter gebakken kon bewaren.
    Ik zie dat je van de HUlk al “bijstand ” krijgt bij je probleem met de fiets. Ik zie je nú al bezig om het uit te proberen;-)

  7. Heerlijk verhaal. Ja band plakken lukt me ook, met de paplepel ingegeven. Mijn moeder kon het niet en vader zei doe het maar zelf anders loop je maar. Ja en dat was wat we niet wilden.
    Heerlijk suddervlees.

  8. Kakel zegt:

    Ah…was ik maar bij je in de buurt, dan zou ik je wiel er zo in terug zetten.
    Ik zet mijn fiets nooit ondersteboven tijdens het verwisselen van de band. Ik vind dat een rare gewoonte, maar wie ben ik (-:
    Blijf het proberen, Anneke!

  9. minoesjka2 zegt:

    O, grappig ……… ja, zo ging heb bij ons ook. Vlees ging staan pruttelen, en zaterdagavond werden de aardappelen voor zondag vast geschild.
    Goed zeg, dat het je toch gelukt is met die band, al, een opmerking dat het je toch niet lukt, werkt bij mij ook meestal wel hahahaha …… je laat je immers niet kennen.

Geef een reactie

