Daar is ie weer: De gemeente

WerkdagAmbtenaarspreukentegel_Wat_heeft_u_tegen_ambtenaren_Die_mensen_doen_toch_niks_1389515868_original_1Vorig jaar kreeg ik natuurlijk de afwijzing van mijn verzoek om een herberekening te krijgen, binnen 12 weken zou ik dus voor een commissie moeten komen hoewel toen ik de brief nog eens goed nalas stond er in dat mijn bezwaar behandeld zou worden door een commissie dat dan wel maar er stond wel bij. Meestal houdt de commissie een gesprek om uw en onze mening over de beslissing te horen.
Dus dat is dan nog niet eens zeker dat ik ook mijn verhaal daar kan doen. Pff wat een gedoe.
Nou ja verder stond in de brief dat de gemeente binnen 12 weken, gerekend vanaf de dag na die waarop de termijn voor het indienen van het bezwaarschrift is verstreken, een besluit op het bezwaar”.
Weer zo’n lekkere zin.  Gisteren met Wim samen even de papieren ingedoken tenslotte weten twee altijd meer dan een. Maar goed hij kwam tot dezelfde conclusie als ik was gekomen. En we gingen even uit zitten rekenen, mijn termijn voor het indienen van een bezwaarschrift was op 6 weken na 11 oktober dus 22 november.
Oké, het is ff rekenen maar 12 weken daarna was dus 14 februari. In de brief stond dus ook dat ze de termijn nog een keer met ten hoogste 6 weken mogen verlengen. En daar stond achter “Wij laten dat dan schriftelijk weten”.
Nou ja jullie begrijpen he wel, heb gewoon helemaal niets gehoord. Dus ga ik vanavond maar een mooie brief schrijven en hem persoonlijk brengen, dat is wel en stukje fietsen ambetenaarsinds de gemeentes gefuseerd zijn tot een grote gemeente Krimpenerwaard maar dat heb ik er wel voor over. (tip van Mirjam, waarvoor dank) . Ik wil daar gewoon een ontvangstbevestiging hebben van hun.
Momenteel krijg ik wel iedere maand extra geld, ook daar geen verklaring voor waarom dat is, ik ga er vanuit dat ze er nu wel van overtuigd zijn dat mijn onkosten terecht waren en dat ze die nu aan het verrekenen zijn. Maar goed een belletje of even een briefje van hoeveel er nu verrekend is en wat ze aan het verrekenen zijn zou wel op zijn plaats zijn lijkt mij. Normaliter krijg ik ook een overzicht van wanneer de uitkeringen uitbetaald worden maar ook dat heb ik niet gehad dit jaar. Lijkt echt wel of ik ergens in het verdomhoekje zit daar.
850_d0329eadf0d533b400f85e2b69b5c0c0Ik ben het nu eigenlijk wel meer dan zat onderhand en mag toch wel hopen dat ze eens een keer reageren of welke manier dan ook.
De wethouder die deze portefeuille heeft ken ik redelijk goed, heb al een paar keer met hem gepraat over andere dingen voor de krant. Dus als ik nu weer niets hoor ga ik gewoon een keer bij hem een gesprek aanvragen. Laat ze nu maar eens actie ondernemen en dit verhaal eens een keer afronden, liefst voordat ik mijn AOW krijg en gelukkig van die gemeente af ben. (duurt nog wel 2 jaar haha).
Voor de plaatjes ben ik even helemaal los gegaan op het www. om alle stereotypen over ambtenaren op te zoeken 😉

 

Dit bericht werd geplaatst in Algemeen en getagged met , , , , . Maak dit favoriet permalink.

23 reacties op Daar is ie weer: De gemeente

  1. Marja zegt:

    Vreselijk zijn ze. Ik wens je veel sterkte en succes.

  2. Zoiets is om moedeloos van te worden Anneke. Deze ambtenaar met pensioen, is het met je eens.

  3. AnneMarie zegt:

    Nog 2 jaar Anneke dan ben je van ze af. Maar goed dat kunnen dan nog 2 hele sjagerijnige jaren worden. Ik hoop het niet voor je. Gelukkig heb je hulp van Wim. Dat scheelt, samen alles bekijken en je eigen kwijt kunnen over die ambtenaren. Ben benieuwd hoe het afloopt met je schrijven.

  4. Rob Alberts zegt:

    Succes, blijven gaan voor jouw rechten.

    Bemoedigende groet,

    • gewoonanneke zegt:

      Ik ga het zeker niet opgeven. Maar zou het wel eens op een normale manier af willen ronden. Een gesprekje had gewoon alles op kunnen helderen maar goed. Mijn gemeenteambtenarentijd ligt al een tijdje achter me. Toen gingen dingen toch wel anders.

  5. rietepietz zegt:

    Soms is het best léuk om te proberen ze tot actie te dwingen , maar dan moet niet al in de tressmodus staan natuurlijk;-)

    • gewoonanneke zegt:

      Nou het vervelendste vind ik, buiten het geld dan, dat ik soms ook geen zin heb om dingen voor mijn werk te doen en dat vind ik wel jammer. Ik deed het altijd zo graag overal naar toe gaan voor de krant. En dat ze dat van me afpakken maakt me nog het kwaadst eigenlijk.

  6. minoesjka2 zegt:

    Wat een gedoe …………. het waardeloze is dat je uit moet kijken dat je je niet machteloos gaat voelen, dat heb ik toch wel snel. Maar zo te horen ben jij nog strijdlustig genoeg……. hoop dat het nu toch eens snel op een nette manier opgelost gaat worden.

  7. Kakel zegt:

    Zulke mensen halen het bloed onder je nagels vandaan. De tegelspreuk is alles zeggend.
    Houd vol, Anneke!

  8. Goed zo… je er lekker in vast bijten, maar wel ff geduld gebben graag! Succes!

  9. Lot zegt:

    Vinden ze jouw geval te moeilijk? en durven ze er niet aan te beginnen.

    • gewoonanneke zegt:

      Als je een uitkering krijgt en dan nog twee baantjes hebt dan schijnt dat heel lastig te zijn. Je kan beter niet werken dan krijg je “gewoon” je uitkering en is er niets aan de hand. Als een van die baantjes dan ook nog freelance werk is waarover ik belasting moet betalen wordt het helemaal lastig voor de gemeente. Op mijn vorige werk was mijn taak juist de moeilijke gevallen op salarisgebied uit te zoeken. Vond dat heerlijk om te doen. Dus als ik daar kom zal ik eens vragen of ze soms nog mensen zoeken, ik zoek namelijk nog werk haha….. Ik wil er wel induiken hoor in die moeilijke gevallen.

  10. tagrijn zegt:

    Wat is dat toch altijd triest om rond te moeten dolen in het ambtelijk labyrint van de gemeente. Voor er een beslissing is genomen heb je zowel het kastje als de muur al duizend keer gezien.

  11. Pfff wat gedoe allemaal zeg! Jij moet aan de regels houden maar andersom… succes!

    • gewoonanneke zegt:

      Tja zo werkt het meestal wel he. Ze zouden het toch moeten stimuleren dat iemand toch nog, al zijn het dan twee kleine, werk doen en zo een deel van hun inkomen zelf verdienen. Voor mij geeft dat toch wel voldoening. Ik zeg ook altijd ze vullen het aan ipv ze korten me.

Geef een reactie

