(K)Ei gaaf

IMG_0814 (2) (Small)Vandaag was het grijs, IMG_0806 (2) (Small)grauw en regenachtig maar goed daarmee vertel ik eigenlijk niets nieuws denk ik zomaar. Na een gezellig en rustig weekend heb ik altijd wel weer een dag nodig om even mijn draai te vinden en daar is deze maandag prima geschikt voor. Meestal geen afspraken en zomaar rommelen en tuttelen een beetje in huis. Wat schrijven en doen, ik leer het ook nog eens om rust te creëren zonder altijd die drive te hebben om wat te moeten doen.
Uurtje of 1 werd het weer droog en had ik toch wel zin om even lekker te gaan fietsen, even letterlijk uitwaaien want er stond een flinke wind. Ik zie onderweg een echtpaar fuut baltsen, ze komen helemaal horizontaal de sloot uit, een prachtig gezicht maar voordat ik mijn camera tevoorschijn heb zijn ze al weer gestopt en ik wil ze ook niet te veel storen.
Ga lekker bij de Hema even een broodje eten en een poosje zitten puzzelen, het is rustig dus ik zit niemand in de weg.
Het winkelcentrum is helemaal in paassfeer, ze doen dat daar altijd wel leuk hoor, met bloemen en in het midden van het centrum een soort tafereel met de geijkte paasdingen zoals een paashaas, kuikentjes en eieren.
Dit jaar hebben ze ook een hele serie met beschilderde eieren staan. Grote eieren van ik schat zo’n twee meter die versierd zijn door verschillens BSO’s en scholen.
Toen ik tegen de dame bij de Hema zei, wat leuk he die eieren die er allemaal staan antwoordde ze gevat “Die zijn door de Haan gelegd”.
Nou ja dan heb ik wel medelijden met die haan of het moet een superhaan geweest zijn.
Ik ga even al de eieren op de foto zetten en het merkwaardige doet zich voor dat het wel lijkt of net op dat moment bij elk ei wel iemand gaat staan. Of dat per ongeluk gaat of mensen graag op de foto gaan, ik weet het niet. Heb momenteel geen photoshop dus ik kan er ook niet veel aan corrigeren maar goed met een beetje uitsnijden zie je er niet veel meer van.
Je ziet op de eieren ook wel het verschil tussen de christelijke opvang of scholen die er duidelijk op gemaakt hebben dat Pasen niet alleen gaat om de eerder door mij genoemde zaken zoals eieren, paashaas en kuikens maar dat het gaat over het lijdensverhaal. Of zoals op een ei stond. Als Jezus is opgestaan is Pasen geen eitje.
Ik vind echt dat er mooie creatieve eieren bijzitten en het geeft een gezellige sfeer aan het winkelcentrum. Voor mij heeft de ei met de getekende mensen en de ei met het monster wel de voorkeur. (K)Ei gaaf……

 

 

Dit bericht werd geplaatst in Algemeen, Hemaverhalen en getagged met , , , , . Maak dit favoriet permalink.

6 reacties op (K)Ei gaaf

  1. Dit is echt heel leuk en mooi Anneke, die haan zal wel pijn aan zijn achterste hebben….hihi.

  2. rietepietz zegt:

    Je kunt vást wel raden welke ik eruit pik….. precies, het ei met de puzzelstukjes.

  3. Helemaal waar! Erg origineel en vrolijk!

  4. minoesjka2 zegt:

    Wat een gezellig aankleding van het winkelcentrum zo zeg 🙂 Daar word je toch helemaal vrolijk van!!

Geef een reactie

