Zestigste boomplantdag……

V17424591_10154433753308008_9124389217259719686_nandaag wilde ik iets schrijven over boomplantdag, de 60e keer dat zo’n dag gehouden werd en de gemeente Krimpenerwaard heeft besloten om in de loop der jaren alle schoolpleinen te gaan voorzien van nieuwe bomen, te beginnen in Lekkerkerk dit jaar.
Ik was uitgenodigd voor de krant om er verslag van te doen, groep 6 mocht samen met de wethouder twee bomen poten. Met nog een paar collega’s van kranten nog van te voren gezellig een tijdje staan praten.
De heren van gemeentewerken die de boom gingen poten vertelden iets over de  drainage slang die er in gedaan werd. Een plastic slang met een soort stoffen omhulsel waar de boom water door kan krijgen als het droog weer is. De juffrouw van de klas wilde er toch nog wel iets van een les aan vast knopen dus vroeg aan de kinderen hebben jullie begrepen waar die slang17426308_10154433753393008_8837835701552681812_n voor is?  De meeste wisten het nog wel voor extra water. Maar de mooiste opmerking vond ik nog van Milan die zei en dan heeft ie een lekkere warme sjaal als het winter is. Ik vond het geniaal gevonden.
De link met het poten van een appelboom gisteren in mijn tuin was snel gelegd. (een dag te vroeg 😉 ). Een flinke klus, een groene bak vol met wortels die ik letterlijk uit de grond gehakt heb uit de zware klei. Toen ik eenmaal een flink gat gegraven had en de boom (een erfstuk nog bij mijn moeder vandaan) uit de grote pot letterlijk over de straat er naar toe gesleept had omdat hij te zwaar voor me was om te dragen bleek het gat te dicht op een andere boom te zitten. Onderin de pot waar de boom in stond zat nog een laag met van die drainage korrels, als ik ergens een hekel aan heb zijn 17457532_10154433753353008_7277699767812296202_nhet wel drainage korrels die nu door mijn hele tuin heen lagen.
Zucht, ernaast een nieuw gat gegraven met mijn laatste krachten (ik overdrijf een beetje maar niet veel) en daar de boom in ge(gooid)poot want ik was het helemaal letterlijk en figuurlijk zat.
Heb gewoon alles laten liggen achter me waar het lag, gereedschap, zak met mestkorrels en alles wat ik er voor nodig had en ben gaan douchen en lekker even onder de zonnebank, goed voor mijn spieren.
Vandaag na de boomplantdag weer lekker in de tuin gaan werken, had nog twee struikjes gekocht waarvan ik er vast een gepoot heb en voor de rest alles even opgeruimd.
Als ik tegen de avond binnen kom en het nieuws over Londen hoor vind ik het eigenlijk een banaal verhaal. 17362598_10154433753343008_8878838911343333344_nMisschien was die mevrouw die vanmiddag in Engeland door zo’n idioot omver werd gereden ook wel op weg om ergens een paar leuke plantjes of bloemen voor haar tuin te kopen, bedacht ik me zo maar. Of ze wilde een rondje maken in London Eye. Winkelen, een dagje uit???  Ze was daar precies op het verkeerde moment op de verkeerde plaats en dat kostte haar haar leven.
Ik weet ook dat ik morgen gewoon weer verder ga, misschien weer een vrolijk verhaaltje schrijf op mijn blog, en over twee dagen zal ik er niet meer zo veel aan denken maar toch, het geeft me wel te denken het besef dat je gewoon soms niet weet wat je boven je hoofd kan hangen. Carpe Diem, ik weet het pluk de dag maar soms…………..  (Hoor net dat het er inmiddels 4 mensen zijn overleden … treurig)

Dit bericht werd geplaatst in Algemeen, Tuin en getagged met , , , , , , . Maak dit favoriet permalink.

7 reacties op Zestigste boomplantdag……

  1. Vreselijk wat er nu weer in Engeland is gebeurd Anneke, het houd maar niet op.

  2. minoesjka2 zegt:

    We kunnen dit denk ik alleen maar stoppen als we bomen blijven planten, bomen vol positiviteit!!!

  3. Kakel zegt:

    Waar ik dan weer blij van word, is dat Trump zijn zin niet heeft gekregen en Obamacare niet is afgeschaft. Ik probeer maar een beetje positief te blijven. Soms laat ik me ook wel meeslepen door het nieuws op tv, hoor. Nu weer die ernstige hongersnood. Ongelofelijk dat er 100.000 mensen sterven van de honger…

Geef een reactie

