De meest sociale coupé

ApeldoornCentraalStationVandaag kwam ik na een mooi weekend weer terug uit Apeldoorn met de trein, het is altijd wel een drukke trein maar nu was ie echt helemaal volgepropt al toen die in Apeldoorn aankwam. Ik stapte in de trein in het gedeelte waar een aantal opklapstoelen staan. Zag meteen al dat ik niet hoefde te proberen om nog een plaatsje te veroveren in de normale coupés maar hier was nog wel een stoel met koffers erop dus ik vroeg aan de man waar die van waren “als het niet lastig is mag ik hier dan zitten” Het is wel lastig antwoordde hij maar hij maakte toch het stoeltje vrij. Ik blij nog een zitplaatsje te hebben.
Er stapten nog veel meer mensen in die niet konden zitten dus in dit gedeelte stond het aardig vol met mensen. Zal even schetsen wie. Twee jonge meiden hadden zich geposteerd hangend tegen de prullenbak die daar hing. Een jong stel met twee kleine kinderen, de man naast me met zijn dochter aan de andere kant van me en wat later bleek zijn vrouw tegenover op een stoeltje. Een mevrouw met en jong kindje die ook nog een zitplaats had. Nog een jongeman met zonnebril druk bezig met zijn mobiel. En nog een paar mensen.
Volle bak dus en op een of andere manier schijnt dat dan toch ook weer te verbroederen of zo. Want de mevrouw die haar kindje voor zal te lezen, liet de andere kleine kinderen ook meegenieten. Er werd gezellig wat gekletst hier en daar. De twee meiden werden het doorgeefluik voor afval en ze moesten er ook hartelijk om lachen.
Een van de twee kinderen had haar vinger bezeerd en hield er een zakdoekje omheen maar werd het wel zat om dat vast te moeten houden en ik wist dat ik altijd een klein mapje (ooit van de EHBO gekregen) pleisters bij me heb dus ik vroeg of ze misschien een pleister wilde hebben. Daar was ze heel blij mee. Station_Apeldoorn-1024x756
Zo werden we eigenlijk even van Apeldoorn tot Amersfoort een grote familie haha, maar het was gewoon gezellig.
De man van het stel van de twee kleine kinderen zei dan ook, dit is de meest sociale coupé die ik ooit heb meegemaakt. En zo was het ook en gelukkig dat het ook zo kan en op deze manier de iets ongemakkelijkere treinreis toch leuk maakte.

Dit bericht werd geplaatst in Algemeen, Veluwe verhalen en getagged met , , , , , . Maak dit favoriet permalink.

16 reacties op De meest sociale coupé

  1. JasMien zegt:

    De trein is altijd een beetje reizen: mensen ontmoeten, conversaties aangaan! Ik vind het leuk om te sporen met de trein!

  2. Prettig reizen zo, ik snap het helemaal! Leuk! En fijn dat je een lekker weekend hebt gehad!

  3. Tja…zo kan het dus ook zijn Anneke.

  4. Neeltje zegt:

    Inderdaad, wel zo gezellig.

  5. tagrijn zegt:

    Het is vaak erg ongemakkelijk in een overvolle trein. Blikken die elkaar kruisen, dan snel weer blik afwenden. Maar het is bijna onvermijdelijk. Een opluchting als iemand dan iets zegt.

  6. rietepietz zegt:

    Ja zo gaat het soms in de trein, vaak juist als er iets mis ging in de dienstregeling want ook ellende verbroederd. 😉

  7. majaer zegt:

    Je heb wel een gezellige reis gehad, leuk verhaal hoor

Geef een reactie

