Een tweede ronde

IMG_1414 (2) (Medium)De mensen die wel eens bij mij lezen weten wel dat ik regelmatig graag bij de kringloop of rommelmarkten ga snuffelen.
Vandaag zat dat niet in de planning, ik zou met mijn zusje vanmiddag naar Rotjeknor gaan.
Zij werkt bij mij in het dorp in een zorgcentrum in de keuken en ik ging haar daar ophalen. Was wat aan de vroege kant dus ik stapte even binnen bij Malle Pietje, dat is een soort klein kringloopwinkeltje in het zorgcentrum waar ze best wel eens leuke dingen hebben.
Zoals ook nu, ik zag een snijbonenmolen, was er al heel lang naar op zoek en niet dat ik nou zoveel snijbonen heb (hoewel vorig jaar kon ik ze amper vooreten zoveel had ik er) maar ik vind het gewoon leuk.
Het gevoel van vroeger dat we hele bakken vol met snijbonen moesten snijden op de tafel, ik had er echt een gruwelijke hekel aan dus waarom pest ik mezelf nou eigenlijk met zo’n ding te kopen. Ik weet nog dat ik vroeger zo hard mogelijk ging draaien zodat de stukken snijbonen alle kanten op vlogen en mijn moeder weer boos werd. Maar stoppen mocht ik niet helaas.
IMG_1416 (2) (Medium)In een ander hoekje zie ik een deksel van een melkkoker, bij mijn moeder heb ik de oude melkkoker meegenomen het deksel was er niet meer bij. Hij had wel niet helemaal dezelfde kleur, lichtgrijs in plaats van wit maar ik zag me gewoon al melk er mee koken voor de warme chocolademelk en de bellen melk die dan door die gaten heen kwamen. Die gaten zorgden er blijkbaar voor dat de melk dan niet overkookte, al gebeurde dat ook wel eens. Ach voor 1 euro kon ik hem niet laten liggen.
Bovendien wordt er met de opbrengst leuke dingen gedaan voor de bewoners dus het is ook nog eens voor een goed doel.
Ik had zusje niet goed begrepen of zusje had mij niet goed begrepen maar zij had niet de plannen om naar Rotjeknor te gaan maar gewoon even een rondje Krimpen aan den IJssel, even wat eten en wat boodschappen doen en weer naar huis. Nou ik vond het ook wel prima eigenlijk. Na twee dagen zwoegen in de tuin was het wel lekker een rustig dagje te hebben zo.
Lekker een paar uurtjes op de bank vanmiddag wat tv liggen kijken zo nu en dan even wegzakken, niet echt vast slapend maar zomaar doezelend. IMG_1411 (Medium)IMG_1412 (Medium)
Later liep ik zo wat te rommelen en op te ruimen en zag ik mijn oude jasje op de kapstok hangen. Als er een jasje is dat zijn geld opgebracht heeft is die het wel. Maar nu was ie helemaal versleten. Het was gewoon een kunstleren kort jasje voor zulk weer zoals gisteren dat je nog net wel een jasje aan hebt maar de winterjas even lekker uit kan. Een bordeaux rood jasje, ben altijd dol geweest op rode jasjes. Het was mijn tweede of derde al en vorig jaar met de uitverkoop bij MS mode heb ik er opnieuw bijna dezelfde weer gekocht. Maar deze was nu echt helemaal versleten, mocht hem niet meer aan van zussie haha….  ( Rechts jasje rood 2, links jasje 1)Anneke`1
DSCF0381De afgelopen winter ben ik heel lief voor mijn fiets geweest, ik durf het amper te schrijven dat hij het momenteel nog steeds goed doet dat is meestal de goden verzoeken maar het is wel zo.
Maar als het koud en vochtig was deed ik altijd buiten een handschoen over mijn gedeelte waar het computerscherm op geschoven wordt.  Eigenlijk moet je dat niet te hoeven doen maar ik dacht vocht en nattigheid is niet bevorderlijk voor zo iets. En of het geholpen heeft of niet deze winter geen een keer last gehad dat ie het niet deed. Bovendien heeft ie heel de winter binnen gestaan in mijn bijkeuken en niet in mijn vochtige schuur.
Had al regelmatig bedacht dat ik er een soort hoesje voor zou moeten maken, waterdicht wat ik er over heen kon doen zonder iedere keer een handschoen te gebruiken.
IMG_1418 (2) (Medium)En nu ik met mijn afgedragen jasje in mijn handen stond kreeg ik een idee, dat zou ik er wel eens voor kunnen gebruiken dus vanavond meteen de naaimachine op tafel gezet en twee hoesjes gemaakt met elastiek erom zodat het goed blijft zitten ook als het waait.
Het lukt wel aardig en eigenlijk vind ik het ook nog wel grappig dat mijn jasje waar ik toch wel een beetje aan gehecht was zo nog een keer van pas komt.

Dit bericht werd geplaatst in Algemeen, Familie en getagged met , , , , , , . Maak dit favoriet permalink.

16 reacties op Een tweede ronde

  1. Hartelijke Hot Hulk zegt:

    Fantastische oplossing!

  2. ria zegt:

    Dat is een fantastische oplossing Anneke en je brengt me op een idee met mijn rode leren jasje wat te klein is geworden. Dank je wel.

  3. Leuk om tussen die oude spulletje te snuffelen Anneke, je vindt altijd wel iets. Er zullen niet veel fietsen zijn, die zo worden verwend!

  4. rietepietz zegt:

    Topoplossing toch? Je fiets is het waard om vertroeteld te worden.
    Dat soort dingen als jouw jasje bewaarde ik vaak voor de verkleedkist . Zo maakte ik er ooit een hanen-kam en lellen van voor de haan waarin ik onze kleinzoon veranderde met behulp van een kussensloop en stukken fiberfill .

    • gewoonanneke zegt:

      Zoiets heb ik ook wel eens gedaan van een paar oude jassen en wat voering een narrenpak gemaakt zo grappig was dat ook geworden. Een verkleedkist heb ik niet.

      • rietepietz zegt:

        Ik vond het altijd sport om “van niets iets”te maken voor verkleedfeestjes. Moest zeker geen geld kosten.

        • gewoonanneke zegt:

          Wij hadden dat bij het jeugdwerk, dozen vol met kleding of zelfgemaakt bij thema weken of gekregen van mensen. Zelfgemaakte pruiken. Zo leuk. Heb trouwens voor Peter herinner ik met nu opeens weer aan een oude rode muts “dreadlocks” gehaakt van zwarte wol toen hij op ging treden als Bob Marley. Zo grappig en een groot succes haha. En zo gemaakt ook nog eens. Hij deed vaak mee met playbackshows en dan “pikte” ik nog wel eens wat uit de kasten van het kinderwerk. Dat is inderdaad het leukste.

          • rietepietz zegt:

            Oja, zelfgemaakte pruikjes, ik maakte ze van dikke wol die ik in een sinaasappelnetje knoopte, altijd méga succes.

            • gewoonanneke zegt:

              Ja volgens mij maakten die meiden die pruiken ook met van die netjes. We hadden toen een hele groep van die creatieve meiden was wel leuk. Helaas is alles ooit door toedoen van de gemeente vernietigd, heel erg zonde zaten mooie kostuums bij die we ieder jaar weer gebruikten bij de thema’s. Wel 1000 euro vergoeding maar daar krijg je dat soort dingen niet mee terug.

  5. Nou zeg, dat is toch een hartstikke leuke bestemming en voor jou een prima oplossing!!!

Geef een reactie

