Een bofkont……

IMG_1098 (2) (Medium)Soms voel ik me echt een enorme bofkont en vandaag was dat ook zo’n dag.
Een paar weken geleden had ik bij het opruimen van wat papieren in een zakje een boekenbon gevonden van 12.50.  Ik weet echt niet meer van wie en wanneer ik die ooit gehad heb maar ik denk een keer met mijn verjaardag, had hem nog nooit gezien dus waarschijnlijk de goede gever ook helemaal niet bedankt er voor. Schaamrood op de kaken maar ik weet het echt niet. Hij is nog geldig en ik ga even naar de boekhandel om een boek aan te schaffen, het is Boekenweek dus krijg je dan bij aankoop van 12,50 ook nog het Boekenweekgeschenk.  Boeken genoeg maar een boek dat ik maar een keer zal lezen dat koop ik liever niet, ik lees momenteel al heel weinig en dan ga ik liever naar de bieb. Dus ga ik zoeken in de dozen met afgeprijsde boeken. Ik zie een prachtig boek over fotografie. Kosten 39,50 en nu voor de helft van de prijs. Met de cadeaubon van 12,50 erbij hoef ik dus maar 7 euro bij te betalen en dan nog eens gratis met de trein reizen op zondag.  Ik krijg nog een kleurboek voor volwassenen er bij. Ben bang dat ik daar niets meer zal doen maar ik vind vast wel iemand die ik daar blij mee kan maken.

(Kon vroeger al niet goed tussen de lijntjes kleuren en heb trouwens niet eens kleurpotloden en zeker geen geduld om dat te doen).
Op FB had ik gelezen dat de kaasboerderij in ons dorp twee maal in de prijzen was gevallen met hun kaas,  dus leek met het leuk om daar even een verhaaltje over te schrijven. Voordat ik bij ze ben zie ik een andere boer twee koeien uitladen, ik pak snel mijn camera en zet de blij dansende koeien op de foto. Ze genieten er duidelijk van om weer buiten te zijn. De winnaars waren blij verrast dat ik langskwam en ik mocht meteen verder komen voor een interview.  De vrouw des huizes die al zo’n 35 jaar kaas maakt is gewend om altijd met haar handen bezig te zijn want terwijl ik wat vragen zit te stellen in de keuken gaat zij meteen even de bonen schoon zitten maken.IMG_1115 (2) (Medium)
Als ik wegga krijg ik een flink stuk oude kaas mee, je moet het maar eens proeven zei ze tegen me. Nou ja ik sla niets af dan alleen vliegen zeg ik altijd maar. Het is deze week wel raak zo eigenlijk.
Ik ga een flink eind door de polder fietsen, geen zon zei de weerman gisteren maar het was prachtig zonnig weer hier tenminste wel.  Net als ik zit te denken van waarom zie ik dit jaar nog geen grutto’s zie ik er opeens een paar staan in het weiland aan de overkant van de sloot.
Hij blijft me gewoon aan staan kijken en ik kan zonder veel moeite een aantal mooie foto’s maken. Terwijl ik lekker in het gras zit komt er een wandelaar langslopen. Een man, blijkbaar bezig aan een lange wandeltocht helemaal in stijl met wandelschoenen en rugzak. De man begint een praatje over de polder, de grutto’s het mooie weer. Heel gezellig alleen de grutto’s zijn daarna wel even een stukje verkast maar goed. Ik had de foto’s al gemaakt.
IMG_1158 (2) (Medium)IMG_1161 (2) (Medium)Als ik verder zie scheert de eerste zwaluw langs me heen, ik weet een zwaluw maakt nog geen zomer maar het voelde wel zo vandaag.
Thuis mijn perenboompje gaan poten en nog wat plantjes uitpoten, wat dingen zaaien in mijn kasje, heerlijk is het in de tuin. In de vijver is het een orgie van padden en kikkers die luidruchtig aan het paren zijn.  De dotters langs de vijver staan al in bloei. Ik sluit de dag af met nog een uur lang op mijn stretcher in de zon te liggen, ik voel helemaal de gloed van de zon in mijn gezicht.
Soms heb ik van die dagen dan voel ik me echt een vreselijke bofkont en vandaag was zo’n dag. Eentje om in te lijsten en dubbel te tellen net als onderstaande foto, heel blij mee.

IMG_1130 (2) (Medium)

Dit bericht werd geplaatst in Algemeen, Polderverhalen, Tuin en getagged met , , , , , , , . Maak dit favoriet permalink.

12 reacties op Een bofkont……

  1. rietepietz zegt:

    En het mooie is dat je het je ook zo realiseert. Prachtig hoor, jij weet wat leven is!

  2. Wat lekker zeg! Genieten tot en met!

  3. AnneMarie zegt:

    Die kikkerfoto’s. Prachtig. En een lekke hoempje kaise gaat er altijd wel in.

  4. Kakel zegt:

    Ik word zo blij van je laatste foto! Grutto’s worden steeds zeldzamer maar in de Krimpenerwaard hebben ze het nog goed.
    Goede besteding van de boekenbon. Houd het er maar op dat de gever je ‘m ontzettend gegund heeft.
    Pluk iedere dag maar laat iets hangen voor morgen, he?
    Lieve groet.

Geef een reactie

