Gelukkig is er nog “boer zoekt vrouw”

Boer_Zoekt_Vrouw_2017_KRO_NCRVMomenteel vind ik te televisieprogramma’s nou niet echt om naar huis te schrijven en ik heb ook niet het idee dat ik veel mis als ik (bijna) geen tv aan heb gehad zoals het afgelopen weekend.
thDYXY2L7NHoewel, ik genoten heb van Het uur van de Wolf over Joe Cocker, echt geweldig om te zien hoe heftig sommige van die levens zijn voor mensen die zo echt helemaal leven voor de muziek.  Wetend dat Wim ook een grote fan van hem is hebben we het gisteren nog een keer gekeken en dat was geen straf,  maar goed dat is dan wel een soort van uitzondering weer.
Zo spreek ik mezelf ook weer tegen en dat mag ik van mezelf.
Maar gelukkig is het zondagavond nu nog dus “Boer zoekt vrouw” en ik vind dat gewoon zo’n geweldig programma.
Ook al brandt iedereen het af het maakt mij niet uit, ik vind het zo prachtig om te zien.
En zeker nu deze buitenlandse serie. Soms vraag ik me wel af waarom dames daar op schrijven.
Volgens mij realiseren ze zich niet dat ze dan ook moeten emigreren en is het niet alleen een programma om een reisje naar Kenia of Canada of whatever te hebben. Je zou het bij sommige dames wel denken eigenlijk.
Nu is het ook niet gemakkelijk hoor lijkt me om alle schepen achter je te verbranden en te vertrekken naar het buitenland. En dan iemand met meerdere vrouwen te moeten veroveren is toch eigenlijk ook wel dubbel een beetje natuurlijk.
Volgens Wim ben ik ook wel een soort vastgeroest en misschien is dat ook wel zo want ik moet me echt niet indenken om te gaan verhuizen momenteel. Hoewel Apeldoorn helemaal niet ver is en het ook helemaal geen optie is hoor maar we er toch wel eens over praten.
Maar mijn huisje en tuin is toch wel mijn ding hoor, daar moet wel iemand met goede argumenten komen voordat ik daar afstand van zal nemen. Was toen ik ging scheiden al zo ontzettend blij dat ik hier kon blijven wonen. Het was vanaf het begin mijn huis, zo voelde het aan. En zeker nu ik het van boven tot beneden opgeknapt heb. Mijn tuin bijna zover is dat ik er zo blij mee ben. Nee, geen sprake van.
Andersom trouwens ook hoor, Wim vindt het hier prachtig waterrijk, ruimte om te fietsen maar die gaat ook niet weg uit Apeldoorn.
Maar goed dat speelt echt helemaal niet. We hebben het zo goed zo samen en dat wil ik graag ook zo houden. Samenwonen met iemand, ik geloof er niet meer zo in hoor.
Even terugkomend op Boer zoekt vrouw en waarom ik (met nog heel veel andere want het is een goed bekeken programma) dat nou zo leuk vind.
Ik zou er toch niet aan moeten denken dat je zo gefilmd wordt en met een aantal vrouwen gaat “strijden” om een man.
Gaat het dan nog om die man of wil je gewoon winnen en als je gewonnen hebt denk je dan misschien, in hemelsnaam waar ben ik nou weer aan begonnen.
Er zijn uit dit programma wel een aantal vaste relaties en huwelijken ontstaan en er zijn al heel wat Boer zoekt vrouw baby’s geboren.
Maar er zijn er ook een aantal heel teleurstellend afgelopen, het lijkt het “gewone” leven zelf wel.
Toch kijk ik er graag naar, waarom ik weet het ook niet, zit ook te zwijmelen als ik zie dat er stellen zijn waar het echt mee klikt. En dat zal ook wel het succes van dit programma zijn, ik zou het ook niet anders kunnen verklaren.
Tja en dan komen ze er opeens blijkbaar achter dat zoals die vrouw bij Olke in Canada dat een boerenbedrijf meer is dan kalfjes voeren met een fles. Dat ze ook opgegeten worden.  Geloof er niets van, ze besefte volgens mij opeens dat het nu wel echt werd allemaal en ze gewoon toch wel liever in Friesland bleef.
Die Herman helemaal verliefd voor de eerste keer, daar zie ik nog wel een echte romance opbloeien, tenslotte is Frankrijk nou ook niet de wereld uit.
En dan Marc in Zambia, het lekkerste ding onder de boeren,  tot nu toe zo onverschillig kan het opeens niet langer voor zich houden en kiest voor het “buurmeisje”  uit Zambia. En dat hoort dan dat andere meisje totaal onverwacht als ze even een dutje ligt te doen. Dat noem ik nou een echte boer.
Ja die Riks, die het gewoon niet weet, volgens mij bij geen van allen ook maar iets van vlinders in zijn buik voelt en nooit hoefde te kiezen want de twee dames kozen zelf om weg te gaan. Hoe voelt dat dan om over te blijven, ben je dan de ‘troostprijs’.??
En als laatste heb je dan nog David,  een bijzondere keuze met een leeftijdsverschil van zo’n 12 jaar tussen de dames. Waar zou hij voor kiezen, volgens mij zou ie ze het liefst allebei gezellig bij zich willen houden.
Nou ja volgende week komt de ontknoping, ik ga voor 2 echte dates (Marc en Herman)van de 5, de andere zijn volgens mij een kort leven beschoren maar ik kan er helemaal naast zitten tenslotte heb ik ook niet de wijsheid in pacht. 16a4ee457359edbf29daf37c62a874b8-1481896010

Dit bericht werd geplaatst in Algemeen en getagged met , , , , , . Maak dit favoriet permalink.

12 reacties op Gelukkig is er nog “boer zoekt vrouw”

  1. Marja zegt:

    Wij kijken ook met plezier.

  2. Het aanbod op de tv kan mij ook niet boeien Anneke, comedy’s vind ik vaak wel leuk.

  3. tagrijn zegt:

    Sorry, maar dat is niet mijn koppie thee… Wel eens wat van gezien, mar lijkt meer op een toneelstukje.

    • gewoonanneke zegt:

      Ja het zal ook wel zo gemonteerd worden, zou het wel eens in het echie willen zien hoe het er aan toe gaat op die boerderijen dat zou pas echt real live zijn. Ik neem het ook met een flinke korrel zout…….

  4. rietepietz zegt:

    Ik heb helemaal niets met “real-live” TV sowieso al niet omdat je dat real-live toch altijd met een korreltje zout moet nemen (uiteindelijk moet het kijkers trekken) de programma’s worden echt van a tot z in elkaar gestoken. Maar oke, dat is een theaterstuk óók natuurlijk (alleen wéét ik dat dan) dus wie het leuk vindt mag van mij hoor.
    Behalve dat zit ik altijd met plaatsvervangende schaamte als mensen hun hele hebben en houwen op TV gooien, wordt ik héél ongemakkelijk bij.
    De hype gaat dus volledig aan mij voorbij, kan ik prima mee leven hoor. Jij vast ook wel;-)

    • gewoonanneke zegt:

      Je moet het ook inderdaad niet al te serieus nemen maar ik vind dit wel grappig. Heb nx met andere real live soaps. Dit is echt een uitzondering…..En ik kan er mee leven hoor dat de hype aan jou voorbij gaat haha 😉

  5. Lenjef zegt:

    Verdrinken in gevoelens

    waar een sterveling zich echt thuis voelt
    als een visje in het water
    wordt deze misschien later
    na een verhuis door heimwee overspoeld

    Wie is niet op zoek naar een beetje geluk, Anneke?
    Lenjef

    • gewoonanneke zegt:

      Denk dat veel mensen op zoek zijn naar een beetje geluk. En soms komt het opeens weer op je pad zoals bij mij toch wel gebeurd is en daar geniet ik maar van, je weet nooit hoelang in het leven iets duurt.

  6. Ik heb BZV niet gevolgd.. jammer wel, want het lijkt me wel een leuk seizoen zo hier en daar te lezen. Hoewel dat real life er wel steeds meer af zal gaan. Met een zak zout nemen dan maar?

Geef een reactie

