Een zwaluw maakt nog geen zomer

IMG_1913 (2)Het is wel weer even afzien hoor. Zondag lag ik gewoon in een hemdje en korte broek in de tuin lekker te lezen (na flink in de tuin geklust te hebben en mijn bloembakken geverfd) op mijn stretcher en gisteren en vandaag kan ik bijna mijn winterjas weer aan. IMG_1926 (2)Het is gewoon koud getver. Maar goed we doen het er maar mee. Het is nog steeds droog hier en zonnig dus gisteren en vandaag gaan fietsen.
Langs de Lek een keer de route genomen, grauwe ganzen met jongen die voor het eerst de woelige IMG_1908 (2)Lek opgaan, best aardige golven maar blijkbaar doet dat die jongen niets, pa voorop en moeder achterop en gaan met die banaan. Het was eb en dan zie je langs de Lek op de velden waar een paar maanden geleden het riet werd gekapt een tapijt van spindotters. EIMG_1903 (2)en dottersoort die voorkomt in getijdengebieden dus met vloed onder water en met eb zijn ze mooi te zien en vanmorgen was het eb dus een prachtig gezicht zo langs de Lek.
Op de terugweg zag ik al veel verschillende vlinders, witjes, citroenvlinder, dagpauwogen en nog een bonte vos zag ik. Alleen de dagpauwoog wilde even voor me poseren. En de eerste zwaluwen nog hoog in de lucht dus nog geen mooi plaatje maar toch leuk hoor. Ik vind zwaluwen zo mooi altijd als ik in de polder rijd en ze schieten aan alle kanten langs me heen. Heb nog een uitnodiging van een boer IMG_1940 (2)om daar in de schuur een keer te komen fotograferen daar broeien heel wat paren zwaluwen, lijkt me prachtig om eens een keer te mogen kijken.
Een zwaluw maakt nog geen zomer zeggen ze altijd maar ik zag er echt al twee dus zou dat wel zomer worden, ben bang dat het een frisse Pasen zal worden.

IMG_1946 (2)Vorige week vrijdag werd ik gebeld door de gemeente, de juridische afdeling, iemand die ik ken, ben daar ooit een keer twee dagen mee op stap geweest met nog een aantal mensen van de gemeente toen ik in de cliëntenraad zat jaren geleden.
Ze zei wel dat ze in gebreken waren gebleven maar of ik langs wilde komen voor een gesprek. Dus nog geen onafhankelijke commissie die ze aan hadden moeten stellen om mijn geval te beoordelen.
Maar ja aanstaande vrijdag dan loopt de termijn van twee weken af en dan moeten ze natuurlijk een dwangsom gaan betalen aan me en daar hebben ze vast geen zin in.
Dus ben ik wel heel benieuwd wat ze me te bieden hebben. IMG_1952 (3)Ga niets tekenen en ga ook de procedure niet intrekken voordat ik zwart op wit heb dat ze gaan betalen.
Het is een moeilijk dossier zei ze, nou dat is gewoon onzin. Het dossier is niet moeilijk maar ik denk dat de verwerking in de boekhouding lastig is, dat geloof ik meteen. Maar moet ik daarvan de dupe zijn dan.
Afijn ze zei dus dat ze onze afspraak nog schriftelijk zou bevestigen en waarom ben ik nou helemaal niet verbaasd dat ik weer niets gehoord heb. IMG_1962 (2)Alles went……..
Ik wacht het maar af, morgenochtend ga ik eerst nog even gezellig lunchen in Gouda met een oud collega van me Paulien, of Plien zoals een aantal van jullie haar kennen als blogger , daar heb ik helemaal zin in. Een mooi voorafje voor het gesprek om mijn gedachten even op iets anders te kunnen zetten……

Dit bericht werd geplaatst in Algemeen, Polderverhalen en getagged met , , , , , , . Maak dit favoriet permalink.

15 reacties op Een zwaluw maakt nog geen zomer

  1. AnneMarie zegt:

    Laat je niet afschepen hoor. Ze kunnen zo mooi praten dat je nog medelijden krijgt met ze maar dat is nergens voor nodig. Betalen ze maar wat minder aan afvloeïngsregelingen uit.

  2. Rob Alberts zegt:

    Ik wens jou alle rechten en een mooie zomer toe.

    Vriendelijke groet,

  3. Lot zegt:

    De witte kwikstaart is ook zo mooi.

  4. Je hebt gelijk Anneke, laat ze maar betalen.

  5. rietepietz zegt:

    je moet gewoon krijgen waar je recht op hebt ook al zóu dat lastig zijn voor de gemeente!

  6. ria zegt:

    Sta op je rechten. Zij willen dat je eerlijk bent laat ze het zelf dan ook zijn.

    • gewoonanneke zegt:

      Hallo Ria, het is gelukt even een antwoord op deze opmerking van jou. Ik heb al heel veel keer gereageerd op je blog maar zie er nooit wat van terug. Kom ik ergens bij de Spam binnen of zo, ik weet het ook niet.

Geef een reactie

