Wordt vervolg…..

Ik kan nog niet heel veel zeggen over het gesprek dat ik vandaag gehad heb alleen dat het wel positief was en inderdaad ben ik nu wel achter veel ingewikkelder was dan ik gedacht had maar dat was niet mijn schuld. Omdat ik zelf een aantal jaren op een salarisafdeling heb gewerkt snapte ik ook wel de berekeningen, iemand die daar niet in zou zitten zou gillend zijn weggelopen denk ik.
Heb alles mee naar huis genomen om het nog een keer op mijn gemak door te kijken en volgende week moet ik de uitslag geven over hun voorstel om me te compenseren. Voor mij voelt het wel aan als een overwinning en blij dat ik alles niet voor niets gedaan heb.
Eenmaal thuis vanmiddag voelde ik me wel een leeggelopen ballon, blij dat alles nu eindelijk eens een keer opgelost is en er goede afspraken gemaakt zijn. Nu alles nog even lekker op papier krijgen zodat ze er niet op terug kunnen komen. Daar hoef ik niet wakker mee van te liggen.
Had vooraf gezellig met een oud collega van me uitgebreid zitten lunchen in Gouda, lekker even bij gekletst een paar uurtjes. Leuk ze weer eens gezien te hebben en dat het met haar ook goed gaat.  Op naar de volgende keer de zomerse traditie om een keer te barbecueën in de tuin.
Vandaag onderweg toch ook nog wat foto’s kunnen maken. Ik zag twee flinke groepen met van die jonge zwanen die nog geen partner hebben en het leek of ze met elkaar allemaal naar een vergadering op weg waren of misschien wel naar een speeddate bijeenkomst om een partner te vinden. Ze konden het me niet vertellen.
Kwam nog een stel bergeenden tegen, wat een mooie beesten zijn dat ook, ik zie ze niet zo vaak in de polder.
Trapte bijna nog op een ei van een meerkoet. Ik denk uit het nest gestolen door een vogel en in het ei ligt een steen. Ik zie kauwen wel bij mij op de schoorsteen noten kapot slaan tegen de stenen dus ik ga er zomaar vanuit dat die vogel die het ei gestolen heeft ook met een steen het ei kapot geslagen heeft en daarna het ei leeg geslurpt heeft. Vond het nog wel een mooi gezicht ook.
Morgen al weer een afspraak, eigenlijk zonder erg beide afspraken in een week gezet niet heel handig, met mijn Harderwijkse vriendin. We gaan een dagje naar Amersfoort, stukje wandelen, even wat eten en gezellig wat winkelen. Echt helemaal zin in wel al weer een aantal maanden geleden dat ik haar gezien heb. Heb nog een dag vrij reizen dus die kan ik mooi gebruiken morgen. Vanavond maar vroeg mijn mandje induiken. Deze week verschijnt de krant niet in verband met de Pasen, op maandag wordt de krant normaliter altijd gedrukt. Dus zo even lekker nog een uurtje zitten, rood wijntje en dan heerlijk gaan slapen, ben er wel aan toe.

Dit bericht werd geplaatst in Algemeen, Polderverhalen en getagged met , , , , , . Maak dit favoriet permalink.

19 reacties op Wordt vervolg…..

  1. Rob Alberts zegt:

    Mooi dat er een positief einde komt aan het geldverhaal.

    Regenachtige groet,

  2. Lot zegt:

    De tafeleenden zijn inderdaad erg mooi. In mijn sloot komen ze elk jaar even langs met een ploegje van 5-6 blijven paar dagen en zijn dan weer weg.

  3. Neeltje zegt:

    Fijne paasdagen toegewenst!

  4. Mooi foto’s Anneke, zonde van dat ei hè?

    • gewoonanneke zegt:

      Ja dat wel maar ja andere beesten moeten ook weer eten. Als alle meerkoeteieren uit zouden komen en alle pulken groot zouden worden kwamen er wel heel veel. Dus het is deels ook voedsel voor andere vogels en dieren.

  5. rietepietz zegt:

    Onder zwanen heerst geloof ik een beetje overbevolking, dat is wel logisch als ik zie van hoeveel nesten er hier de laatste jaren best veel jongen overleefden. Zo’n “eitje pik” inderdaad gewoon in de natuur, eten of gegeten worden.
    Wat fijn dat het nu helemaal goed gaat komen met die zaak met de gemeente. Heeft toch behoorlijk wat nut als je er iets vanaf weet blijkt maar weer.

  6. Goh Anneke, inderdaad is je eigen inzet niet voor niks geweest. Fijn dat er eindelijk erkenning is en er een compensatie komt! Je foto’s zijn weer prachtig! Dat ei met die steen.. heel apart, maar denk wel dat het zo is gegaan zoals je beschrijft! Slim hoor. Fijne paasdagen!

  7. Inger zegt:

    Such lovely captures of all the swans on the green grass:)

  8. minoesjka2 zegt:

    Wat fijn dat die narigheid nu eindelijk opgelost gaat worden en dat jij gecompenseerd gaat worden………. heeft je weer veel energie gekost, maar je bent weer waar je wezen wilt.

Geef een reactie

