Dagje Amersfoort

IMG_2068 (2) (Medium)Vandaag een dagje Amersfoort afgesproken met mijn vriendin, zat voor mijn doen al vroeg om half 9 al weer op de fiets en na zo’n drukke dag van gisteren viel me dat nog helemaal niet mee.
Had nog een dagje vrij reizen te goed dus die vandaag maar goed besteed. Mijn vriendin woont in Harderwijk, dus meer een thuiswedstrijd voor haar en om half 11 kwamen we ongeveer gelijktijdig aan in Amersfoort.
Eerst natuurlijk een bakje gedaan en daarna naar de vvv een stadswandeling gehaald en gaan wandelen door de stad met zijn bezienswaardigheden.IMG_2075 (2) (Medium)
Natuurlijk langs de kei ruim 7 ton zwaar maar niet echt een mooi ding eigenlijk maar daar staat de stad nou eenmaal om bekend.  Door een mooi park gelopen met verschillende oude gebouwen onderweg en in een van die gebouwen een oud klooster was nog een expositie van een aantal kunstenaars. Vrij toegankelijk en een er van was Theo Broeren met zijn Dikke Vrouwen schilderijen. Mijn vriendin kende hem eigenlijk niet maar ik had ze al regelmatig  langs zien komen al kende ik de schilder eigenlijk ook niet zo. Even gezocht op zijn site http://www.theobroeren.com/ en daar zag ik wel aan de prijzen die er bij stonden dat dit waarschijnlijk geen originele schilderijen waren maar dikke dames giclées.  Alle Dikke dames giclées worden geprint op hoogwaardig canvas en met UV- bestendige inkt in een beperkte oplage. Deze worden handmatig gespannen op houten frames en verder vernist. Iedere giclée is uniek door de personal touch van de kunstenaar.

Maar wel leuk om te zien die schilderijen. Er was ook nog een kleine expositie van een mevrouw die dierenfiguren maakte van afgedankte teenslippers. Echt leuk om te zien.
Dus zo nog even een stukje cultuur snuiven gedaan.
Natuurlijk liepen we ook weer verkeerd en veel te ver en moesten we door het park weer helemaal terug lopen, ik vond het geen straf want het was er best mooi en ik zag dat er een heel veld met daslook groeide.  Alleen hebben we wel het huis gemist waar Mondriaan is geboren, dat had ik ook nog wel even willen zien.
Maar goed we kwamen dus niet in de high tea room waar we naar toe wilden maar wel in een heel leuk restaurantje terecht waar we een heerlijke lunch genuttigd hebben en natuurlijk veel gebept hebben. Hoe kan het anders als je elkaar niet zo heel veel ziet maar iedere keer lijkt het toch weer alsof we elkaar gisteren nog gesproken hebben. We bellen elkaar nog wel regelmatig hoor maar zo is het toch wel anders weer.
Nou ja zo rond de avond was ik weer thuis, een enorm drukke trein omdat er een wisselstoring was tussen Amersfoort en Utrecht.
Een  man kwam naast me zitten, al mopperend op de spoorwegen en drukke treinen. Dus ik zei, u zit tenminste kijk eens hoeveel er moeten staan. Ja dat is waar antwoordde hij en ook nog naast u, dat tref ik dan weer.  IMG_2070 (2)Ik schoot in de lach en zei ja dat kan niet beter . Jammer dat het een stiltecoupé is zei hij weer maar eigenlijk vond ik het niet zo erg hoor al was het wel een leuk moment haha… maar was het best een beetje zat dus had niet zo heel veel behoefte aan. Hoewel, het was een leuke man, mijn leeftijd, beetje treinflirten mag ook wel toch haha….
Kortom een leuke dag maar ben wel blij dat ik straks een rustige Pasen heb, tot nu toe zonder afspraken. Even lekker bijkomen van alles.

 

 

Dit bericht werd geplaatst in Algemeen, Veluwe verhalen en getagged met , , , , . Maak dit favoriet permalink.

11 reacties op Dagje Amersfoort

  1. Leuke schilderijen, en mooi gefotografeerd Anneke, de laatste foto is natuurlijk een topstuk! Ik wens je fijne en rustige Paasdagen.

  2. rietepietz zegt:

    Klinkt als een topdag, leuk hoor. Mooi meegenomen die dikke dames, zijn altijd reuze grappig al hoef ik er dan toch weer niét een aan de muur. laat Wim maar niet zien dat zomaar bij vreemde mannen op schoot kruipt;-)leuke foto!

  3. Neeltje zegt:

    Leuk om die schilderijen eens na te schilderen. Ik ga er maar eens mee aan de slag een deze dagen.

  4. Kakel zegt:

    Die dikke dames vind ik zo leuk! Ik heb nooit geweten wie de schilder was tot vandaag (-:
    Ik zou er best een “schilderij” van in huis willen hebben.
    Je hebt genoten van een leuke dag. Nu even met de voetjes omhoog.

    • gewoonanneke zegt:

      Ik wist ook eigenlijk niet hoor wie de schilder was. Het was ook heel toevallig dat we bij die stadswandeling bij deze tentoonstelling terecht kwamen in een oud klooster. Leuk om te zien.

Geef een reactie

