Kont omhoog en springen maar

 

Gisteren gingen bij een boerderij hier in het dorp de koeien naar buiten, iedereen mocht komen kijken aangezien de kinderen vrij hadden op Goede Vrijdag waren er aardig wat ouders/opa’s/oma’s met (klein)kinderen gekomen om daar naar te kijken.
Ik had het ook nog nooit gezien dus was ik ook even gaan kijken en wat foto’s te maken.
Het was echt een leuk gezicht, konten omhoog en springen, aan elkaar snuffelen, lekker even met de kop door het gras schurken, een beetje sparren.
De meeste kinderen met laarsjes aan mochten op de hekken of een boerenkar zitten. Sommige ook even stoer op zo’n grote tractor al is dat ook nog best eng hoor zo hoog.
Leuk om een keer te zien. Het was niet meer zo enthousiast als vroeger want de koeien lopen bij ons binnen altijd los vertelde de boer. Vroeger zaten ze heel de winter aan kettingen dan werden ze helemaal dol als ze de wei in mochten. Maar ook nu kon je zien dat de koeien er duidelijk van genoten.
Gisterenavond gezellig wezen kaarten in het café, werd nog 4e ook en kreeg een grote gourmetschotel die vries ik maar in voor als Wim een weekend komt. (tip van mijn zusje). Het werd wel heel laat, eigenlijk veel te laat zo rond 2 uur ging ik weer eens naar huis toe maar het was ook zo gezellig.
Vanmorgen had ik afgesproken om de kleindochter van mijn (vroegere) buurvrouw op de foto te zetten, fotosessie in het Loetbos. Het zijn hele mooie foto’s geworden en het meisje (5) had er duidelijk veel plezier in en dan gaat het ook wel wat gemakkelijker.
Ze had al van te voren aan haar moeder gevraagd of ik dan nog even meekwam om een kopje thee te drinken dus dat heb ik maar gedaan. Daarna nog even rondje fietsen met zus en wat boodschappen doen en toen was ik ook helemaal echt afgedraaid. Vanmiddag lekker met dekentje op de bank en als een marmotje liggen slapen uren lang.
Heb best wel eens vaker drukke weken maar deze week spande wel de kroon, best veel leuke dingen maar ook dat gedoe met gemeente nog een 60 jarig huwelijk nog andere dingen voor de krant, naar Gouda en Amersfoort. Pff beetje fout gepland allemaal in dezelfde week. IMG_2253 (2)
Ben blij dat ik met Pasen niets afgesproken heb, hoogstens morgen even een bakje gaan doen bij mijn kind en zijn lief maar verder echt helemaal niets. Heerlijk.  Als het weer meezit nog wel wat plantjes uitpoten maar dat is pure ontspanning voor me.
Ik zie in de winkels mensen echt karren met boodschappen doen, vind ook wel dat Pasen een soort tweede Kerstmis wordt je moet weer zo nodig (volgens de commercie dan) met iedereen van alles doen en voor mij hoef dat helemaal niet hoor. Laat mij maar lekker vrij, beetje tuin prutsen als het weer het toelaat en anders binnen heerlijk niets doen. Ben er helemaal even aan toe.
En voor iedereen natuurlijk fijne en gezellige Paasdagen…..

Dit bericht werd geplaatst in Algemeen, Polderverhalen en getagged met , , , , , . Maak dit favoriet permalink.

16 reacties op Kont omhoog en springen maar

  1. Marja zegt:

    Mooie plaatjes. Ik wens je een heerlijk rustig weekend. Wij doen ook niets bijzonders met het eten op dit soort dagen. Morgenmiddag wat familie op bezoek en meer niet.

  2. rietepietz zegt:

    Leuke foto’s van die koeien, natuurlijk vinden die beesten het fijn om naar buiten te gaan.
    Maar na een drukke week is het goed rusten, wij hebben ook niets op het programma. Alleen een “vrijblijvende uitnodiging voor dochter met lief om aan te schuiven bij onze gourmet. Ik weet dat ze allebei te druk waren om aan boodschappen doen toe te komen, vriendlief moet zelfs vandaag nog werken. Krijg net sms je dat ze graag aanschuiven, ze weten dat ze niét verplicht hoeven te blijven na de hap maar dan lekker amen naar huis kunnen om bij te komen van alle drukte.

    • gewoonanneke zegt:

      Ik had ook bewust niets verder afgesproken maar zo even gezellig een bakje thee doen bij mijn kind en zijn lief was wel leuk. Toch even nog er uit. Maar niet allemaal van die verplichte nummers. Daar zie ik Pasen ook wel naar toe gaan momenteel.

      • rietepietz zegt:

        Ja zoals vroeger, ik heb ze daar ook altijd vrij in gelaten. Inge maakte uiteindelijk dus toch gebruik van het aanbod om mee te gourmetten omdat ze anders “uit de vriezer hadden moeten eten. Was even gezellig en ik stuur ze dan ook wég vóór de afwas, hadden ze nog een gezellige avond samen nadat ze een héél drukke dag gehad hadden. Dan hoeven ze van mij niet te blijven hangen.

        • gewoonanneke zegt:

          Heb er ook niets tegen om bij elkaar te zijn hoor zoals jij zegt vrijblijvend. Alleen maar gezellig toch. Vroeger ging ik ook altijd even met de Pasen naar mijn moeder, gewoon gezellig niet dat het moest. Zij was gelukkig ook nooit zo.

  3. AnneMarie zegt:

    Lekker uit rusten Anneke. Het weer is ook niet om er op uit te trekken dat geeft ook rust. Fijne Pasen.

  4. ria zegt:

    Heerlijk rustig hier ook. Behalve de hondjes uitlaten , kort rondje, lekker niets doen. Morgen komen de kinderen even langs .
    Mooie foto’s heb je gemaakt en schattig dat meisje in de boom.

  5. minoesjka2 zegt:

    Wat een leuke foto van de kleindochter van je buurvrouw zeg 🙂
    Nou zo te lezen had jij een rustige pasen ook meer dan verdient ………. en ik ga dus maar snel lezen of het bevallen is.

Geef een reactie

