Een lui, luier, luiste Pasen ooit

PaasontbijtjeVandaag heb ik echt het gevoel dat ik heel de dag wel kan slapen en daar heb ik de schaapjes van Riet zelfs helemaal niet voor nodig. Vanmorgen lekker uitgeslapen en een uitgebreid paasontbijtje gemaakt voor mezelf hoewel ik behalve de paasstol eigenlijk tegenwoordig iedere zondag zo ontbijt met een eitje en een jus’tje. Ik mis mijn paashaas wel vandaag eigenlijk hoewel het wel ons vrije weekend is. 😉
Muziekje luisteren, wat schrijven in mijn dagboek moest nodig bijgewerkt worden weer een keer en daar was het mooi weer voor.
Paar wassen wel gedraaid en opgehangen en vanmiddag bij mijn zoon en schoondochter even gezellig een bakje gedaan en meteen even tijd om mijn ogen open te houden tijdens het fietsen en een frisse neus te halen.
Geen zin om te koken en weet als ik op de bank ga zitten val ik zo weer in slaap dus maar even wat tomatenplantjes gaan verpoten. Heb er veel te veel gezaaid (wel leuk gewoon van een paar tomaatjes die ik bij Wim meenam) dus heel wat uitpootwerk. Doe het gewoon even in de keuken want het is koud buiten.
Neem nog een stukje stokbrood en ga even op de bank tv liggen kijken, nou ja kijken binnen 5 minuten lig ik wederom te pitten. 6a00d8345ac89553ef00e5513db3068833-800wiZal het nodig hebben denk ik dan maar.
Even boer zoekt vrouw gekeken, ach ach wat een drama weer allemaal, mannen !!!!
Nu even een blogje schrijven en ik zit nog steeds te geeuwen dus zometeen maar weer mijn bedje in. De luiste Pasen ooit denk ik zomaar maar gewoon helemaal goed zo.

Dit bericht werd geplaatst in Algemeen, Familie en getagged met , , , , . Maak dit favoriet permalink.

15 reacties op Een lui, luier, luiste Pasen ooit

  1. Rob Alberts zegt:

    Ja, lekker luieren is best wel fijn op zijn tijd.

    Vrolijke groet,

  2. Lot zegt:

    Hebben jullie een lat-relatie maar daarin ook vrije weekenden van elkaar? Of lees ik het verkeerd.

  3. fialas zegt:

    Luilak was in mijn jeugd nog een uitbundig volksfeest in Amsterdam en de Zaanstreek op de zaterdag voor Pinksteren, we maakten een ketting van lege blikjes en die trokken we in de vroege ochtend aan een touwtje door de stille straten. Belletje trekken hoorde er ook bij, onder het zingen van luilakliedjes. Vandalen smeerden ook wel eens poep aan de bel. Luilakviering kon soms in vandalisme en vuurtjes stoken ontaarden, waar de politie de handen vol aan had. Maar in Noord-Holland en Amsterdam was er nooit zoveel respect voor de politie. Ik herinner me nog zo’n liedje:
    Luilak beddezak, je hebt vannacht in je bed gekakt,
    ’t Is al bijna hallef tien, ‘k heb nog nooit zo’n luilak gezien!

    • gewoonanneke zegt:

      Bij ons wordt dat luilakken op Koningsdag gedaan. Dan mogen de kinderen met fietsen met blikken en toeters door de straten vanaf 6 uur. Met Pasen hoor ik het hier in de buurt nooit eigenlijk. Wel een leuke traditie.

  4. Mrs. T. zegt:

    Hier ook een heel luie pasen. Ook wel ‘ns lekker. Toch?

  5. minoesjka2 zegt:

    Lekker dag dus, en vandaag is het best goed weer, dus heb ik een vermoeden dat je lekker buiten te vinden bent. 🙂

  6. rietepietz zegt:

    Whaha, jij had m’n schaapjes niet nodig zie ik;-)
    Ik zelf ook niet hoor!Heerlijk toch zo’n dagje bijkomen van alle drukte!

Geef een reactie

