Lest best……

serEigenlijk gek dat als het 2e Paasdag is dat ik me anders gedraag dan op een normale maandag die ik gewoon ook altijd vrij ben dus wat is dan het verschil??  Voor mij geen extra vrije dag als je geen werk hebt.
Vanmorgen ook toen ik in bed lag, als het een gewone “werkdag” is dan “moet” ik van mezelf toch wel minimaal om een uur of 9 beneden zijn maar vandaag dacht ik, tweede Paasdag, kijk naar buiten en zie dat het geregend heeft en nog bewolkt is en draai me nog lekker een keer om als ik zo rond half 9 wakker word.
Het is tweede Paasdag dan mag je uitslapen denk ik,  dus dat doe ik dan maar ook haha. apple-blossom-6983_960_720Vind het eigenlijk gewoon maf van mezelf maar heerlijk was het wel.
Zo rond de middag zie ik het zonnetje gaan schijnen, het oogt wel lekker buiten dus ga ik even “voelen” buiten of het ook echt zo is. En ja hoor in het zonnetje in de tuin is het gewoon goed toeven.
Mooi weer om in de tuin te gaan werken.  Heb de large_foto9021401-1.1laatste week best nog wel hier en daar last van spierpijn dus wil het wel rustig aan doen een beetje.
De knoesten die ik nog heb liggen moeten in stukjes gezaagd worden zodat ze de groene container in kunnen. Eerst met de handzaag maar dan bedenk ik opeens dat ik ook nog wel een decoupeerzaag heb. Toen wij zo’n 20 jaar geleden in dit huis kwamen wonen stonden er overal dubbele rijen met erfafscheidingen in de vorm van coniferen omdat de vorige bewoonster met beide buren niet op kon schieten.  3448707700_bf29ecbd92Die heb ik er destijds ook allemaal uitgehaald en daarbij was de decoupeerzaag mijn steun en toeverlaat, heeft heel wat zaagjes gekost voordat alle bomen verwijderd waren.
Maar inmiddels ben ik ook wel 20 jaar ouder en dat voel ik best ook wel al wil ik er niet aan. Maar goed een paar van die stronken die al uit de tuin zijn in stukken zagen, dat ging nog wel. Het kostte me maar één zaagje en gelukkig had ik nog een nieuwe liggen.
Een groene container weer vol en ik hoop dat ze het allemaal meenemen morgen.
vlinderstruikEn dan is er nog een struik te gaan die ik nog uit moet graven, had al eens een keer er aan gevoeld en volgens mij zat ie aardig los al.  Toch nog maar even proberen, inderdaad na kwartiertje uitgraven geef ie het op. “Lest best” eens een keer en gelukkig niet “het venijn zit in de staart” zoals vaak wel het geval.  Dat is een meevallertje. Hij kan niet meer mee de container in maar ben allang blij dat ie er uit is.  Dat was mijn laatstesfeerfoto77 (2) stronk die er nog uit moest. Nog een klein stukje onkruidvrij maken en dan is mijn tuin weer redelijk op orde. De nieuwe planten zijn besteld dus hoop dat ze deze week er zijn dan kunnen ze ook de tuin in en dan de komende jaren weinig “groot” onderhoud meer. Een goed vooruitzicht. En zo werd kreeg mijn luie Pasen toch nog een actief slot.

Foto’s even van het www gepikt maar zo moet het worden al is het natuurlijk nog niet zover. Alleen mijn appelboompje en kornoelje bloeien al mooi maar had vandaag geen zin om ook nog foto’s te maken.

Dit bericht werd geplaatst in Algemeen, Tuin en getagged met , , , , , , . Maak dit favoriet permalink.

10 reacties op Lest best……

  1. Rob Alberts zegt:

    Soms gaan ouder wordend dingen makkelijker.
    Maar vaker kost het meer moeite.

    Je tuin wordt er in ieder geval mooier van.

    Vrolijke groet,

  2. Marja zegt:

    Ik ben benieuwd hoe alles over 3 maanden oogt.

  3. matroos zegt:

    Het gaat wel vriezen van de week,zeggen ze.Zou de nieuwe planten nog even in je kastje zetten,zou anders best zonde zijn.Hier is de tuin ‘ontploft’ en die vervelende pispot is er ook weer,vreselijk elke dag oogsten we er weer iets van.

  4. ria zegt:

    Het is hier geen weer om in de tuin te wroeten.Brrr….wat is het koud. Och april doet wat hij wil en krijgt ie niet zijn zin neemt ie het wel:-) Verwend door maart zit nu alles in het blad en bloeien er al vele bloemen.

  5. rietepietz zegt:

    Ja 20 jaar is niet niets hoor, al merk je er ( met een beetje geluk) niets van in je hoofd dus dáárom verkijk je je dan soms wel op werkzaamheden.

Geef een reactie

