Nieuwe uitdaging ??

IMG_2403 (2)Bij ons in het dorp zijn ze bezig met het oprichten van een soort community van bedrijven die via Facebook allerlei acties gaan organiseren waar mensen aan mee kunnen doen.
In het kort komt het er hier op neer dat winkels een prijs beschikbaar stellen en dat mensen daar op kunnen reageren om er voor in aanmerking te komen.
So far so good.
Zo zijn er heel wat van die acties op FB, er is er ook een voor de Krimpenerwaard waar ik ook lid van geworden ben en als er iets verloot wordt dat ik wel kan gebruiken doe ik mee.
Afgelopen week was dat een nieuwe fietspomp, nu werd de mijne al wat ouder dus ik had me aangemeld om mee te loten en verhip ik win hem nog ook haha. Morgen ga ik hem met een vriendin even ophalen.IMG_2421 (2) (Medium)
Maar goed even terug op die nieuwe Facebook site voor ons dorp, daar werd afgelopen donderdag een fotograaf gevraagd om foto’s voor die site te maken.
Wat bedrijven er voor terugkrijgen is naamsbekendheid en met elkaar dingen organiseren en ondernemen. En als fotograaf zou ik dan ook in de community worden opgenomen en kan ik via mijn foto’s reclame maken. 😉
Het grappige of eigenlijk best leuke was dat onder deze oproep een keer of 10 mijn naam genoemd (getagd) werd.
Het leek me ook wel leuk om te doen dus ik had vorige week meteen gereageerd en me aangemeld. Heb wel gezegd dat ik er geen vergoeding voor wilde hebben, het moet wel op vrijwilliger basis. IMG_2402 (2) (Medium)(Of ze moeten me zoveel betalen dat ik de gemeente niet meer nodig heb maar ik weet wel dat dat niet het geval zal zijn).
Nou ja ik ga dus gewoon beginnen, een keer in de week een foto leveren die dan geplaatst wordt met naamsvermelding er op. Gemaakt in het dorp, mag van een evenement zijn of een natuuropname. Hoeft geen nieuwe te zijn, mag ook uit het archief. En wanneer er prijswinnaars zijn of bedrijven die een prijs beschikbaar stellen ga ik ook die zaken op de foto zetten. Ik ga het gewoon proberen, ik zie wel hoe het loopt en of het een leuke samenwerking wordt. Ik zocht toch al wel weer wat vrijwilligerswerk en als dat dan kan als fotograaf is dat ook nog eens iets wat ik graag doe en meteen een stimulans om ook eens andere foto’s te maken.  Vandaag ook nog wat gefotografeerd onderweg, er is momenteel zoveel om te zien dat ik ogen en oren te kort kom soms als ik onderweg ben.
Ik vind distels altijd mooi, zoals ze nu zijn nog niet open, als ze open zijn, als ze uitgebloeid zijn en zelfs als ze al weer helemaal verdord zijn. IMG_2420 (2) (Medium)En dan zeker als je opeens hier op een van die distels zo’n groene schildwants zit. En een stukje daarvoor kwam ik ook een aantal putters of distelvinken tegen, die hebben die naam niet voor niets gekregen, ze eten graag de zaadjes van de distels.

Dit bericht werd geplaatst in Algemeen, Foto uitdagingen, Polderverhalen en getagged met , , , , . Maak dit favoriet permalink.

13 reacties op Nieuwe uitdaging ??

  1. Mathilde zegt:

    Prachtige foto’s van die distel die eerste was echt een verrassing, later zag ik pas de grotere foto.

  2. rietepietz zegt:

    Wat leuk zo’n nieuwe uitdaging en echt wel helemaal in jouw straatje. Uit deze foto’s blijkt al dat jij je ogen niet in je zak hebt zitten dus dat gaat helemaal goed komen met die uitdaging!

  3. Kakel zegt:

    Je maakt zulke prachtige foto’s. Het zou zonde zijn om deze kant niet met beide handen beet te pakken. Gefeliciteerd met je fietspomp!

  4. Marja zegt:

    Hartstikke leuke uitdaging. Echt iets voor jou.

  5. Nou dat is in je straatje hè, hartstikke leuk en veel succes!

  6. minoesjka2 zegt:

    Wat een leuke nieuwe uitdaging zeg!! En inderdaad, wie weet wat voor leuke, nuttige contacten je er mee op doet. En doordat je het vrijwillig doet kun je ook weer wat makkelijker stoppen als het je niet bevalt. Echt leuk!! Succes.

Geef een reactie

