Dossier gesloten

IMG_1218 (2) (Medium)Wat werd dit een heel ander dagje dan dat ik vooraf in gedachte had. Gisterenavond kwam een vriendin van me een bakje doen en ik vertelde zo dat ik een fietspomp had gewonnen maar die moest ik gaan halen in een dorp dat ligt op zo’n 16 km verderop. Voor mij was dat niet zo’n bezwaar, ze gaven mooi weer op voor vandaag dus geen straf om dan een eind te gaan fietsen. En vanmiddag had ik om 14.00 uur weer een afspraak met de gemeente voor mijn antwoord op hun voorstel van vorige week gedaan. Dus dat was goed te combineren.
Nou ja mijn vriendin nogal voortvarend zei, dan rij ik en ga even mee, eerst die fietspomp ophalen, dan gaan we even ergens lunchen en daarna naar de gemeente en dan wil ik graag nog even naar Gouda om wat shirtjes te gaan kopen.
Oké het kostte haar niet zoveel moeite om me over te halen, had er wel zin in.
Vanmorgen op pad gegaan, had op de site gekeken van de fietsenzaak waar ik hem op moest halen en daar stond dat ze van 9.30 – 12.00 uur open waren maar toen we daar kwamen waren ze gesloten. Even gebeld en er kwam iemand van een andere afdeling (er is namelijk een groothandel die ook particulier fietsen verkoopt) en de jonge man belde de eigenaar die aanwezig was en ons heel hartelijk verwelkomde. IMG_1222 (2)Even een praatje gemaakt en de fietspomp in ontvangst genomen. Een ouderwetse degelijk fietspomp, komt altijd van pas toch.
Wij naar Bergambacht in een restaurant heerlijk in de serre gezeten en wat gegeten en natuurlijk eindeloos zitten kletsen weer. Daarna naar de gemeente.
Om een lang verhaal kort te maken. Ze hadden vanaf het begin van mijn uitkering te veel aan me uitbetaald of eigenlijk mijn werk in het café netto gekort terwijl ze het bruto van bruto hadden moeten korten. Bovendien was de grondslag weer te laag geweest. Aan de andere kant maar weer te weinig onkosten vergoed. En tenslotte “vergeten” uit te schakelen dat er twee maanden niet gekort moest worden dus 3 maanden dit jaar te weinig weer gekort en teveel gekregen.  Een heel scala aan fouten maar alles terug berekend liep ik nu ongeveer weer glad. Ik had de vorige keer al meteen gezien dat ze qua berekeningen het wel helemaal fout gedaan hadden maar het wel weer correct gecorrigeerd hadden. Dus mijn juridische procedure die ik aangespannen had zou ik gewoon verliezen, dat had ik al snel door. Wettelijk hadden ze gewoon te veel uitbetaald.
Maar goed ze begrepen ook wel dat ze zelf flinke fouten hadden gemaakt, dat zeiden ze ook wel eerlijk hoor dat er veel mis was gegaan. Niet alleen met de berekeningen maar ook met de communicatie onderling. Dus werd een aanbod gedaan om het maximale bedrag aan dwangsom netto aan me uit te betalen en nog een bedrag over 2015 en 2016 zodat ik eigenlijk goed gecompenseerd ben voor wat ik dacht nog recht op te hebben namelijk twee jaar belasting die ik betaald had. En dat per 1 mei de juiste berekeningen zouden plaatsvinden.IMG_1220 (2) (Medium)
Ik vond het een prima oplossing, per saldo hou ik er dus nog een mooi bedrag extra aan over en heb ik ook wel het idee dat ik al dat gedoe niet voor niets heb gedaan. Hun blij dat ze klaar met mijn dossier zijn en het af kunnen sluiten en ik blij met dat extra bedrag. Dossier gesloten, goed opgelost zo. Alsof er toch een last van me afviel toen ik getekend had, gelukkig dat is klaar. Alles zwart op wit gekregen en de juriste nam ook afscheid met de woorden “ik hoop je niet meer te zien in de goede zin van het woord dan”. En dat kon ik alleen maar beamen.
Lekker gaan statten met mijn vriendin in Gouda daarna, toch wel een feestelijk gevoel over me. Zij niet helemaal geslaagd met haar shirtjes missie maar ikzelf wel een paar leuke op de kop getikt.  Eind van de avond nog een kop verse aspergesoep met een broodje gegeten, mijn vriendin trakteerde,  dus ook makkelijk geen eten verder koken als afsluiting van deze dag. Waar natuurlijk bij de Hema where else hahaha…….dossiergesloten

 

Dit bericht werd geplaatst in Algemeen en getagged met , , , , , . Maak dit favoriet permalink.

16 reacties op Dossier gesloten

  1. Rob Alberts zegt:

    Wat fijn voor jou dat het een positief einde is geworden.

    Vrolijke groet,

  2. AnneMarie zegt:

    Pfff. Dat is goed afgelopen en nog een leuke dag ook. 👍👍👍👍👍

  3. matroos zegt:

    Nou dat is ook opgelost al had het wel wat voeten in de aarde,tjonge.

  4. rietepietz zegt:

    Dat zijn toch nog altijd de beste pompen.
    Mooie dag geworden en natuurlijk héérlijk dat je er goed uitkwam met de gemeente . Al die regeltjes zijn natuurlijk ook voor gemeentemedewerkers soms om door de bomen het bos niet meer te zien.

    • gewoonanneke zegt:

      Ik snap ook best hoor dat er fouten gemaakt worden, dingen niet goed gaan maar had al een paar keer gezegd dat ik met alles wilde komen om het even allemaal uit te zoeken en dat hoefde nooit tot ik ze die dwangsom gaf toen moesten ze wel. Maar blij dat het zo opgelost is. Een heel bevrijd gevoel.

  5. Mooi dat je van die narigheid af bent Anneke.

  6. Marja zegt:

    Fijn dat er een goede oplossing is gevonden.

  7. Allereerst, wat zie je er goed uit! Top Anneke!!!
    Fijn dat het zo is afgelopen met de Gemeente. Goed dat je het er niet bij hebt laten zitten hè!

  8. minoesjka2 zegt:

    Wat fijn dat je er nu eindelijk met een goed gevoel een streep onder kunt zetten. Het heeft energie genoeg gekost.

    • gewoonanneke zegt:

      Ja ik was nog blijer met dat het allemaal eens afgerond is op het laatst dan het feit dat ik nog een mooi bedrag kreeg. Maar natuurlijk was ik daar ook heel blij mee, komt altijd goed van pas.

Geef een reactie

